• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • chickpea

1. När började du med CB? 10 april

2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem? Jag gick på viktväktarna ett tag och räknar points på vardagarna vanligtvis, men helgerna har jag haft svårt att hålla! Men viktväktarna gick jag ner 15 kilo och gick upp fyra. Sen lyckades jag långsamt gå ner de fyra kilorna plus två till själv.

3. Vad vägde du när du började med cb? 68kg

4. Hur länge har du hållit på? Idag är det min femte dag

5. Hur mycket har du gått ner? Vägde idag 64,9! Så 3,1kg. De där hundra grammen tog mig under 65 så de är viktiga

6. Hur lång är du? 173

6. Kör du ren eller kombinerad kur? Ren kur, tänkte köra i tre veckor.

8. Hur mycket vill du gå ner? Ja, det där talet omvärderas hela tiden! Jag tror nu att jag vill väga 58kilo. 64kg har alltid varit mitt mål men nu när jag är 900gram ifrån det så är jag långt ifrån nöjd!

9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta? Jag hoppas väga 60 när de här tre veckorna är över, är det helt orealistiskt? Sedan kanske ytterligare en månad eller två, beroende på karaktär!

• chickpea

AoM: Lycka till med nya jobbet imorgon! Egentligen behöver du inte förklara så mycket, du kan ju bara säga att du vill gå ned några kilon och bara byter ut lunchen kanske? Det bror väl på hur bekväm du känner dig med dina nya kollegor.

Thiaa: Grattis till 10,4kg!!! Underbart! Jag förstår helt det där med inte tillräckligt, som sagt, men en eloge till dig för så bra resultat!

• chickpea

Djinni: 21 veckor och 40kg!!!! Herregud vilken bra karaktär du har!

• AoM

Chickpea
    Ja men precis, jag kan ju säga att jag byter ut lunchen. Mina kollegor består av killar i åldern 23-32, kommer att ha en eller två kvinnliga kollegor. Tror nog att grabbarna struntar i mina påsar:)

jag döööör! Hade ju tänkt starta denna vecka med ren kur, men precis innan jag skulle åka till jobbet i eftermiddag rostade jag en macka. Och nu har jag såååå ont i magen, bara rapar och är jättesvullen!! Fy sjutton, nu ska jag ALDRIG synda mer! Grejen är den att igår kväll när vi åt köttfärssås o spaghetti blev det lika, jag såg gravid ut hela kvällen och rapade konstant.

• AoM

1. När började du med CB?
    Testade fyra dagar för två veckor sedan men räknar idag som mitt startdatum. Så antingen 31/4 eller 14/4.

2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem?
    Viktväktarna när jag var 13år, fungerade inte. Nutrilett när jag var 14, stod inte ut med smaken eller suget.

3. Vad vägde du när du började med cb?
    79,2kg

4. Hur länge har du hållit på?
    Sammanlagt fem dagar

5. Hur mycket har du gått ner?
    De första fyra dagarna -3,8kg

6. Hur lång är du?
    164cm

6. Kör du ren eller kombinerad kur?
    SKA köra ren kur. SKA SKA SKA!

8. Hur mycket vill du gå ner?
    10-15kg

9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta?
    Har satt juli som mål, men hoppas på juni!

• Djinni
    chickpea skrev 2008-04-14 15:36:30 följande:
    Djinni: 21 veckor och 40kg!!!! Herregud vilken bra karaktär du har!
    Ja då hade jag det. Hade en paus på en månad över jul och nyår i fjol men det gick bra att börja igen. Det är kämpigare nu kan jag säga.. vill ju ner 25 kg till.. men tack för kommentaren, =)
  • AoM

Nu har magvärken och uppblåstheten och rapningarna försvunnit, så i fortsättningen tror jag inte att det blir ngt problem med att hålla mig till ren kur, för det där vill jag inte vara med om igen! :)

Just druckit min första shakade måltid (stavmixat tidigare). Tror jag gillar det bättre med stavmixer, men det är nog bara för att jag får soppan kallare eftersom jag mixar med isbitar.

• AoM

Vilken fantastisk chans, inte nog med att jag börjar mitt nya heltidsjobb, jag kommer ju inte ha varken skafferi eller kylskåp på 14 timmar :D Alltså KAN jag inte bryta min rena kur!!

• chickpea

Ja, det där med karaktär kan ju variera. Jag har precis hittat min igen och den har hållt sig stark i hela 5 dagar nu En dag i taget är nog ett vinnande koncept, för när jag tänker framåt känns tre veckor oändligt! Herregud jag låter som en alkis

AoM: Ha, till killarna kan du ju annars säga att du tränar och behöver få i dig extra protein! Lycka till! Och egentligen är det väl tur att du blev en luftbubbla, då kanske man kan stå emot lättare nästa gång för det är ju inte så kul!

Djinni skrev 2008-04-14 17:37:21 följande:
    Ja då hade jag det. Hade en paus på en månad över jul och nyår i fjol men det gick bra att börja igen. Det är kämpigare nu kan jag säga.. vill ju ner 25 kg till.. men tack för kommentaren, =)
  • Cissit

1. När började du med CB?
    För 13 dagar sedan

2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem?
    Ja, jag har kört viktväktarna i över ett år, gått ner 17 kilo med dem.

3. Vad vägde du när du började med cb?
    75
    4. Hur länge har du hållit på?
    13 dagar
    5. Hur mycket har du gått ner?
    3 kilo
    6. Hur lång är du?
    164 cm

6. Kör du ren eller kombinerad kur?
    Körde ren i början, men sista dagarna har jag lagt till lite protein och nu även grönsaker, mådde så himla dåligt när jag gick på ren kur, orkade inte ens stå på benen, blev bara yr.

8. Hur mycket vill du gå ner?
    Hm, ja tanken var ungefär 5 kilo till, men som det känns nu vill jag nog ner lite till.

9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta?
    Oj ingen aning, men jag hoppas på att klara av det innan bröllopet som är den 16 augusti. Att vara smal till bröllopet är i sig inget mål, jag vill mest bara bli normalviktig och må så bra jag kan göra, men visst är det lite extra peppande med ett bröllop som hägrar, man ska ju trots allt dras med bilderna resten av livet sedan :)

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10