• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Cissit

Hel OT men ändå :)
    Nu har jag varit hos barnmorskan och tagit ut min p-stav. Vi kom fram till att jag först ska prova p-ringarna och sen kan vi ta en ny diskussion när det gäller hormoner om jag inte är nöjd. Nu ska jag ta och beställa en sån där menskopp tror jag, eller hm, jag kanske ska spara det tills jag fått pengar igen, har sjukt taskigt med pengar just nu.

• niklasbivandefru

jag hade p-ringen förut o den funkade inte alls på mig med de e ju olika för alla, men jag kännde den när vi hade sex o ibland annars oxå, tappade sex lusten helt för de känndes så konstigt me ett föremål som inte ska va där.

• AoM

idag har ren kur gått bra! Chefen på mitt nya jobb bjöd oss nya på lunch idag men jag sa artigt nej tack :) Och höll det också!
    Dock har jag inte kunnat dricka som vanligt, haft möten hela dagen, bara tre pauser. Så totalt vatten idag, borde vara...1,5 liter bara!! Vid den här tiden på eftermiddagen brukar jag vara uppe i minst tre liter!!

Konstigt nog har jag inte huvudvärk alls, däremot är jag helt galen. Skrattar åt minsta lilla :D

• Cissit
    niklasbivandefru skrev 2008-04-16 17:45:13 följande:
    jag hade p-ringen förut o den funkade inte alls på mig med de e ju olika för alla, men jag kännde den när vi hade sex o ibland annars oxå, tappade sex lusten helt för de känndes så konstigt me ett föremål som inte ska va där.
    Usch tråkigt att höra...jag tycker att jag känner av den lite nu men det kanske är en vanesak, det går iaf inte att peta upp den högre så jag misstänker att den sitter bra ändå. Jag hoppas på att den ska funka bättre för mig, som sagt det är ju individuellt och jag har kompisar som är jättenöjda med p-ringen. Får man fråga vad du har istället och om du är nöjd? :)
  • chickpea

Vad bra gjort!! Hur verkar jobbet, tror du du kommer att trivas?

AoM skrev 2008-04-16 18:04:12 följande:
    idag har ren kur gått bra! Chefen på mitt nya jobb bjöd oss nya på lunch idag men jag sa artigt nej tack :) Och höll det också! Dock har jag inte kunnat dricka som vanligt, haft möten hela dagen, bara tre pauser. Så totalt vatten idag, borde vara...1,5 liter bara!! Vid den här tiden på eftermiddagen brukar jag vara uppe i minst tre liter!! Konstigt nog har jag inte huvudvärk alls, däremot är jag helt galen. Skrattar åt minsta lilla :D
  • AoM

Ja jag tror det!
    Kollegorna verkar trevliga, och bara lyxen att ha kollegor!! Idag jobbar jag ensam, träffar mina kollegor max 10 minuter per dag. Sitter inte ens i samma byggnad som dem.

Uppgifterna är snarlika det jag gör idag, vilket är helt ok!

Det pinsamma är dock att vi har börjat prata om att ev lägga bort kondomerna efter bröllopet. OM jag nu skulle bli gravid därefter så är det ju ganska nära inpå min nya anställning. Känns lite sådär, få nytt jobb och gå på mammaledighet inom drygt ett år. Men å andra sidan vet vi ju inte om jag kan bli gravid.

chickpea skrev 2008-04-16 18:44:40 följande:
    Vad bra gjort!! Hur verkar jobbet, tror du du kommer att trivas?
  • chickpea

Vad kul att det verkar bra! Bra kollegor är viktigt!

Jag började nytt jobb i januari, ett lärarvikariat på ett år och jag hoppas på fast tjänst efter det. Vi vill också skaffa barn så snart som möjligt efter bröllopet och det betyder att om jag blir fastanställd efter jul så är jag kanske redan gravid. Känns knepigt, minst sagt, så jag förstår dig! Men samtidigt vet väl alla att efter bröllop följer ju ofta barn, det är inget konstigt. Försöker intala mig att rektorn skulle tänka så i alla fall!

AoM skrev 2008-04-16 18:57:55 följande:
    Ja jag tror det! Kollegorna verkar trevliga, och bara lyxen att ha kollegor!! Idag jobbar jag ensam, träffar mina kollegor max 10 minuter per dag. Sitter inte ens i samma byggnad som dem. Uppgifterna är snarlika det jag gör idag, vilket är helt ok! Det pinsamma är dock att vi har börjat prata om att ev lägga bort kondomerna efter bröllopet. OM jag nu skulle bli gravid därefter så är det ju ganska nära inpå min nya anställning. Känns lite sådär, få nytt jobb och gå på mammaledighet inom drygt ett år. Men å andra sidan vet vi ju inte om jag kan bli gravid.
  • AoM

Jaha, jobbar du som lärare? På vilken nivå?
    Anledningen till att jag frågar är för att jag själv är utbildad lärare, men jobbar istället som skyddsvakt :)

chickpea skrev 2008-04-16 19:03:23 följande:
    Vad kul att det verkar bra! Bra kollegor är viktigt!Jag började nytt jobb i januari, ett lärarvikariat på ett år och jag hoppas på fast tjänst efter det. Vi vill också skaffa barn så snart som möjligt efter bröllopet och det betyder att om jag blir fastanställd efter jul så är jag kanske redan gravid. Känns knepigt, minst sagt, så jag förstår dig! Men samtidigt vet väl alla att efter bröllop följer ju ofta barn, det är inget konstigt. Försöker intala mig att rektorn skulle tänka så i alla fall!
  • chickpea

Jag är utbildad lärare i svenska, matte och engelska, blev klar i januari i år. Jobbet jag fick var att undervisa i svenska årskurs 1-8 (förutom åk5, det blev för mycket). Jag älskar lärarjobbet, är helt rätt för mig! Hur kommer det sig att du jobbar som skyddsvakt istället? Trivdes du inte som lärare? Eller så kanske du fick bättre betalt

AoM skrev 2008-04-16 19:10:20 följande:
    Jaha, jobbar du som lärare? På vilken nivå? Anledningen till att jag frågar är för att jag själv är utbildad lärare, men jobbar istället som skyddsvakt :)
  • AoM

jag är utbildad i svenska och religion, gymnasienivå. Hade ett vikariat i höstas på en gymnasieskola här i sthlm och kan väl säga som så att jag kommer nog INTE att ta ett lärarjobb här i Sthlm igen.
    Dock har vi planer på att flytta norrut, jämtland närmare bestämt. Där skulle jag gärna ta ett lärarjobb. Anledningen till att jag jobbar inom bekvaningsbranschen är för att det var ett perfekt extrajobb när jag studerade. Just exakt nu i skrivandets stund jobbar jag som väktare, det nya jobbet är som skyddsvakt.

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10