Augusti 2009
Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki
Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki
Mammatilltvå: Tack! Jag ska be svärmor sy den, om hon vill. Men jag ska vänta ett tag med att fråga, de vet inget om bröllopet än...
Kul att det händer lite här i tråden.
Igår var jag och mamma o tittade på tyg till dotterns klänning. Hittade ett jättefint, som skulle passa perfekt. Blir att kolla lite på fler ställen om något annan har samma fast billigare.
Igår hade vi även blivande svärmor o hennes karl på middag, så nu vet de oxå om att vi ska gifta oss. De blev jätteglada.
Ska se om jag hinner ringa på annan lokal imorgon. Vi är alla sjuka här hemma o dottern suger ur all kraft på oss.
Vita Rosen skrev 2008-08-01 12:10:33 följande:
Ringde idag om den andra lokalen, men den hyrdes inte ut längre till bröllop. Användes numer till förråd.. Så nu blir det församlingshemmet intill kyrkan. Nästa fråga att fundera på är transport mellan kyrka - församlingshem. Är max 200m mellan. Hur skulle ni göra? Skulle ni fixa transport eller gå över?
Nu har vi provat lite klänningar i en butik. Det kändes så konstigt...kan inte förklara varför. Jag har drömt om bröllop i ngra år och föreställt mig att allt skulle vara hellt fantastiskt och sagolikt...men sedan kommer man in för att prova klänningar och...de är så vanliga...bara vit tyg, pärlor, kristaller, spets... Men jag kanske har inte hittat min klänning ännu...och måste dra ner mina sagolik-bröllop-förväntningar och börja slapna av lite.
Idag har jag köpt skor till bröllopet! För 50 spänn! Det är ju lite tidigt än, så jag får se om jag använder dem, men det är vanliga vita låga ballerinaskor utan klack, enkelt och bekvämt! Bara råkade se dem på rean när jag var inne i en skoaffär
Jag blev så arg idag, skulle o prova brudklänningar, det hade jag verkligen sett fram emot, och så var det semsterstängt! Det kan man väl i alla fall skriva på hemsidan!?!? Det är den enda brudaffär som finns här i stan...Innan dess var vi och kollade på två kyrkor, i den ena var det begravning, så vi fick aldrig kolla ordentligt, men vi kom fram till att vi inte ville ha den ändå... den andra var verkligen inte en bröllopskyrka, så den blir det inte heller... Vad gör man om man inte hittar någon kyrka??? Vi vill inte ha en traditionell bröllopskyrka, utan en enkel och fin lite modernare kyrka, men det verkar inte finns någon sån som duger att gifta sig i, inte här i alla fall! Dessutom ligger de flesta kyrkorna inne i stan, skittråkigt! Vi har några kyrkor kvar att kolla på, passar de inte får vi ta min sambos "hemkyrka" det tycker inte han är så roligt eftersom han har varit där jämt under sin uppväxt och hans mamma jobbar där... ingen annan som har haft svårt med kyrkan? Jag antar att de flesta har bokat? Någon som har något tips?
Nu har jag fått mönstren till min klänning Det ser jättefint ut! Min sambo vill fråga sin mamma på en gång om hon vill sy Men jag tycker vi ska hålla det hemligt lite till, så vi får planera i fred. Jag är jätterädd för att alla ska lägga sig i för mycket (speciellt min mamma) och tycka att man måste ha det på ett speciellt sätt. Därför vill jag göra klart det mesta innan vi berättar, det är vårat bröllop, ingen annans! (om jag överöser er med all planering beror det på att jag inte har någon annan att prata med) Men nu slipper ni mig för nu ska vi åka bort över helgen... ha d bra!
Hej!
Gifter mig 09-08-01.
Vi har bara kommit sådär halvvägs med allt.
Valt kyrka, men kan inte boka förrän den 1 sep. Har hittat en lokal vi tror blir bra, men vi får inte tag på dem...
Ja.. jobbigt. Men idag har jag beställt tiara och hårnålar, mammsen ska göra brudslöjan så hon ville ha tiaran i god tid innan. Så då var det lika bra att beställa hårnålarna samtidigt.