xxs skrev 2008-09-08 09:17:56 följande:
Jag är 19 år och vill verkligen förstora brösten, det står jag för, och tänker göra när jag fått ihop pengarna till det. Tråkigt att många är så duktiga på att döma andra. Allt behöver inte handla om dåligt självförtroende. I mitt fall betyder större bröst att jag kan ha på mig kläder i storlek 34 utan att de hänger löst och fult.
Fast brösten kan fortsätta att växa efter att du är 19. Jag hade liten B-kupa när jag var 20 och C när jag var 30.
Jag tycker att det är upp till var och en att göra något sådant, men att man bör tänka sig noga för tills kroppen har vuxit färdigt.
Dessutom så är det faktiskt ett livslångt åtagande med operationer var tionde år som kostar lika mycket varje gång. Du måste ju tänka på att spara ihop så att du har typ 50000 (eller vad det kan kosta för just dig) var tionde år.
Jag kan tänka mig att jag hade gjort en operation när jag var 19 om det hade varit vanligt då. Jag tyckte att jag hade jordens fulaste bröst, olika stora också (vilket nästan alla bröst är) och inga kläder satt snyggt. Jag brukade se mig i spegeln och konstatera att jag bara kunde visa upp mig naken om jag vände ryggen till...ack ja om man hade haft vett att uppskatta sin kropp istället. Men det verkar inga tonåringar kunna...eller?
Om jag hade gjort en sådan operation då så skulle jag nu ha varit inne på mitt tredje implantat!
Jag kan ju säga att för tio är sedan när jag drev ett jordbruk som knappt gick runt utan vi var beroende av sambons lön också så hade det inte varit så kul att punga ut med 30000-70000. Och nu senast så skulle operationen ha infallit ungefär samtidigt som jag fick mitt andra barn. Då finns det annat att lägga pengarna på kan jag lova. Blablabla - tråkig tant, men det jag försöker säga är att jag hade inte i mina vildaste drömmar kunnat föreställa mig hur mitt liv skulle se ut när jag var 19.
Dessutom är det fel på kläderna om de inte sitter snyggt på dig! Sy om dem. Egentligen skulle alla kvinnor gå ut och demonstrera så att det börjar tillverkas kläder för riktiga kvinnor och inte för provdockor.
Om du nu har orkat läsa det här så önskar jag dig i alla fall lycka till och hoppas att du aldrig behöver ängra dig.