Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Måste erkänna att jag är lite på din sida där Embo. Sandras är inte mitt favorithak precis. Ligger avigt och hmmm känns som sagt lite sunkigt Sorry Hedebris, hihi...

Men ni får gärna mobba mig oxå som gillar Glorias hehe...

• Anja 19 juli 2008

Jag skulle gärna sitta på Stortorgets eller Och bars uteservering. Hmmm fast det är kanske kallt så sent på kvällen?

italias uteplats är ju supermysig och troligtvis helt vindskyddad fast man kan inte titta på folk på samma sätt. Är ju inte så öppet. Samma m glorias.

Jag tyckte faktiskt inte att priserna på stortorget var så farliga! helt normala typ.

En trerättersmeny för 295 kr.

• Anja 19 juli 2008

hehe

stortorget är perfekt...

hedebris jag bara skämtade om trerättersmenyn...

Där fanns mat för under och runt 150 kr oxå på stortorget! Finns ju allt möjligt!

Tapas som huvudrätt / Tapas as main course
    Minimum 4st
    144kr

Caesarsallad / Caesar salad
    Kycklingfilè, bacon, rostad paprika, bärkapris & parmesan
    158 kr

Square Grande Burger / Stortorgets Burger
    Chili- och vitlöksspäckad 200-grammare med ost och bacon,
    sallad, tomat, lök, dressing och hemgjorda pommes frites
    148 kr

Nachos todos / Nachos topped with melted cheese and minced meat...
    Ostgratinerade nachos, köttfärs, sallad, jalapenos,
    chilimajonnäs samt guacamole i trivsam trängsel på tallriken
    108 kr

Sedan finns där ju en massa smaskiga förrätter som man definitivt skulle kunna äta sig mätt på:

Tapas

Friterade bläckfiskringar med cirtonaioli / Deep fired calamari rings with lemon aioli 48kr

Pizzaslice med mozzarella och pesto / Pizzaslice with mozzarella and pesto 42kr

Stekt haloumi med olivtzatziki / Fried haloumi with olive tzatziki 56kr

Scampi i vitlöksmör / Scampi in garlic butter 68kr

Rosmarinstekta lammracks med honungsglacerad chévre / Rosemary fried lamb ribs and honey baked chévre 42kr

Vegetariska vårrullar med salsadip / Vegetarian spring rolls with salsa dip 34kr

Pommes frites med chilimajonnäs / French fries with chili mayonnaise 26kr

Kryddiga kycklingvingar med äppleslaw / Spicy chicken wings with appleslaw 48kr

Serranoskinka med inlagd kronärtskocka / Serrano ham with artichokes 58kr

Ostgratinerade nachos / Nachos topped with melted cheese 48kr

Vitlöksbröd / Garlic bread 36kr

Eller om man bara vill äta en mumsig efterrätt... f..n alla kan ju äta precis vad dom vill lixom, eller om man bara vill sitta och dricka lite vin och äta vitlöksbröd så går det ju oxå utmärkt!

Vi är luspanka, hehe, så jag vete sjutton hur jag ska ha råd men det ordnar sig. Jag kollade våra konton igår. Vi har sammanlagt 3.200 kr kvar och jag har inte betalat räkningarna ännu! Jag får lön den 14:e varje månad och Daniel varannan vecka så han får en halv lön nästa onsdag, men vi lär ju få ta ca 10.000 från bröllopskontot för att fixa räkningarna. Suck...

Det suger såååå fett!

• Anja 19 juli 2008

Embo

ok du vill SPANA då vågar vi väl inte välja nåt annat än stortorget då.

• Anja 19 juli 2008

NÄ nu är det möte här på jobbet så jag MÅSTE gå...

• Anja 19 juli 2008

Jag gick ut gymnasiet 96 men skulle egentligen ha gått ut 93 (om jag inte strulat så, hehe)...

Så det är ju rätt många år sen... Du är ju ett år äldre än mig bara Anettan! We ar oldies but goldies

• Anja 19 juli 2008

Gokväll förresten...

jag som tänkt hänga m er ikväll men så säger daniel att vi måste sätta oss tillsammans här vid datorn och gå igenom alla reklamblad coh alla butiker i tyskland som han ska till och göra en definitivt dryckeslista.

Han ska handla all sprit i tyskland på lördag tillsammans med sina systrar. Spännande

Jag jobbar så vi ska ha barnvakt. jag ska inte ens sova hemma natten t lördag, sover på jobbet. Inte lönt att åka hem när man slutar 22 och börjar 07.

• Anja 19 juli 2008

nu ska jag snart göra kvällsmat t de två äldsta. Minstingen sover redan.

Sedan är det nattning och sedan måste jag förbereda lite inför morgondagen. Min fina prinsessa blir ju FYRA ÅR imorgon

Lilla gumman... tiden går sååååå FORT!!!

• Anja 19 juli 2008

Hur många är vi nu... Bara så vi får plats vid ett och samma bord. Blir så trist annars... Eller tror ni man får köra ihop borden

• Anja 19 juli 2008

Här är det 18 st som inte osat, varav 8 är par och två singlar. Riktigt kasst tycker jag men de har ju 4 dagar på sig. Flera stycken av dem är såna där SJÄLVKLARA som säkert tror att de inte alls behöver osa.

Två av dem KAN ha osa:t (om man räknar ett hastigt, klart vi kommer, sist vi såg dem). Hmm...

Det kanske bara är 16 stycken då...

Det är ju sex personer som vi VERKLIGEN inte har en aning om och det är ju Daniels familj på hans pappas sida. jag tror att styvsyskonen m respektive kommer men jag har verkligen ingen aning om ifall hans pappa med fru kommer att ens osa

En gammal gemensam kompis till oss har inte osa:t vilket är så himla trist. Vi har ingen kontakt men vi var så himla goda vänner och sedan träffade han en tjej och flyttade ut på landet och håller sig tydligen väldigt mkt för sig själv. Men det känns så trist att han ej osa:t för vi hade väldigt mkt kul ihop både han och jag och han och Daniel. (Det var ett triangeldrama kan man säga, alltså INGENTING mellan honom och mig, men vi umgicks lixom inte ihop alla tre utan vi umgicks var och en för sig med honom förutom på alla fester och sånt där hela gänget var med).

Bla bla bla... haha

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4