• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anja 19 juli 2008

Flamora

Kan inte DU bestämma det ÅT honom, och se till att välja en annan lördag Eller iallafall tala om för honom att DEN helgen finns det något annat du väldigt gärna vill göra!

• labbråttan83

Tycker också vi kör på båda efterrätter om Embo är allegisk, ju fler desto bättre !

Håller även med Embo om vinerna, man kan ju faktiskt inte dricka upp 1 flaska vitt och 1 flaska rött själv, ha ha. Tycker också om Mauro vinerna så jag är på att dela!

Låter även kanon med skalade räkor som faktiskt är goda!!!

• labbråttan83

Vi ska ha
    Förrätt:
    Räkcoctail med rosenbröd

Varmrätt:
    Vitlöks? och enbärsspäckad rådjursstek med rödvinsstuvad skogssvamp och rostade grönsaker med dansk sockerkanderad stekt kulpotatis

Dessert:
    Vaniljpannacota dekorerad med färska hallon och blåbär (Bådas absoluta favorit!!)

Ingen tårta utan en spettekaka med ett brudpar på...och så godisbord på kvällen!

Fröken Planera skrev 2008-04-12 12:33:14 följande:

Hej Tina!Welcome. Vi har inte valt några marscher alls än. Vi väntar med det tills vi träffar kantorn. Vilka ska ni ha då?Det känns lite som att all planering ligger lågt nu. Allt det "grova" är bokat. Nuär det bara finjusteringarna kvar. Så vi väntar lite till med det.En fråga till Er alla. Vad ska ni ha för meny??? Vi kan inte bestämma oss.. Det känns som att det finns för och nackdelar med alla varianter. Hjälp mig om ni har nåt bra förslag.
  • NEoMA

Oj vad ni planerar inför 17/5! Jag är ledsen att jag inte hinner va så aktivt i dessa planer men sablans uppsatsen tar upp nästan all min tid, men bara säga vad jag behöver göra eller köpa så fixar jag det

• Embo81

Jaha, då är man på väg till kyrkan. Ska kolla in en präst som vi kan tänka oss. Vår "kära" pastorsexp har ju gett oss den prästen som vi sa ifrån om i januari att vi ABOLUT inte ville ha... grrrrr...efter att de sa att vi inte kunde ha den dagen vi vill för ett annat par hade bokat upp flera dagar för att de inte kunde bestämma sig!
    Förlåt, men behövde gnälla av mig lite!

• Tina75

Embo81; Tack!
    Jobbigt med strul med kyrkan och präst.....vi har haft många turer innan vi slutligen fick vigas den dag vi ska (6/6) och det var absolut INTE tal om att vi skulle få önska präst trots att vi har starka önskemål om just en av de i församlingen.Dessutom kunde vi inte alls påverka tiden utan fick vara så snälla och ta den tiden de erbjöd......usch nu blev visst jag lite gnällig, men jag måste erkänna att jag blivit förvånad över att man inte varit mer tillmötesgående.

• Fröken Planera

Usch då, det verkar inte lätt det där med präster. Vi ska ju gifta oss i en församling som vi inte vet ett dugg om. Vi har fått en präst tilldelad och eftersomvi uínte vet något óm någon där, så är det lite spännande när vi väl får träffa honom.
    Embo, ni skulle väl gifta er i Kävlinge..? Är det inte där som Madelene Körner är präst? Jag vet att hon bytt tjänst några gånger och har för mig att sist vi pratade så var hon i Kävlinge.

• Tina75

Nu tror jag att vi bestämt oss för Birkalåten som utgångsmarsch, min sambo blev väldigt berörd då jag spelade den för honom - den är ju bara sååååå pampig. Jag själv tycker dock att Änglagård är såååååååå underbar ...... svårt svårt ;)

• Hedebris

vi har dåliga erfarenheter av tilldelade präster...

en präst förstörde hela björns kusins dop. visserligen fick hon sparken kort därefter... men det kan ju hända igen.. och det FÅR inte hända på mitt bröllop. därför ska jag fixa en egen präst.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4