• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Mica o Krille

Det går inge bra för mig. Har tappat suget helt,...
    Antingen äter jag ingenting, vill inte dricka shaken.. Så hellre äter jag inget typ, "äh tar det lite senare" o så glömmer jag, känner ingen hunger. Men tar jag en shake blir jag vrålhungrig efter den o det gör allt jobbigare.
    Vete 17 hur jag ska komma igång igen.. Får väl tvinga mig själv, ta mig ur svackan.. Blä. *gnäll*

• Thiaa

klarade hälsokontrollen idag. alla värden var på topp så nu e de bevisat att man mår bra av cambridge!

dessutom har jag växt en centimeter så jag är numera 165 cm. Tjoho!

Annars har dagen vart bra, gott min "lilla" runda på 1 mil och tränat magen, precis som jag har lovat mej själv. köpte även min -10 kg:s berlock idag. det blev ett hjärta!

hittade världens snyggaste jacka idag me. åh. vill ha. provade jeans osså. har BARA gått ner en storlek, knappt. usch. trodde verkligen att det var mer. men jag tror att jag har kvar ALLA kilona runt höfterna. tokfet där fortfarande. å låren, dom ska vi inte prata om. usch å fy!

• AoM

Jag är jätterädd för att kilona ska rasa men att jag inte ska se det på kroppen!!! Min största skräck!

Fortsätter på ren kur idag, trots att min nya chef bjuder alla på lunch. Förklarade igår på lunchen för honom o kollegorna att jag ska gifta mig och har en klänning att komma i :) Ingen kom med ngn dum kommentar, fast å andra sidan sa jag att det bara är lunchen jag byter ut :)

• smockan

Idag börjar jag på ren kur.. hoppas jag pallar trycket :)

• Anja 19 juli 2008

djinni

vad kul att du oxå beställde Lunette. Hoppas du blir lika nöjd som jag

Igår blödde jag såååå mkt! Var min mest "blödiga" dag så att säga, men alltså det är förvånansvärt hur LITE man blöder när man får se det samlat i koppen! I tamponger o bindor ryms ju verkligen inte mycket o man får intrycket att man blöder så enorma mängder!

Hade koppen inne i 8 timmar, sen skulle jag gå o lägga mig, och inte en droppe läcker utanför. Är som att man inte har mens ens. Så underbart! Man kopplar verkligen helt bort tankarna på att man har det!

• Anja 19 juli 2008

och nu lovar jag att hålla mig till ämnet istället *asg*

Jag är värdelös på att fixa ren kur... lika bra att inse.

Nu kör jag nutrilettbar t frukost (för att jag älskar dem till kaffet) och sen kör jag cb till lunch, vanlig NYTTIG middag och cb till kvällsmat.

Det bör ge resultat det oxå med tanke på hur jag i normala fall trycker i mig onyttigheter, flera portioner mat, gärna smör o grädde i maten osv osv...

Vägde imorse 82,3 dvs 0,3 kg mindre än i måndags. Det går ju inte snabbt men det går neråt! (nu är det ju inte så att 2 kg vätska försvinner och lurar mig att tro att jag gått ner en massa som jag egentligen inte har, utan det jga går ner, det går jag verkligen ner).

• EllaM

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-15 14:29:44 följande:

EllaMsådär tänker jag oxå, men försööök tänka större, i det stora hela... Innan kanske du unnade dig sånt OFTA, var och varannan dag, eller iallafall åt ovettigare, alltså är det ändå en förbättring nu, du åt EN hamburgare lixom, men du är duktig 99% av tiden! det är inte så himla farligt... du går inte upp, det saktar bara ner processen lite, men hänger du i så kommer du ändå fortsätta gå ner.det farliga med att råka göra såna snedsteg är ju att tänka just, nu är det kört, jag är värdelös osv, för det är då man verkligen kan åka dit, tröstäta, ge upp etc. Men GÖR inte det! Lura din egen hjärna. Någonstans tror jag nämligen att man försöker FÅ sig själv att ge upp för att man innerst inne är så jä..la sugen just på allt som är förbjudet och man VILL äta, man vill njuta.(iallaflal tror jag så om mig själv) du är jätteduktig!
    Anja, du har så rätt! Tack!!

Kalrt att jag inte vägde 10 kilo mer i morse. upp 2 hg bara. Fast å andra sidan åt jag två knäckemackor på kvällen med massa ost... Tänkte som jag inte ska tänka, att det är ju redan kört liksom! Nu har jag ett antal resdagar framför mig igen, så nu ska jag inte kura alls på några dagar. Får bli lite hårdare tag närsta vecka istället!
  • gottelina

Hej! Jag är inne på tredje dagen av andra omgången idag. Körde tre veckor för en månad sen. (en vecka ren kur och två veckor kombinerat) Kör kombinerat nu. CB till frukost och lunch och vanligt till middag. Vanligt och vanligt förresten. Försöker tänka lite GI på det jag äter. Undviker kolhydrater så mycket som möjligt och de jag äter ska vara riktigt lååååångsamma.

Är det någon mer som fryser som en hund? Jag har hur mycket kläder som helst på mig och sitter och huttrar. Händerna är nästan värst. Jag är faktiskt nästan lite blå om naglarna.

Men, men, vill man vara fin får man lida pin ocg jag har ju minst 8 kg kvar till nästa mål. (delmål kan tilläggas) Har gått ner 10,7 så här långt.

• chickpea

Nä nu suger det! Igår fyllde min farmor år, släkten åkte dit efter jobbet igår kväll för att fira. Min farbror hade köpt med sig en massa thaimat, min FAVORIT, och sen vankades det prinsesstårta. Jag var SUPERDUKTIG, jag åt ingenting. Men FYYY vad svårt det var, det doftade himelskt.... Men, nu till det som suger, jag ställde mig på vågen i morse och helt plötsligt väger jag 65,5kg, alltså har jag gått upp 7hg genom att sitta och andas in matdofter. Hur kan det vara möjligt!!!! Att behöva gå ner i vikt är verkligen deprimerande

• chickpea

gottelina: Jag fryser också! Bra gjort att bli av med över tio kilo, nu har du ju tappat över hälften av det du vill

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10