• 090208

Varfor forstora brosten??

Jag maste bara fa fraga...

Jag har verkligen jattesma brost. Men anser att jag har viktigare saker att bekymra mig over. Jag tycker dom ar fina faktiskt. Dessutom sa svalter folk ihjal overallt. Och! Jag aker hellre pa en mysig semester an spenderar tusenlappar pa tuttar.

Jag vill inte kritisera nan, hoppas ingen blir sur nu... Men jag funderar bara var tankarna kommer ifran, att man vill ha storre brost.

Bara nyfiken, inte elak...

• Svar på tråden Varfor forstora brosten??
  • skuttis77

Håller med Pennyjenny till viss del. Men glöm inte bort vad som kunde göras med all den energi som går åt att se ner och snacka skit om dom som fixar brösten...
    Tror att dom flesta män inte bryr sig så mycket om brösten är stora/små riktiga eller fejk, utan det är vi kvinnor/tjejer som har tusen åsikter och fördomar om det.

• 090208

Ja, jag tror faktiskt inte att mannen bryr sig alls lika mycket som vi gor. Dom ar helt fascinerade anda...

• rosett

Jag gjorde en operation för jag kände mig inte "hel, kvinnlig" innan. Tycker bröst är vackert, sexigt och fint. Är så nöjd nu i efterhand och ångar inget.

• elsi

rosette... så var det för mig också. jag viste inte hur bröst såg ut,... jag hade inga förut.

Jag var en kvinna utan bröst. nu se jag ut som, och känner mig som en kvinna, och har inte ångrat mig en sekund.

• rosett
    elsi skrev 2008-10-02 09:36:49 följande:
    rosette... så var det för mig också. jag viste inte hur bröst såg ut,... jag hade inga förut.Jag var en kvinna utan bröst. nu se jag ut som, och känner mig som en kvinna, och har inte ångrat mig en sekund.
    Eller hur... man känner sig så vacker! Jag är så fin naken nu & stolt över mina fiiina bröst! :) Mjuka & fina!
  • Soon and very soon

mina bröst är inte snygga skulle kunna tänka mig att "rulla ihop dem"!

• madeleine84

jag vill fixa till mina. fått två barn och brösten är inte som dom var innan. så hemska och fula. så jag ska spara ihop pengar och fixa till dom sen. men det kommer nog ta ett tag att få ihop dom pengarna =(

• passionsblomman

Shit! Det är inte mycket på mig som är som "innan" längre...

(min son såg en bild på mig från perioden "innan" och frågade"Är det där DU mamma?!")

Jag försöker vidareutveckla det som finns på insidan, skaffa mig bättre lön, mer kompetens, osv. istället för att racka ner på mig själv. (Trots det uppenbara förfallet so to speak) Förutom att hålla liv i mina relationer och vara rädd om det jag har. Just nu har jag ryggskott - det är skittdyrt, med Kiropraktor, massör och sjukskrivning. Nästa vecka ska jag laga en tand osv osv. Om jag vinner pengar ska jag dock unna mig att vaxa benen

Förresten så tror jag vi är vackrare än vi tror om vi bara bestämmer det!

• 1700tal

Med risk för att låta töntigt präktig i denna utseendefixerade värld...

Jag har full förståelse för kvinnor, unga outvecklade tonåringar som mammor som slutat amma, som känner är brösten på olika sätt inte räcker till. Jag vill nästan gå så långt som att påstå att dagens samhälle inte lämnar oss något annat val...

Jag var själv en av dem, jag hatade min kropp (särskilt brösten) så länge att tanken att jag faktiskt är skapad som individ med unika former lät absurd i mina öron. Som 14-åring ringde jag runt till plastikkirurger för offerter och sparade slantarna.

Men idag blir jag ofta ledsen när man hör om kvinnor som av olika och fullt förstående skäl (för människan har förmåga att sätta sig in i någon annans situation, även om vi inte håller med) vill förändra sina kroppar.

Acceptans är helandets starkaste kraft och möjlighet till förändring (som jag själv har lärt den hårda och grymma vägen)!

Som så ofta sagts:

"Ge mig kraft att acceptera det jag inte förändra,
    mod att förändra det jag kan och visheten att förstå skillnaden"

Sen var det det där nästintill omöjliga uppdraget att förstå skillnaden, vem påstår att en universell sanning existerar?! Men jag kan med lättnad säga att åtminstone i detta fall har jag hittat min och jag hoppas detsamma för andra kvinnor.

Jag hoppas även att vi kvinnor en vacker dag slutar att referera varandra till horor, porr och lösaktighet (och jag är tyvärr inte felfri)! Mycket känslor, handlingar, kommentarer m.m. ligger bakom varje av dessa beslut (båda att operera/inte vilja operera).

ojoj, vad klockan är mycket.. (trötthet och åsikter är svårt att kombinera ) Sov gott, flickor!

• 1700tal

Ps. Och med "acceptans som möjlighet till förändring" menar jag att acceptera sin kropp för vad den är och då uppnå en grundlig förändring i din självuppfattning, inte att acceptera att den inte duger och förändra den med en operation... Ifall det var oklart...

• 090208

Och en poang till...

Sa lange vi haller pa att slanga pengar pa snygga tuttar (och bantar halvt ihjal oss) sa kommer varlden forvanta sig det. Sa det ar val lite vart eget fel oxa...

Och media, absolut! Men vi ar bara vanliga flickor.

• 090208

By the way, ni som har opererat/funderar pa det, vad sager era karlar om det??

• gabbe
    090208 skrev 2008-10-04 16:51:54 följande:
    By the way, ni som har opererat/funderar pa det, vad sager era karlar om det??
    Min man ville absolut INTE att jag skulle operera mig.
    Men eftersom jag tjatade och verkligen ville så gav han med sig tillslut.
    Han älskar mig för mig och gillade mina bröst fast dom va små tomma efter amning.
    Men han gillar dom nya tuttarna oxå!
    Det blev bra för oss båda. Jag är supernöjd ångrar inte en sekund att jag genomförde detta! Och det smittar givetvis av sig på honom oxå.
Svar på tråden Varfor forstora brosten??