Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Ingengörsbruden

tack för support... det SKA gå

Tror att du fått med alla... jag och gabbi går som sagt till italia i förväg och sen kommer i andra.

Ingenjörsbruden
    Labbråttan83
    Flamora
    Anne
    Embo81
    Hedebris

och sen TROR jag att

Anettan73 kunde komma...

Hur blir det med er andra???

A wife to be
    Jenn82
    Snotcrow
    Fysio
    MyStyle
    NeAe (nä det blev fel men du har en bild av universitetet i din pres, vet att det är en sån där bokstavskombination)
    Miss Svarta Masken

osv jag har säkert glömt någon men det gäller alltså torsdagen den 5 juni. Dagen innan nationaldagen (dvs vi är lediga dagen efter om vi har "vanliga" jobb ) och det handlar om bio "Made of Honor" (bröllopsfilm m patrick dempsey) och sedan mat och vin på Italia (gården in från lilla fiskaregatan).

Vore kul att träffa er nya oxå

Hej så länge...

nu ska jag gå ut på avdelningen o dricka mitt morgonkaffe.

• Anja 19 juli 2008

Embo81

jag har suttit och gått igenom ALLT. De saker JAG kan tänka mig att kompromissa på VÄGRAR Daniel kompromissa på. De saker han kan tänka sig att kompromissa på (mitt smink, min håruppsättning, min bukett, fotograf etc) är sånt som jag bara VÄGRAR kompromissa på.

Andra saker går det lixom itne att skära ner på. Priserna på mat, lokal och serverningspersonal är ju lixom nere så lågt som det går osv.

Vi får ju skippa transport från kyrkan. Vi har sagt att vi ska promenera nu! Hmmm skitkul i såna skor genom lundagård coh kullerstensgator Jaja det kan bli en rolig grej. Gå med hela följet bakefter lixom

Och det blir heller ingen bröllopsresa.

Vi högprioriterar ju FESTEN. Vigseln har vi ju ingen utsmyckning osv. Ingenting alls sånt i kyrkan.

Buketten KAN jag binda själv så jag ska tänka på det, men det är det enda i princip som jag kan skära ner på.

festprogram osv har jag ju redan börjat på och har allt material till. Bandet priorieterar vi ju oxå mkt högt och vi har ju redan valt det billigare alternavitet med bara musik på själva kvällen.

Vi får se...

ska prata vidare m DAniel om alltihop.

vAd gulliga ni är som bryr er så mkt... Tack för all pepping.

• Anja 19 juli 2008

Gabbi

tårtan har vi ju köpt från ultimate cake och redan lagt handpenning på 1000 kr som man INTE

• Anja 19 juli 2008

va f..n hände??

som man INTE får tillbaka skulle jag säga...

Så jag tror itne vi hade tjänat några pengar på att ändra oss nu.

vi betalar 55 kr biten hos henne och får då tårtan precis som vi vill ha den.

Ska dock kolla upp det. Daniel ska ABSOLUT ha en klassisk VIT våningstårta, inte något annat duger så det går tex inte beställa från Hollandia där man kudne få choklad o passionsfrukttårtor för 25 kr biten, för de gör inte BRÖLLOPStårtor.

Som ni ser... de saker JAG kan tänka mig att skära ner på går han helt enkelt INTE med på på några villkor.

Han menar att vi ska ha det bröllop vi alltid drömt om hur mkt pengar som än fattas.

Vet ju att vi fixar det med skattepengarna + alla gästgåvorn + lite sparpengar (blir ju ett par tusen vi måste spara ihop oxå men det ska gå, jag jobbar ju 100% hela sommaren så...) men vi får ju offra bröllopsresan, vilket jag tycker är APTRIST.

• Anja 19 juli 2008

Fröken Planera!!!

Du får HEMSKT gärna fråga honom. Det lät SKITGOTT!!!

Kommer vi under det pris vi skulle ha betalt så blir jag ju ÖVERLYCKLIG!!!

• Anja 19 juli 2008

Har du smakat hans tårtor så att du vet att de är goda? Har du provsmakat DEN tårtan???

• Anja 19 juli 2008

Gabbi
    samma här... haha tog ett tag att vänja sig vid de där låååånga tårna i mina skor. jag har ju små fötter ohc nu känns dom helt långa. Haha...

Så jag måste definitivt ha de skorna när jag dansar vals på kursen, så att man övar in sig med sina LÅNGA fötter

• Anja 19 juli 2008

Gabbi
    då förstår jag Isåfall har jag oxå FULLSTÄNDIGT förtroende.

Vi skulle ju oxå bara ha en vit tårta som jag ska dekorera m rosa gerbera, så det låter toppen. Skulle verkligen bli supertacksam om du ville fråga honom. Jag är ju faktiskt lite skeptiskt t den tårtan vi har beställt för jag var inte superimpad av varken bottnar eller fyllningar och fick känslan av att det skulle bli lite tråkigt och "torrt". Ville ju gärna ha någon form utav mousse. Jag älskar jordgubb o rabarber och även mazarin, så INGET kan gå snett lixom *asg*

Shit nu vill jag MYCKET hellre ha en sån tårta. Jag har faktiskt nojjat över tårtan en hel del ska jag erkänna. Men ej riktigt vågat yppa det för varken vänner eller den käre sambon. (eftersom jag drev MYCKET hårt i början att jag ville ha tårtan därifrån, fniss)

• Anja 19 juli 2008

Gokväll...

fortf på jobb såklart, eftersom jag ska sova här Imorgon blir det STRANDEN... Nice!!!

Jen82

Bion är 18.30 om jag inte minns fel???? Eller shit när var det? haha mitt minne suger...

Jag och Gabbi ska inte med på bion utan ska mötas på italia lite innan. Jag ska först på picknick och brännboll med min sons klass men kommer nog att kunna vara på stan vid kl.20 (senast) förhoppningsvis liiite tidigare. Då kommer jag möta Gabbi på Italia.

Så du avgör själv... Alla andra ska gå på bion utom vi. Det är Hedebris, Anne, Flamora, Labbråttan, Embo81 och Ingejörsbruden vad jag vet.

Anettan73 ska nog oxå med vad jag vet, men jag vet ej om hon ska både på bion och Italia eller bara det ena

• Anja 19 juli 2008

Den tårtan som vi beställt från hon på U.C var till 85 personer och vi har 4.600 kvar att betala på den. har redan betalat 1.000 (den kostade 5.600 typ).

Men jag tror ju inte vi blir så många... Så säg 80 pers. Hittils har 65 osa:t JA men 14 är kvar och av dem tror jag ca 8-10 osa:r ja och resten osa:r nog inte alls.

men det kan ju lixom inte bli mer än 80 pers ändå.

Vi skulle inte ha någon ställning utan våningarna skulle vara staplade PÅ varandra med plattor emellan, men jag är inte kinkig Antar att det är svårt att göra så med en moussetårta för då kanske den sjunker ihop.

Hur mkt tror du att tårtan skulle kosta? Bara nyfiken... Du är UNDERBAR... Vet du det

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4