• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Tina75

Tack ANja, nu äntligen har jag kommit in på sidan. Kommer beställa ikväll!! Vilken färg kommer din m2b att ha?? MIn ska ha guld så jag är lite sugen på slipsen i guld....men det fanns ju ingen matchande väst......får suga lite på karamellen. Hur var de i storlek??

• Tina75

Idag fick vi veta att vår "önskepräst" kommer att viga oss- känns sååååå underbart!!

• Anja 19 juli 2008

Tina

menar du västar till män eller till barn... de västar jag LÄNKADE dig till är ju barnvästar!

Trodde det var barnvästar du skulle ha... Beställ nu för sjutton inte en barnväst till din man, fniss fniss

jag hade för mig att det fanns en guldväst till män?

Min man ska ha en silverväst m silverplastrong (jag vill såååå gärna att han ska ha ljusrosa plastrong men det KOMMER ALDRIG ATT HÄNDA, han vägrar ) till en mörkt grå kostym och vit skjorta.

Barnen har svarta byxor, ivoryväst och ev silver eller ivoryplastrong och vit skjorta. Dottern har en jättefin näbbkklänning i gräddvitt/ivory där jag ska sätta på en ljusrosa blomma (där är en gräddvit nu som ska bytas ut).

• Embo81

Jaha, då var det bara att gå i yrkan på söndag -igen! Prästen som vi ville ka kunde inte....börjar tröttna på detta nu!

• Fröken Planera

Det låter inget vidare, Embo... Jag är uppriktigt bekymrad över din kristna hjärntvätt. Är Matte bortrest igen??? Hahaha

• Anja 19 juli 2008

Embo81

menar du att du går i kyrkan bara för att hitta en präst som du gillar? Eller varför...

Jag har inte ens tänkt tanken, fniss... Vi tar den vi får lixom...

Där fanns en präst jag gillade stenhårt... Han döpte mina gudbarn, helt underbar präst. rolig o personlig. Kanske skulle se om han fortf finns tillgänglig i lund!!

Hmmm nu börjar mina tankar snurra. Fasen oxå Embo, varför gör du så här mot mig

• Embo81

När jag ringde ner o bokade kyrkan sa jag att vi INTE ville ha den prästen som jag hade som konfirmationspräst, gillar inte alls honom. (min syrra, kusin o moster har oxå haft honom o alla har samma åsikt). Naturligtvis är det nu honom vi fått-fast att vi sa til! Grrr... Så vet jag en annan präst som är i vår församling som är bra (var i kyrkan för säkerhetsskull o spanade in henne), men hon skulle ha semester.

Fick tips om en annan präst som är i församlingen brevid oss (var i kyrkan förra helgen för att kolla in henne, har nämligen bara hört talas om henne) men eftersom hon var i tjänst den helgen, måste hon vara i sin församling, de kan ju inte säga åt någon i den församlingen att de inte kan gifta sig för att prästen är i en annan församling -helt ok tycker jag. Så nu är det bara att ge sig ut på prästjak i helgen igen. Fick tips av någon här att det finns en bra präst i Furulund...så det e bara att åka dit på söndag.

Fröken planera -Matte e hemma igen, så de är lugnt nu!
    Anja-Vad heter den prästen? Verkar ju som o jag ska gå i kyrkan varje sön....så då kan ja lika bra kolla in honom med ;) hahah...ååååå...suuuuuckkk..

• Anja 19 juli 2008

Embo81

har messat dig i inkorgen Tänker inte basunera ut namnet här, då kanske någon annan kniper honom den 19 juli

• Embo81

Hahaha...du e för rolig! Finns en annan präst med samma efternamn...hhhmmmm, ska undersöka saken! Tack!

• Tina75

ANja; Jag måste vara helt hysteriskt otydlig *asg* min man är färdig med sin klädsel=guldväst och plastrong. Nu är bara frågan om sonen min ska ha samma väst du köpt eller om jag endast ska satsa på slips som finns i guld (hängde du med) ;) Hade jag lyckats hitta en klänning i ivory till dottern så hade det ju faktiskt fungerat med ivorysetet för då är barnen + mammsen synkade och pappsen får sticka ut *fniss* Var har du köpt klänningen till din dotter?? .... och hur var storlekarna?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4