• Anki82

Augusti 2009

Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Vita Rosen

Pratade med en kunnig vän och han sa det att, för att hitta en bra detektor som kan hitta smådelar så krävs det ganska bra utrustning. Detta är för att man inte ska kunna själv leta efter tex forna föremål och dylikt. De som byggarbetare använder hittar föremål som är stora som brunnslock. Så mina chanser att hitta ringen är =0.
    Vi höll på att lasta ogräs i våran emorma kompost, det var då den försvann.

• SMarie

Hoppas att du hittar den ändå, ibland har man ju faktiskt tur.

Annars återkommer jag om några veckor när jag kommer hem från Malaysia. Är så galet nervös nu...

Lycka till med allt och glöm inte bort att njuta av sommaren.

Kram/Sara

• EhjärtarE

SaraPayam: Jag vill inte ha någon rosett eller blommor bak och så tycker jag inte så mycket om "nerviket" fram, får se vad man kan göra åt det...jag måste ju fråga svärmor om hon vill sy den först men det får nog vänta, vi har inte sagt något om bröllop än...

Vi ska kanske också gifta oss 1/8! Eller så blir det 8/8, beror på när saker är lediga och så, men 1/8 är nog förstahandsvalet

Vita Rosen: Hoppas du hittar ringen!

• knivstabrud

Hej!

Vi gifter oss den 15/8 2009.

Har planerat sen i mars och har kyrka, lokal, band och catringfirma klart.
    Ska sy min egen klänning och har köpt mönstret men letar fortfarande tyg.

Kan inte fatta att det snart bara är ett år kvar!! Tycker inte det var så länge sen man börja planera.

• Vita Rosen

Knivstabrud: Har du fått bokat kyrkan i knivsta eller ska ni gifa er någon annanstans? Jag fick nämligen inte boka förän i november sa dem till mig??

• Lövnäs

Verkar vara full fart här inne.. Kul!!

O jag längtar så tills på torsdag, då vi ska träffa fotografen för att få se lite bilder o så. Hon är hobbyfotograf men jag har fått goda rekommendationer o hon verkar fota en hel del bröllop, så det ska bli jättespännande att se...

Sitter nu o funderar på om vi ska ha fest efteråt eller inte. Kommer vi ångra oss om vi inte har det? Vad serverar man för dryck till buffén om inte vin? Vad kommer gästerna att tycka om att åka på ett alkoholfritt bröllop?
    Många frågor som snurrar.

• ylle08

Ja här är det full planering. Nu är jag inne på dukningen. Hur gör ni? har ni provdukat hemma innan så ni vet hur det ser ut i verkligeheten eller? Kan vi ha blommor från "naturen" i vaser på borden eller blir det för billigt?

Vårat bröllop blir mera som en fest än bröllop. Vi viger oss hemma i trädgården och har festen där sen också. Min klänning skall vara rosa. Och våra tema-färger skall vara rosa-vit-silver. Jag hade tänkt använda tomma konservburkar med sand i och sen ljusen i dom. Det blir tillräckligt silver för oss. På inbjudningskorten skall vi ha köks-folie som silver. Så vårat bröllop blir ett lågbudget-bröllop men det gör väl inget så länge det är låg-budget hela vägen eller?

Hur mycke duk till borden går det åt för ca.150 pers? jättesvårt att veta hur mycket man skall köpa..

En annan fråga; när vi ändå har lågbudget-bröllop, går det då att servera efterrätt i engångsskålar? det finns ju jätte fina av dom.

Jag har jätte många idér, jag skulle bara behöva ha tiden att sätta mej ner och skriva ner allt

• Millie84

Hej här är en till blivande augustibrud. Vi har valt 8/8-09. Vi har nu bokat kyrka och festlokal, känns som man är på väg mot målet nu Innan var det mest lösa idéer, men är så roligt nu när det börjar hända saker!

• EhjärtarE

Lövnäs: Både jag och min sambo är nykterister, så vi kommer defintivt inte att servera alkohol på vårat bröllop. Vi umgås i kristna kretsar så jag vet att det inte kommer vara något problem. Vi kommer antagligen servera cider, mineralvatten, vanligt vatten och kanske läsk till maten, det tycker jag räcker gott och väl.

Vad är anledningen till att ni inte vill servera alkohol? Det är er fest och gästerna måste acceptera att det är så ni vill ha det, klarar de inte det kan de väl låte bli att komma. Det finns många fördelar med at ha alkoholfritt också, förutom pengarna, det blir en nykter tillställning som man kommer ihåg efteråt och talen blir seriösa. Jag har bara varit på alkoholfria bröllop och de har varit jätteroliga!

ylle08: Det är er fest, NI bestämmer! Tycker du att ni ska ha engångstallrikar så har ni det! Dessutom hoppas och tror jag att gästerna har förståelse för att man inte har råd med ett lyxbröllop. Det kan ju bli hur bra som helst ändå, det är ju inte det som är det viktiga! Vi är själva båda studenter, så det kommer defintivt bli ett budgetbröllop för vår del!

• Vita Rosen

Nu har jag fått lånat en relativt bra metalldetektor. (Min far lånade av jobbet)Men den tar inte på guld, då de är en ädelmetall eller vad det nu heter, suck. Den hittar småspik men inte guldringar.

Vi har nu avbokat våran festlokal idag, då vi fick reda på att det måste vara tystnad efter kl 00.00 Så det var bara att avboka, då vi tänkt ha en fest som varar betydligt längre!!!

Ja ja... Känns som man hamnar några steg längre bak än fram... Vi har en ny lokal på gång, ska ringa ikväll och höra om den är ledig.

Svar på tråden Augusti 2009