• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • dragonesse

Ketostix, man köper dem på apoteket. Man använder dem för att mäta antalet ketoner i urinen, dvs för att se om man är i ketos.

• Thiaa

Dragonesse - grattis! Ja e avundsjuk på dej, men jag ser fram emot när jag väger så lite! :)

Evitas - ingenting är omöjligt juh. Det kommer du fixa, lätt som en plätt!

Har vart ute på en långpromenad nu, verkligen gått fort. Skönt. Tyvärr har jag lite småpanik över att jag inte kommer att "hinna" gå ner så mycket som jag vill innan den 27 april då det är över med påsar. Jag är fortfarande inte alls nöjd med min kropp, inte på långa vägar, jag vet inte vad jag ska göra mer....??

• chickpea

Hej!

Får jag hoppa på er tråd? Idag är det min fjärde dag på Camebridgekuren och jag tänkte köra ren kur i tre veckor. Vill gå ner 5-6kg innan bröllopet i juli och hoppas få fart på viktminskningen med det här.

• Thiaa

Chickpea - du e så välkommen så!

Jag kom precis på vad jag har lovat mig själv när jag har kommit till 75 kg - nämligen att jag ska börja träna. Så nu är det bara att lägga sig på golvet och göra diverse övningar - VARJE DAG!!

Jag har ju också lovat mig själv en ny berlock till mitt armband, så det tänkte jag köpe på tisdag! Jippie!! :)

• chickpea

Thiaa: Tack!

Belöning i form av smycken, vilken bra idé!

Jag brukar träna ganska mycket men jag började mitt första lärarjobb i januari och har varit sjuk sen dess! Så ingen träning för min del, förutom ett par dagar mellan alla snuvomgångar, och det gör ju att viktminskningen går mycket långsammare! Men jag lovar att när man väl kommit igång med träningen så blir man beroende av hur bra man mår. Är 75 ditt mål eller delmål? Jag började cambridgekuren på 68kg och har gått ned 2kg redan, jag vet att det bara är vatten men det känns underbart ändå!

• Thiaa

Chickpea - 75 kg är "bara" ett delmål på vägen. Lång lång väg kvar.. trodde ja skulle vara LITE nöjd efter att ha gått ner 10 kg men nu ser jag bara hur många kilo jag har kvar! Usch.

Träning är kul - men lätt att prioritera bort! Tyvärr.

• chickpea

Jag vet precis vad du menar! Jag trodde att jag skulle vara nöjd när jag vägde 66kg och det gör jag nu men jag är lååångt ifrån nöjd. Men nu är i alla fall en dag till på kuren snart avklarad och man kan ju hoppas att vågen står på lite mindre imorgon

• Cissit

Nu väger jag ungefär lika mkt som jag gjorde när jag träffade min älskling, då var jag ganska nöjd med min vikt, ville kanske gå ner bara ett par kilo till. Men nu är jag inte alls nöjd med hur jag ser ut, men jag tror det beror på att jag var mkt mer vältränad på den tiden, så jag var lite mer tight i kroppen...

• Thiaa

Nu har jag vägt mig igen... Efter 5 veckor:

Startvikt: 85 kg. (10/3)
    Viktnedgång v. 5: 0,6 kg (åt i 2 dagar dock)
    Total viktnedgång: 10,4 kg.

Sammanfattning: INTE NÖJD. Minst 10 kg. till måste bort.

Ser fram emot: Att börja laga mat, nyttig mat. Att få nya rutiner i mitt liv. Att gå ner meeeeer genom att vara och leva nyttigt och sunt.

• AoM

Thiaa

Jag håller så med dig om det du ser fram emot, nya matvanor, rutiner osv!! Önskar att man snart var där!

Idag börjar jag på ren kur, hade tänkt göra det i fredags men det körde ihop sig, ja eller så hade jag ingen karaktär :) Fick mens men all mensvärk som hör till, det sista jag var sugen på då var ren kur och vatten.

Så nu idag är det min dag.
    För min del tror jag att det handlar om att bara bestämma sig och sen hålla fast vid det beslutet och fokusera.

Det enda jag är lite rädd över är det som cissit beskriver, att när jag kommer ner till den vikten jag tror mig vilja ha, att jag då inte är nöjd ändå. Men det får jag hantera när den dagen eller vikten kommer.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. JAg är lite nervös, speciellt över det faktum att jag först ska träffa alla nya arbetskamrater och ngn timme senare dricka min påse och förklara det.
    Fast folk kanske förstår, man kanske kan skylla på att man är en hysterisk blivande brud :)

Usch, det kommer bli en tuff dag. Först ska jag jobba 8-16 på nya jobbet och sen börjar jag 16.50 på mitt gamla jobb...
    Kommer nog glömma vattendrickandet är jag rädd!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10