Jag är inte sårad. Det ska mer till än så. Synd att du missuppfattade mitt inlägg. Klart man inte kan veta men det var just det jag ville ha sagt för jag tyckte du gick ut lite väl hårt och sa att alla som ville förstora brösten behöver gå till psykolog istället. Det finns gott om tjejer som förstorar brösten som skulle behövt psykolog istället men det gäller ju inte alla eller hur? Det finns väldigt många som mår dåligt på olika vis som skyller det på sitt utseende men det har oftast väldigt lite med saken att göra. Det är annat som ligger bakom. Så du ser...egentligen är vi ju ganska överrens.
Timba skrev 2008-09-05 12:47:25 följande:
Jag är ledsen om jag sårat dig!Jag trodde du kritiserade att jag skrev att "jag tror". Jag kan ju inte skriva "jag vet" eftersom jag inte har några vetenskapliga belägg för det jag skriver, och tror Det måste vara jättejobbigt för dig att hitta kläder om du har en opropertionelig kropp och jag förstår om du därför opererar dina bröst (ett annat alternativ är ju att försöka gå ner i vikt). Jag förstår även att man på medicinsk basis väljer att operera sig, tex rekonstruktion efter canceroperation. Vad jag INTE förstår är de som "bara" har små bröst, utan att vara oproportioneliga, och opererar sig. De gör det ju enbart för att behaga någon annan. De tror att alla problem liksom kommer att lösa sig i och med de nya brösten, vilket de självklart inte gör! Dessa tjejer är, enligt min mening, i behov av terapi och inte medicinsk vård.