• Anki82

Augusti 2009

Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki

• Svar på tråden Augusti 2009
  • sommarbrud2010

Lövnäs: Det var ju hur billigt som helst. Det är ju t.o.m. billigare än att göra dem själva. Vilket klipp :). Ja, lägg gärna ut en bild :)

• Lövnäs

Kan ta bild o lägga ut senare idag. Sitter nu ute via mobilen o försöker söva dottern.

• Lövnäs

Nu har jag tagit bilder. De finns i mitt galleri.
    Vårat färgtema är lila, guld och vitt. Därför är jag så nöjd med korten. Ska ha ett lite mindre bröllop på ca 30 gäster. Men tyckte ändå att det var billigt.

• sommarbrud2010

Vi också, är bara 40 st men det kommer gå på bra mycket mer med inbjudningskort, placeringskort, vigselprogram och festprogram än 200 spänn...

• EhjärtarE

Roligt att det är fler som ska ha lite mindre bröllop, vi ska bara ha ca. 40 gäster.

• Shayla

Vi kommer vara 32 personer inkl oss då så vi ska också ha ett litet bröllop. Det känns mer personligt att bara ha dom som vi verkligen bryr oss om och som är väldigt nära oss på bröllopet. Självklart är folk välkomna på vigseln och sen på festen men själva middagen vill vi ha liten och mysig

• EhjärtarE

Ja, vi vill också ha det lite mer personligt och mysigt. Självklart är alla välkommna på vigseln, men jag tvivlar på att det är så många som kommer, eftersom de bor så långt bort. Sen är det också en ekonomisk fråga, vi har inte råd med ett stort bröllop eftersom vi båda är studenter. Appropå det har jag en liten fråga, vad har ni för budget för erat bröllop? Skriv gärna hur många gäster ni har också Vi kommer ha ca. 40 gäster, budgeten ligger nu på 40.000 inklusive bröllopsresan, men jag hoppas på att få ner den till runt 20.000, vi kanske får skippa bröllopsresan, eller ta en restresa...

• brud2009

Vår budget ligger på 50.000 exkl. resa med ett gästantal på ca 65.

• brud09

Jag undrar var ni ska ha era fester? Fixar ni maten själva? Vem serverar i sådana fall?
    Har inte läst så långt bak i tråden;)Står i valet och kvalet: restaurang el ej...

• Lövnäs

Vår budget är på 20000kr. Min föräldrar betalar min o dotterns klänning. Men de posterna är medräknade i budgeten. Som jag skrev tidigare så blir det max 30 gäster. O vi bjuder på buffe o även alkohol. Har dock ingen fest på kvällen, som planeringen ser ut nu.

• EhjärtarE

Brud09: Vi har inte fixat så mycket än, men det blir antagligen catering, typ buffé och att vi fixar en del mat själva, vi har inte råd med restaurang. Vi kommer antagligen behöva några som plockar fram och så, men vi får se...

• brud2009

Vi kommer att vara på restaurang men inte den dyrare varianten! "Vår" restaurang är till vardags en lunchrestaurang och de har även catering. Vår tanke var först att vi skulle hyra en lokal och ta catering från dem men efter att ha varit i restaurangen som vi tyckte kändes jättebra valde vi att ha allt där och inte blev det mkt dyrare heller

• 20090801

Mycket är nu spikat och klart.

Tid och datum
    Kyrka
    Vigselförättare
    Festlokal
    Meny
    Transport
    Toastmaster
    Brudfölje
    Gästlista
    Boende för gäster och för oss
    Make Up och frisör
    Florist
    Solosång till kyrkan
    in- & utgångsmarch, psalmer
    Färgtema
    mina kläder
    Fotograf
    Save-the-date är utskickat till långväga gäster de andra får dem med julkorten.
    Ringen är bestämd (jag har ingen aning eftersom det är min m2b som designat den).

Inbjudan har vi börjat skissa på.

• EhjärtarE

Oj, oj, oj vad långt du har kommit! Vi har inte bokat någonting! Men vi har nog precis kommit fram till att vi vill ha vigseln i min sambos hemkyrka och också ha festen där. Det är verkligen ingen "bröllopskyrka" så jag tror inte att det är någon panik att boka. Den är liten och fin, men som sagt absolut ingen traditionell bröllopskyrka, men det ville vi inte ha heller. Det blir så smidigt också, eftersom hans mamma jobbar där och har koll på allt. Det finns ett ica som har catering alldeles bredvid också, så allt känns så smidigt! Vi är nöjda!

Svar på tråden Augusti 2009