Mizty skrev 2008-04-15 11:56:16 följande:
Men fy vad jobbigt!! En fråga (svara inte om du inte vill) du har inte hormoner i kroppen? jag har en hormonspiral, har inte kunnat gå ner ett ynka gram... Körde nutrilette i höstas i 2v, inte ett gram. Förra gången jag körde det gick jag ner 7 kilo!Nu har jag bestämt mig för att byta till kopparspiral i stället, för jag MÅSTE gå ner i vikt!!Hoppas verkligen att du mår bättre snart
Jo jag har en p-stav. Men jag har ju gått ner 20 kilo innan så jag tror inte det är den som hindrar mig utan jag kanske har kommit till en platå. Var och träffade en dietist (för mina magproblem) förra veckan och hon sa att jag kanske fick nöja mig med min vikt, att kroppen kanske bestämt sig för att den trivs med den här vikten :/ Skulle säkert kunna gå ner mer om jag motionerade mer men jag har ju min fibromyalgi som gör det svårt, nästintill omöjligt, klarar av typ en halvtimmes promenad om dagen bara..o då i ganska maklig takt :(
Ska iofs ta ut min p-stav imorgon, men jag kommer ju inte bli hormonfri för det utan ska prova en p-ring istället. Får fundera på det där med kopparspiral, men det verkar lite jobbigt eftersom många börjar blöda så mkt av det, min mamma höll nästan på att blöda ihjäl när hon hade en sån. Dessutom ökar infektionskänsligheten med spiraler och jag är redan väldigt känslig :( Men det är ju ett gissel det där med hormoner, skulle helst klara mig utan. Fram för mer forskning! :)