• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • chickpea

Jag håller verkligen med! Cambridge är bättre pgu mindre kalorier, mer protein och mindre kolhydrater. Och som sagt mycket godare!

Pumkin: Välkommen Hoppas kilorna rasar vad du än dricker

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-18 13:55:16 följande:

Planeteom din kropp är van att gå på kolhydratfri kost så kanske cambridge är bättre för dig än nutrilett. Jag körde nutrilett i åtta veckor utan att gå ner ett gram! Sååå trist.Cambridge innehåller knappt några kolhydrater och har färre kaloriera än nutrilett samtidigt som det ändå innehåller alla näringsämnen man behöver. Man går ner MYCKET snabbare med cambridge, om det är en rivstart du vill ha alltså
  • chickpea

Jag är nog lite trött, Jag menade naturligtvis välkommen Planete! Huvudet är lite tomt efter fredagens sista lektion med en sjua som inte var på rätt humör! Varför blev jag lärare nu igen?

chickpea skrev 2008-04-18 15:53:42 följande:
    Jag håller verkligen med! Cambridge är bättre pgu mindre kalorier, mer protein och mindre kolhydrater. Och som sagt mycket godare! Pumkin: Välkommen Hoppas kilorna rasar vad du än drickerAnja 19 juli 2008 skrev 2008-04-18 13:55:16 följande:
  • chickpea

Visst är det HÄRLIGT när magen blir plattare! "Nothing tastes as good as slim feels" det har jag satt upp på kylen som påminnelse nu medans jag kör ren kur.

Mizty skrev 2008-04-18 15:53:07 följande:
    Grattis till alla nedgångar Har upptäckt att min mage inte stickre ut riktigt lika mycket längre Ska bli så spännande att väga sig i morgon!! Har ju kört CB två ggr/dag & middag. Men nästa vecka är det tänkt att jag ska börja med ren kur!
  • Planete

chickpea

Tack för välkomnandet. Kan förstå att du är trött om du undervisar sjuor. *ler* Men de är ganska söta emellanåt!

chickpea skrev 2008-04-18 15:56:34 följande:
    Jag är nog lite trött, Jag menade naturligtvis välkommen Planete! Huvudet är lite tomt efter fredagens sista lektion med en sjua som inte var på rätt humör! Varför blev jag lärare nu igen?
  • chickpea

Ja, de brukar vara jättemysiga, men idag var de som förbytta! Men det är helt normalt i den åldern. Jag älskar att vara lärare, men alla dagar är inte som en dans på rosor

Planete skrev 2008-04-18 16:06:01 följande:
    chickpeaTack för välkomnandet. Kan förstå att du är trött om du undervisar sjuor. *ler* Men de är ganska söta emellanåt!
  • aka79

Hej!
    Jag har kört CB på ren kur nu sedan i måndags =))
    Vilket karaktär man har!! =))

eeh ja.. Nu undrar jag en sak: Kan man totalfuska en middag för att åter igen återuppta CB? (Nu pratar jag på Valborgs, skulle vilja äta grillat med klyftpotatis och sånt) Vad händer med kroppen ifall man skulle göra det??
    Annars tycker jag det går jättebra!

Pepp på er i massor!! Kram!

• Anja 19 juli 2008

aka79

det enda som händer är att du kommer ur ketosen, men du kan ju bara börja om dagen efter. Du fördröjer dieten lite m andra ord.

Så kan man absolut göra när det är något speciellt. Utan dåligt samvete.

• Anja 19 juli 2008

Själv har jag sabbat allt helt o hållet.

Kommit ur mitt tänk helt... måste komma tillbax... suck

ätit vad jag vill, inte speciellt onyttigt men ätit helt vanlig mat, mackor osv, åt lördagsgodis igår osv.

Jag MÅSTE skärpa mig.

Men just nu känner jag bara ingen ork. men jag MÅSTE ju ha ork.

Peppa mig! Jag VILL JU gå ner i vikt!

• chickpea

Ge inte upp! Du fixar det här! Varje dag är en ny dag då du kan ta nya tag(Oj vad predikande det låter ). Glöm helgen och börja om. Tänk istället att helgens kalorier fått fart på ämnesomsättningen så om du sätter igång nu så kommer du gå ner ännu mer! Ät inte upp din viktminskning. Du KAN gå ner i vikt, du håller ju på att gå ner i vikt just nu!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-20 23:25:05 följande:

Själv har jag sabbat allt helt o hållet. Kommit ur mitt tänk helt... måste komma tillbax... suckätit vad jag vill, inte speciellt onyttigt men ätit helt vanlig mat, mackor osv, åt lördagsgodis igår osv.Jag MÅSTE skärpa mig.Men just nu känner jag bara ingen ork. men jag MÅSTE ju ha ork.Peppa mig! Jag VILL JU gå ner i vikt!
  • niklasbivandefru

Måndagar är ju början på en ny vecka... ny vecka nya tag!!!!
    Fö rmig har dom första dagarna funkat mycket bra, jag äter nästan vanlig frukost o sen cambridge resten o ja känner att ja e piggare än vanligt så nu har jag börjat med en liten jogging tur på morgonen innan frukost oxå :) 75 dagar kvar till dagen B!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10