• 090208

Varfor forstora brosten??

Jag maste bara fa fraga...

Jag har verkligen jattesma brost. Men anser att jag har viktigare saker att bekymra mig over. Jag tycker dom ar fina faktiskt. Dessutom sa svalter folk ihjal overallt. Och! Jag aker hellre pa en mysig semester an spenderar tusenlappar pa tuttar.

Jag vill inte kritisera nan, hoppas ingen blir sur nu... Men jag funderar bara var tankarna kommer ifran, att man vill ha storre brost.

Bara nyfiken, inte elak...

• Svar på tråden Varfor forstora brosten??
  • Spanier
    gottelina skrev 2008-09-05 13:38:39 följande:
    Det jag menar är att man tycker ofta att man vet allt som 15-åring men när man tittar tillbaka så inser man att mycket har ändrats. Detsamma gäller för alla åldrar för om jag tittar tillbaka på när jag var 20 så kan jag skratta åt en hel del. Det betyder inte att jag var en ovanligt omogen 20-åring eller så men sättet att se på saker ändras med tiden på både gott och ont. Jag har inte riktigt samma värderingar idag som för 15 år sen. Därmed inte sagt att de jag har idag är bättre men de är ju anpassade till där jag befinne´r mig i mitt liv just idag. Svårt att förklara vad jag menar i skrift men jag hoppas du förstår att jag inte är ute efter att dissa sig varken för din ålder eller din vilja att förstora brösten. Ditt liv, ditt val. Jag tycker själv att det är kul att diskutera saker och ting och det kan ju väcka tankar hos mig och utmana mig att omvärdera vissa saker. Sen kanske jag kommer till samma slutsats ändå men då är ju det beslutet verkligen fast förankrat och helrätt för mig.Gud vad långt det blev. Rena mun-diarrén.
    Jag tycker också om att diskutera saker och ting Det var därför jag la mig i tråden. Men när man får kritik för det man själv tycker och vill så går det ett snepp för långt. Kul att veta vad andra tycker och tänker också, det kan ändra en hel del i ens tänkande, men det man bestämt sig för har man bestämt sig för
  • gottelina

Men du ska inte ta det som personlig kritik. Ingen här känner ju dig. Det är bara du som vet vem du är och är du riktigt trygg i dig själv så behöver du inte försvara din personlighet heller. Bara din åsikt och den måste tåla kritik om du lägger ut den här för det är lite det som är meningen med ett diskussionsforum.

Spanier skrev 2008-09-05 13:43:30 följande:
    Jag tycker också om att diskutera saker och ting Det var därför jag la mig i tråden. Men när man får kritik för det man själv tycker och vill så går det ett snepp för långt. Kul att veta vad andra tycker och tänker också, det kan ändra en hel del i ens tänkande, men det man bestämt sig för har man bestämt sig för
  • Spanier
    gottelina skrev 2008-09-05 13:47:49 följande:
    Men du ska inte ta det som personlig kritik. Ingen här känner ju dig. Det är bara du som vet vem du är och är du riktigt trygg i dig själv så behöver du inte försvara din personlighet heller. Bara din åsikt och den måste tåla kritik om du lägger ut den här för det är lite det som är meningen med ett diskussionsforum.
    Absolut Jag tar det som kritik mot själva plastkirurgin. Jag har tröttnat på människor som ser det som en negativ sak. Visst är inte alla operationer så smarta, därav tror jag alla fördommar kommer ifrån. Jag har alltid försvarat just plastkirurgin, för att jag ser det som en hjälp på många sätt!
  • Hope2008

Jag funderar lite på det där med att kläderna skulle passa bättre om man har större bröst... Jag har själv storlek 80D (för det mesta) och upplever nog att det är lite knepigt att hitta kläder som sitter snyggt.

Jag är liten i övrigt och om jag väljer större storlekar så att det passar över brösten så är det ofta för stort över axlar osv... (detta gäller framför allt skjortor/blusar/toppar). Ibland har jag t o m råkat ut för att storlek L är för litet över brösten och fullkomligt för stort i övrigt (vilket hände med en skitsnygg nyårsklänning jag hade spanat in - trist).

Man blir allt lite nyfiken på det där med att större bröst skulle få kläderna att sitta bättre. Jag hör ofta det, men har sett få verkliga exempel. En kompis till mig har A-kupa och allt sitter kanon på henne. V-ringade toppar blir jättesnygga - på mig ser det vulgärt ut eftersom större delen av "klyftan" blir tydlig. Skjortor sitter snyggt när hon måste vara uppklädd i jobbet - på mig "glipar" det mellan knapparna, eller så är det för stort i axlarna. Jag har inte varit med om att det är någon fördel att ha större bröst just för klädernas skull...Det argumentet har jag utifrån mina erfarenheter lite svårt att förstå.

Däremot förstår jag att man kan känna sig deppig när amning och graviditet påverkat brösten mycket. Jag är själv väldigt skonad här men det kan jag verkligen tänka mig är jobbigt - när man liksom förlorar något man tidigare haft (även om man nu fick något fantastiskt istället). Man är ju inte bara mamma utan även kvinna och kanske fru/sambo. Det är väl klart att man vill känna sig nöjd med sig själv och känna sig bekväm inför sin partner.

• Spanier
    Spanier skrev 2008-09-05 13:51:45 följande:
    Absolut Jag tar det som kritik mot själva plastkirurgin. Jag har tröttnat på människor som ser det som en negativ sak. Visst är inte alla operationer så smarta, därav tror jag alla fördommar kommer ifrån. Jag har alltid försvarat just plastkirurgin, för att jag ser det som en hjälp på många sätt!
    Många som hör ordet "plastkirurgi" betyder det "Barbie" Och det är fel! En sådan operation kan vara till en sn stor hjälp för människor som behöver hjälp.
  • Spanier

Nu ska jag dra mig.

Ta hand om er!
    Kram

• gottelina

Du med! Kram

Spanier skrev 2008-09-05 13:59:10 följande:
    Nu ska jag dra mig. Ta hand om er! Kram
  • gottelina

A eller D är ju liksom 2 ytterligheter. Lagom är bäst. Är man en petit tjej så passar det ju naturligtvis med en lite mindre byst. Men om man som jag är bygd som en amazonkvinna så är A för lite och det skulle passa bättre med B eller kanske C.

Hope2008 skrev 2008-09-05 13:53:17 följande:
    Jag funderar lite på det där med att kläderna skulle passa bättre om man har större bröst... Jag har själv storlek 80D (för det mesta) och upplever nog att det är lite knepigt att hitta kläder som sitter snyggt. Jag är liten i övrigt och om jag väljer större storlekar så att det passar över brösten så är det ofta för stort över axlar osv... (detta gäller framför allt skjortor/blusar/toppar). Ibland har jag t o m råkat ut för att storlek L är för litet över brösten och fullkomligt för stort i övrigt (vilket hände med en skitsnygg nyårsklänning jag hade spanat in - trist). Man blir allt lite nyfiken på det där med att större bröst skulle få kläderna att sitta bättre. Jag hör ofta det, men har sett få verkliga exempel. En kompis till mig har A-kupa och allt sitter kanon på henne. V-ringade toppar blir jättesnygga - på mig ser det vulgärt ut eftersom större delen av "klyftan" blir tydlig. Skjortor sitter snyggt när hon måste vara uppklädd i jobbet - på mig "glipar" det mellan knapparna, eller så är det för stort i axlarna. Jag har inte varit med om att det är någon fördel att ha större bröst just för klädernas skull...Det argumentet har jag utifrån mina erfarenheter lite svårt att förstå.Däremot förstår jag att man kan känna sig deppig när amning och graviditet påverkat brösten mycket. Jag är själv väldigt skonad här men det kan jag verkligen tänka mig är jobbigt - när man liksom förlorar något man tidigare haft (även om man nu fick något fantastiskt istället). Man är ju inte bara mamma utan även kvinna och kanske fru/sambo. Det är väl klart att man vill känna sig nöjd med sig själv och känna sig bekväm inför sin partner.
  • Sebastiána

Jag hade varit jättenöjd med en fyllig B-kupa med lika stora bröst, men som sagt, min kille älskar dem och har inte märkt att de inte är lika stora och om de duger åt honom kan de väl duga åt mig

Kram på er alla!

• 090208

Word!

Timba skrev 2008-09-05 12:09:04 följande:
    Jag tror att det där med bröstförstoring enbart har med dåligt självförtroende att göra faktiskt! Att medvetet lägga sig under kniven för ett ingrepp som ska behaga andra (männen oftast) och dessutom kan äventyra amning etc etc KAN inte förklaras med "jamen jag hade så små bröst". Det betyder isåfall all 50% av sveriges kvinnliga befolkning skulle ta till kniven. Jag fattar det inte. Tycker man ska remittera dessa tjejer till psykolog för att förbättra självförtroendet istället. Det är oetiskt av läkarna att operera skönhet på den nivån tycker jag!Hörde, aporopå diskussionen, att man numera ofta sprutar in Botox eller Restylane (det sistnämnda är kroppseget tydligen) i små bröst och även i penis och klitoris i Japan bla. Så nu börjar även männen. Undrar hur skojj det är att sitta på en svajjig Restylane-penis ? Ungefär lika upphetsande som att smeka ett par plastiga fejktuttar....NÄ ts- du gör så rätt i att åka på semester istället för att operera tuttarna! Önskar att fler tjejer vore lika starka som dig!
Svar på tråden Varfor forstora brosten??