• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anja 19 juli 2008

lady-cup är den nyaste, den är tydligen i lite mjukare material än de andra, men min lunette är tillräckligt mjuk tycker jag sitter som en smäck och inget kan läcka förbi lixom!

Sen är den helt slät t skillnad från moon-cupen som har en kant som jag tycker ser lite obehaglig ut (vilket den säkert inte är, haha) Moon-cupen är äldst i gemet. har funnits med längst o fått nåt miljöpris i England.

Den är tillverkad där, medan lunetten är finsk och lady-cupen är från Tjeckien

• EllaM
    Cissit skrev 2008-04-15 13:25:00 följande:
    tänk inte så! Det kommer gå bra, ta nya tag bara :)
    Tack!
  • Anja 19 juli 2008

EllaM

sådär tänker jag oxå, men försööök tänka större, i det stora hela...

Innan kanske du unnade dig sånt OFTA, var och varannan dag, eller iallafall åt ovettigare, alltså är det ändå en förbättring nu, du åt EN hamburgare lixom, men du är duktig 99% av tiden! det är inte så himla farligt... du går inte upp, det saktar bara ner processen lite, men hänger du i så kommer du ändå fortsätta gå ner.

det farliga med att råka göra såna snedsteg är ju att tänka just, nu är det kört, jag är värdelös osv, för det är då man verkligen kan åka dit, tröstäta, ge upp etc. Men GÖR inte det! Lura din egen hjärna. Någonstans tror jag nämligen att man försöker FÅ sig själv att ge upp för att man innerst inne är så jä..la sugen just på allt som är förbjudet och man VILL äta, man vill njuta.

(iallaflal tror jag så om mig själv)

du är jätteduktig!

• Mizty

Det gjorde jag igår Sonen var ledig från dagis så vi var iväg hela dagen, han skulle få Happy Meal på MC & då föll jag rakt i fällan!! Fattar inte vart min karaktär är någon stans?! Men det är bara på det idag igen

EllaM skrev 2008-04-15 12:59:18 följande:
    HELVETE! Föll för frestelsen och åt hamburgare och pommes till lunch. Med dipp!!! Fast jag hade med mig en soppa. Vet ju att det inte är så hemskt, jag har ju kunnat unna mig på helgerna utan att det gått åt skogen men ändå.... får för mig att jag redan ser tjockare ut och att jag imorgon kommer att vakna och se ut som jag gjorde innan kuren. Typ en mardröm fast i vaket tillstånd.
  • Anja 19 juli 2008

Mmmm men vadååårå, det är ju så mänskligt, fniss...

Alltså att njuta att vilja ha, är det inte ett tecken på att vi är friska

• Mizty

Det har du rätt i

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-15 14:36:21 följande:

Mmmm men vadååårå, det är ju så mänskligt, fniss...Alltså att njuta att vilja ha, är det inte ett tecken på att vi är friska
  • AoM

Anja 19 juli 2008
    Blev genast nyfiken på menskoppen, varför har man inte hört om detta tidigare? Verkar ju fantastiskt!!

JAg har hittills överlevt dagen utan att åka dit. Jobbar 8-20, tre påsar med mig och varken kontanter eller kort. Så jag kan alltså inte fuska, men om det låg en kexchoklad här skulle min karaktär flyga lång väg... :)

Har jordens huvudvärk. Kan man ta en alvedon när man går på ren kur???

• Djinni

Anja: jag beställde lunette.. verkade bra..

• Posimisten

Hej alla! Har mycket jag vill gå ner till i sommar och funderar på att ge Cambridge en chans till. Så då kanske man ska börja hänga här för att få skriva av sig lite...

Jag har provat flera omgångar med Cambridge men tycker att det är så rackarns svårt att hålla sig till kuren när hungern sätter in. Kanske det bästa är att gå till en konsulent och väga sig en gång i veckan. Är det ngn som gör det här?

Skriver ni in er viktminskning någongstans i tråden, eller har ni någon annan sporre här?

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10