• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • MyStyle

Efter många om och men, och svaga stunder, har jag ÄNTLIGEN lyckats starta om. Tredje dagen idag, hitintills har det gått bra (peppar peppar). Har gått ner 2,2 kg, vatten såklart men ändå
    Alla minus är bra minus, i vikt alltså, för mig just nu...
    Ska ut med tärnorna idag och titta på klänningar, lite sent javisst, men det är svårt att försöka få ihop en dag som passar alla, sen har alla velat gå ner i vikt oxå...
    Fick nästan ryta lite till dem till sist för att de skulle förstå hahaha...
    Hur går det för er andra idag?

• Anja 19 juli 2008

82 kilo prick imorse...

kör ju kombinerad kur och small dit på en kanelbulle, nybakad, på jobb igår.

Så jag är glad... Startade ju på 82.6 i måndags så det är 0.6 kg ner på fyra dagar. Helt ok med kombinerad kur och jag får TUGGA och ha mjölk och sackett i kaffet, haha...

• niklasbivandefru

ååå nu vill ja ha mina små påsar!!! uch va ja ha ätit sååå mycket sen jag beställde... för sen e de kört!:) hoppas hoppas mitt paket kommer snart!!

• MyStyle

Kul att det går bra för dig Anja! Själv klarar jag inte kombinerad kur, då finns det för mycket som frestar

• MyStyle

Så har jag oxå gjort innan hahaha. Stoppat huvudet med godsaker, bara för att man ska gå på svältkur sen På nåt sätt så går det alltid lite bättre för mig om jag gör så, kanske för att man känner sig så uppsvälld...

niklasbivandefru skrev 2008-04-17 11:55:45 följande:
    ååå nu vill ja ha mina små påsar!!! uch va ja ha ätit sååå mycket sen jag beställde... för sen e de kört!:) hoppas hoppas mitt paket kommer snart!!
  • Anja 19 juli 2008

MyStyle

haha fast det går ju SAKTA...

men jag märker ändå skillnad...

jag menar i normala fall tillåter jag mig ALLT... jag har ett riktigt frossar-beteende. kan inte gränsa mig själv, kan inte stoppa och vill alltid ha något gott att tugga på.

Men nu så äter jag nutrilett t frukost, cb till lunch, sallad eller vanlig nyttig middag, kaffe, dricker mkt ramlösa och vatten, och äter cb till kvällsmat

och jag FÅR unna mig saker.

Då blir det ju ändå helt extrema skillnader i hur jag BRUKAR leva så jag går ju ner i vikt, om än lite saktare och jag klarar det LÄNGRE

• MyStyle

Anja- Jag tycker det är starkt jobbat av dig

För min del är det både svårare att hålla mig till att äta "rätt saker" plus att jag vill ha gått ner allt igår helst. Har absolut inget tålamod, särskilt som man ska gifta sig med en bagare som har det dära handlaget för matlagning mm

Så det får bli renkur för mig, ska försöka två veckor nu, så får vi se sen...

• Anja 19 juli 2008

Usch ja men sån är ju jag oxå men varje gång jag kör stenhårt m nåt så blir jag helt deppig och så slutar det med att jag lurar mig själv, fuskar, känner mig usel coh till slut så frossar jag, går upp allt + lite till så jag tror f..n inte jag har nåt val *asg*

• chickpea

Nu har jag klarat av en vecka på ren kur och vågen står på 64,5kg, alltså -3,5kg. Tjohoo!! Även om jag vet, precis som du skrev MyStyle, att en hel del är vatten så är jag SUPERGLAD! De där 7hg upp som dök upp efter att ha doftat på thaimat på farmors kalas var borta idag, phu! Kändes tufft att gå upp efter att bara ha tittat på maten.

MyStyle: Nu har över halva veckan gått så snart har du klarat av en vecka! Kör du kombinerad eller ren kur?

Anja: Tänk att tappa vikt trots kanelbulle Jag ska nog köra kombinerad kur ett tag efter de här tre veckorna är avklarade. Det låter underbart att få tugga på något....

• AoM

Jag kör nog kombinerat ett tag. Fungerar hur bra som helst med CB till frukost och sen till lunch. Men när jag kommer hem vid 20.30 då VILL jag ha mat! Så då blir det mat :)

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10