• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Hedebris

jag tror som sagt jag kan. men kan inte lova något med ett spädbarn hemma

• Fröken Planera

...Och Anne, du behöver inte engagera dig i maten, vi fixar det. Egentligen behöver du inte städa heller, det räcker att du gör det efter vi varit där.. Varför jobba dubbelt?=)

• labbråttan83

Håller med dig Embo, räkor till förrätt och kyckling till varmrätt, låter SUPERgott! Pannacotta krävs ju nästan att man gör det dagen innan så om vi ska laga tillsammans på kvällen blir det tufft.

Andra goda efterrätter (enligt mig) som är lätta att göra är:
    Fruktsallad med glass
    Chokladpudding
    Lingon i kolasås med vaniljglass
    Klassikern kladdkaka med amarettovispgrädde Mmmmm

eller så frågar jag mamma om hon vet något bättre, kokerska som hon är ha ha

annars funkar ju även Anjas Cheesecake

• labbråttan83

Jag känner mig som din sambo, tur jag ska ha semester några dagar innan bröllopet!!! Så man inte somnar innan man hinner svara ja....

Fröken Planera skrev 2008-04-10 19:34:48 följande:

Hej Anne!!! Long time no see..=)Ja, kan vi vara hos dig vore det ju toppen. Jag har inte hört här hemma än, eftersom min käre sambo verkar ha gått in för att jobba ihjäl sig innan bröllopet.Just nu ses vi bara de minuterna på morgnarna när vi springer fram och tillbaka i lägenheten för att klä på oss..
  • Anja 19 juli 2008

labbråttan, fniss...

näää min cheesecake funkar ju tyvärr inte, fniss...

den ska vara i frysen i 6 timmar hehe

Är sån där frusen cheesecake, sååååå god!

Men man kunde göra en hederlig skånsk äppelkaka m vaniljsås eller vaniljglass... finns det egentligen nåt godare.

Din mamma kanske har nåt gött recept på det

• ingenjörsbruden

Vad säger ni om Pavlova till efterrätt? En härligt småseg maräng som man breder ett tunt lager vispgrädde på o sen passionsfrukt eller hallon!!! Supergott o så kan jag frivilligt ta på mig att göra marängen dagen innan!! Snabbt gjord men den ska stå länge i ugnen o ska även svalna där......
    Det är SÅ gott!!

Vad säger ni???

• labbråttan83

Jepp, lita på det Finns en riktigt knäckig äppelkaka som man kan äta upp hela själv om det vill sig illa... Att jag inte tänkte på det, bra idé!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-11 09:59:57 följande:

labbråttan, fniss...näää min cheesecake funkar ju tyvärr inte, fniss...den ska vara i frysen i 6 timmar heheÄr sån där frusen cheesecake, sååååå god!Men man kunde göra en hederlig skånsk äppelkaka m vaniljsås eller vaniljglass... finns det egentligen nåt godare. Din mamma kanske har nåt gött recept på det
  • AnneiLund

Då tycker jag att vi kör hos mig!!!!!!
    OM Anders och flickorna är hemma så finns det gott med andra rum som dom kan vara i...det borde ju inte hindra oss eller?

• ingenjörsbruden
    AnneiLund skrev 2008-04-11 10:24:26 följande:
    Då tycker jag att vi kör hos mig!!!!!!OM Anders och flickorna är hemma så finns det gott med andra rum som dom kan vara i...det borde ju inte hindra oss eller?
    Inga problem från min sida!!
  • Embo81

Jättetrevligt Anne!

Tycker Pavlova låter smarrigt, med passion!..eller kanske hallon...eller kanske både och? Halva passion och halva hallon...mums kan inte bestämma vilket som är godast! Annars e ju kladdkaka oxå sjukt gott och lätt att göra! Fruktsallad fungerar inte för min del, är allergisk mot bla äpple, päron, kiwi bla bla bla, klarar dock både passion och hallon!

Hur ska vi göra med dricka? Jag vill helst ha vitt till räkorna och sen rött till kycklingen och det blir fööööör mycket med en flarra av varje. Fler som känner så? Om ni vill kan jag köpa med mig en bib av varje så kan vi dela på dem?!

AnneiLund skrev 2008-04-11 10:24:26 följande:
    Då tycker jag att vi kör hos mig!!!!!!OM Anders och flickorna är hemma så finns det gott med andra rum som dom kan vara i...det borde ju inte hindra oss eller?
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4