• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Thiaa

Dagen har vart lugn. Inget sug. Är tillbaka på de spåret igen, alltså att suget är borta.

Ser verkligen fram emot tiden efter kuren, hoppas bara att jag inte går upp så mycket när jag är i USA.

Det känns som om jag har blivit mer medveten nu, vad som är bra resp. dåligt att äta. Kollar runt grymt mycket på Internet och vikt, hälsa och träning. Det ger kunskap och inspiration och jag är på topphumör för att klara detta nu. Tänk att vägra runt 65 kg. om några månader...!! :) Hoppas bara inte att jag ska känna som idag då, att opsi, jag är fortfarande inte nöjd me min kropp. Det är så lätt att glömma hur man såg ut och kände sig innan man körde igång med detta!

Är det ngn som har några tips om bra sidor på Internet tar jag gärna emot dessa! Själv älskar jag www.Tasteline.se hur mycket som helst just nu.

• AoM

Hej tjejer!

Nu drar jag iväg till nya jobbet, första dagen! I väskan har jag laddat med påse till lunch och middag :)

Ha en fin dag!!

• lilo2

1. När började du med CB?
    26 februari

2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem?
    har provat Nutrilett för ett år sen men fick inget resultat

3. Vad vägde du när du började med cb?
    77 kg

4. Hur länge har du hållit på?
    51 dagar

5. Hur mycket har du gått ner?
    15,2 kg

6. Hur lång är du?
    164cm

6. Kör du ren eller kombinerad kur?
    ren kur

8. Hur mycket vill du gå ner?
    22 kg vill väga 55 kg

9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta?
    tror jag är klar nångång i maj

• niklasbivandefru

Nu har jag äntligen gjort min första beställning!!! nu e de bara o vänta tills den kommer :)

• EllaM

1. När började du med CB?
    I mitten av februari

2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem?
    En mildare variant av Atkins för några år sedan. Gick då ner 7 kilo på 3 månader.

3. Vad vägde du när du började med cb?
    Hemligt. BMI strax över 24.

4. Hur länge har du hållit på?
    Sedan början av februari. Med CB sedan mitten av februari.

5. Hur mycket har du gått ner?
    7 kilo med CB.

6. Hur lång är du?
    Hemligt. Men inte jättelång.

6. Kör du ren eller kombinerad kur?
    2,5 v ren kur, därefter kombinerat (samt kombinerat med ätardagar på helgerna, och vissa rena dagar i veckorna).

8. Hur mycket vill du gå ner?
    Totalt 12 kilo. 7 kilo avklarade. 3 kilo kvar till målvikt. Ytterliagre 2 kilo till därefter till drömvikt. Dvs 5 kilo kvar.

9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta?
    Räknar med att nå målvikt i mitten av juni. Drömvikten måste vara nådd i slutet av augusti!

• EllaM

AoM:

Du är inte glutenintolerant då? Både bröd och spagetti innehåller ju gluten och jag tror att det du beskriver är symptom på just glutenintolerans, fast är inte säker.

min mage brukar alltid vara uppblås och krånglig, men är mycket bättre på kuren! Fast när jag äter bröd och sånt blir den svullen och gasig. Misstänker själv ev glutenintolerans. Vore hemskt! Bröd som är så gott...!

• Cissit

Jag funderar på att ge upp och börja äta GImat istället...det händer ju ingenting och jag mår bara dåligt av shakerna. Blir yr, trött o matt...får ont i magen, är hungrig hela tiden och min magkatarr har blossat upp igen :/ Tycker det är jättekonstigt att det inte hänt nått på typ 10 dagar (3 första dagarna gick jag ner 3 kilo, men det var nog vätska) när man äter så extremt lite.

• Anja 19 juli 2008

Ojojoj sitter här o är sååååå HUNGRIG... Iskalla händer o en mage som VRÅLAR! Haha...

Trappar ju ändå ner, går ej helt ren kur utan kör nutrilettbar till frukost och sedan cb till lunch, sallad till middag och cb till kvällsmat.

Men shit jag är sååååååååååååååå HUNGRIG!! haha

Var på gymet för första gången igår... bara lite mjukstart, men åååhhh så skönt att ha kommit igång!!!

Men alltså FY så dum jag känner mig... helt bortkommen och verkligen alla där inne var "stammisar", typ vältränade och smala. Kändes halvbra kan jag säga. Jag var verkligen den absolut enda överviktiga i HELA lokalen o det kändes inte så bra urk

Men, jag ska uthärda, och jag ska dit minst 3 ggr i veckan. Så det så

Ska börja med ett pass i Core nu i veckan, tror det var på fredag, aaah f..n då JOBBAR JU JAG HELA JÄ..LA DAGEN FRÅN 8.30 TILL 21. Hmmm får gå o styrketräna efter jobbet Så härligt att de har öppet dygnet runt. Passar mig perfekt!

• Mizty

Men fy vad jobbigt!! En fråga (svara inte om du inte vill) du har inte hormoner i kroppen? jag har en hormonspiral, har inte kunnat gå ner ett ynka gram... Körde nutrilette i höstas i 2v, inte ett gram. Förra gången jag körde det gick jag ner 7 kilo!
    Nu har jag bestämt mig för att byta till kopparspiral i stället, för jag MÅSTE gå ner i vikt!!

Hoppas verkligen att du mår bättre snart

Cissit skrev 2008-04-15 11:51:39 följande:
    Jag funderar på att ge upp och börja äta GImat istället...det händer ju ingenting och jag mår bara dåligt av shakerna. Blir yr, trött o matt...får ont i magen, är hungrig hela tiden och min magkatarr har blossat upp igen :/ Tycker det är jättekonstigt att det inte hänt nått på typ 10 dagar (3 första dagarna gick jag ner 3 kilo, men det var nog vätska) när man äter så extremt lite.
  • Cissit
    Mizty skrev 2008-04-15 11:56:16 följande:
    Men fy vad jobbigt!! En fråga (svara inte om du inte vill) du har inte hormoner i kroppen? jag har en hormonspiral, har inte kunnat gå ner ett ynka gram... Körde nutrilette i höstas i 2v, inte ett gram. Förra gången jag körde det gick jag ner 7 kilo!Nu har jag bestämt mig för att byta till kopparspiral i stället, för jag MÅSTE gå ner i vikt!!Hoppas verkligen att du mår bättre snart
    Jo jag har en p-stav. Men jag har ju gått ner 20 kilo innan så jag tror inte det är den som hindrar mig utan jag kanske har kommit till en platå. Var och träffade en dietist (för mina magproblem) förra veckan och hon sa att jag kanske fick nöja mig med min vikt, att kroppen kanske bestämt sig för att den trivs med den här vikten :/ Skulle säkert kunna gå ner mer om jag motionerade mer men jag har ju min fibromyalgi som gör det svårt, nästintill omöjligt, klarar av typ en halvtimmes promenad om dagen bara..o då i ganska maklig takt :(

Ska iofs ta ut min p-stav imorgon, men jag kommer ju inte bli hormonfri för det utan ska prova en p-ring istället. Får fundera på det där med kopparspiral, men det verkar lite jobbigt eftersom många börjar blöda så mkt av det, min mamma höll nästan på att blöda ihjäl när hon hade en sån. Dessutom ökar infektionskänsligheten med spiraler och jag är redan väldigt känslig :( Men det är ju ett gissel det där med hormoner, skulle helst klara mig utan. Fram för mer forskning! :)
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10