• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Beetle

Visst är det en härlig känsla att komma i "gamla" kläder!
    En tanke som slog mig innan idag var...fy vad dyrt det kommer att bli när jag är klar! Men sååå skoj och få shoppa massor med snygga kläder!

• Cissit
    Beetle skrev 2008-04-22 17:04:11 följande:
    Visst är det en härlig känsla att komma i "gamla" kläder! En tanke som slog mig innan idag var...fy vad dyrt det kommer att bli när jag är klar! Men sååå skoj och få shoppa massor med snygga kläder!
    Åh ja, jag längtar jättemycket! men jag tänker inte köpa så mkt nytt än..ska ner några kilon till så jag blir någolunda nöjd. Synd bara att man har lite begränsad budget så här innan bröllopet..allt extra går till bröllopssaker eller bröllopssparande :P
  • Anja 19 juli 2008

Sosofofia

det kostar runt 500-600 per vecka om du kör ren kur (dvs tre påsar om dagen).

Beror på var man beställer. Om jag förstått rätt så har de fraktfritt på nailandbeauty så att du ger 500 kr, medan de tex på cambridge.nu kostar 95 kr för frakten o därför hamnar på en totalsumma av ca 600 kr.

• Anja 19 juli 2008

MyStyle

jag hoppas att du åt sallad och kyckling.

Dieter ska inte bli självplågeri. Sånt där MÅSTE man kunna unna sig ibland. Så länge man inte helt faller ur banan. Klart man ska kunna grilla m sin familj!

Grillad kyckling och sallad är ju för sjutton supernyttig mat. Tänk så istället för att tänka på ketosen. den fixar du tillbaka snabbt ändå

• Sosofofia

Funkar det verkligen?
    Orkar man leva på bara soppa?
    Är det gott?
    Hur tillagas det? (Tänkte mest på när jag jobbar)
    Blir man mätt?
    Hur länge ska man köra?
    Kan man äta ren kur i några veckor och sedan byta ut 1-2 måltider?

Snälla svara!Generad

• aka79
    Sosofofia skrev 2008-04-22 22:39:54 följande:
    Funkar det verkligen? Orkar man leva på bara soppa? Är det gott?Hur tillagas det? (Tänkte mest på när jag jobbar)Blir man mätt?Hur länge ska man köra?Kan man äta ren kur i några veckor och sedan byta ut 1-2 måltider?Snälla svara!
    Hejsan Sosofofia!
    Det funkar!! Gäller bara att lägga om tänket så du inte går Upp allt igen!
    Man orkar leva på soppa, första veckan är Värst. Men bestämmer du dig så fixar du det!
    Det är JÄTTEGOTT!! Speciellt om du Mixar det! Jag mixar alltid, och jag tycker det är helt gudomligt gott!
    Man blir mätt till slut =)) Tanken är ju att man ska minska magsäcken. =)
    Du kör så länge du orkar och mår bra, men minst 1 vecka för att rensa kroppen.
    Ja, du kan först gå på ren kur för att sedan köra kombinerad kur. Leta efter Cambridgekuren på Google, där hittar du massor av bra information!

Kram aka79
  • aka79

Brudar brudar brudar!
    Jag har lite funderingar.. någon som provat gå på ren kur och bara lägga in protein i kosten.. vad har hänt då för er??
    Fortsatte ni i Ketosen eller ???

Funderar på att köra ren kur med protein.. alltså tillägga kycklingkött, lax, kräftstjärtar, kött..

& ni som går på kombinerad kur, hur ändrades eran viktminskning från att ha gått på ren kur?

Massor av tack för alla svar!!

• aka79

hihi.. kanske ska tillägga!
    1:a veckan blev minus 4.5 kg på vågen =))

• Beetle

Jag kommer oxå att vänta med shoppandet, får eventuellt köpa mig några byxor snart, men allt annat får vänta! Men byxor lär behövas! Har flera par som jag tappar nu.
    Kul är det med alla komentarer man börjar få oxå! Jag ser ju inte så stor förändring själv, förutom kläderna då, men alla andra har börjat se! Det sporrar mig ännu mer!

• Cissit
    Beetle skrev 2008-04-23 08:30:33 följande:
    Jag kommer oxå att vänta med shoppandet, får eventuellt köpa mig några byxor snart, men allt annat får vänta! Men byxor lär behövas! Har flera par som jag tappar nu. Kul är det med alla komentarer man börjar få oxå! Jag ser ju inte så stor förändring själv, förutom kläderna då, men alla andra har börjat se! Det sporrar mig ännu mer!
    Ja i helgen sa vår kompis som är känd för att aldrig se om folk har gått upp eller ner att jag hade blivit smal :) Det var så kul att tom han börjar se. Första 15 kilona såg han inte, men sista 5 minsann, han är ju lustig :)

Själv är jag mkt mer kritisk mot min spegelbild än vad andra är, men det är klart att jag börjar se lite skillnad, speciellt på hur kläderna ser ut. Men på ett sätt har jag blivit mer så att jag tänker på hur jag ser ut än jag gjorde för 20 kilo sen...nu sitter jag och oroar mig för valken som hänger över byxan o sånt :P
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10