• 090208

Varfor forstora brosten??

Jag maste bara fa fraga...

Jag har verkligen jattesma brost. Men anser att jag har viktigare saker att bekymra mig over. Jag tycker dom ar fina faktiskt. Dessutom sa svalter folk ihjal overallt. Och! Jag aker hellre pa en mysig semester an spenderar tusenlappar pa tuttar.

Jag vill inte kritisera nan, hoppas ingen blir sur nu... Men jag funderar bara var tankarna kommer ifran, att man vill ha storre brost.

Bara nyfiken, inte elak...

• Svar på tråden Varfor forstora brosten??
  • Nightingale

Jag gjorde det pga en hormonell sjukdom som jag hade i tonåren, vilket gjorde att jag aldrig utvecklade bröst. Jag är ganska lång 175cm och inte direkt späd så det passade inte med en 11-årings bröstvårtor på mig. Jag mådde dåligt 24 timmar om dygnet, grät ofta. Skolkade från gympan nästan hela gymnasiet, vägrade gå till badhuset. Hade sex med t-shirt på. osv osv osv.

Så ja, för mig var det värt varenda krona. Jag har c-kupa idag, är jättenöjd.

När jag och min man hade varit tillsammans i 3 månader så frågade jag honom vad han tyckte om att jag hade silikonbröst.

Ni skulle sett den minen!!! HAhahaha

Han hade inte ens lagt märke till det! Så de är bra gjorda!

• 090208

Men du utvecklade ju inga brost overhuvudtaget. Mina ar a-kupa, och finns tjejer med storre brost som vill forstora.

Fick du betala sjalv for det?

• Nightingale

Japp, jag betalade själv. 23000kr. Så det var inte superdyrt. Verkligen värt varje krona.

• 090208

Men om det star svart pa vitt att du varit sjuk... Da tycker jag dom kan hjalpa till med det!

Kvinnor som haft brostcancer, dom far val "nya" brost gratis? Hoppas jag!!!

• Stolt mamma till Vincent

Jag tycker var och en ska få göra vad dem vill även om du känner att du har viktigare saker för dig.

• feministbrud

090208 skrev 2008-09-18 17:45:16 följande:

Men om det star svart pa vitt att du varit sjuk... Da tycker jag dom kan hjalpa till med det!Kvinnor som haft brostcancer, dom far val "nya" brost gratis? Hoppas jag!!!
    Ja, men om det är äldre så får de vänta länge på det. Min mamma väntade i flera år på en operation för att hon var över 50. Efter att hon fått ett nytt bröst tatuerar de en bröstvårta och tllverkar en liten vårta som "står upp". Så min mamma brukar skryta emd att hon både är bröstopererad och tatuerad
  • Nightingale

Jo de skulle betala för mig, men efter 4,5 års väntan så ringde jag och frågade hur jag låg till i kön och fick ett otrevligt svar om att jag måtte väl begripa att de med cancer går före mina psykiska problem, då insåg jag att jag fortfarande skulle väntat om jag inte tog saken i egna händer.

Det kanske låter fint "landstinget betalar" men så lätt är det inte.

Så jag hostade upp pengarna.

• elsi

Nej, det går verkligen inte att leva med för vissa kvinnor.

Är man "platt" ....inte A kupa,... platt... komma man aldrig att förstår.

Använd push up bh säga man.... pusha upp vad?
    Ja, så är det för vissa.... och ha man möjliget att ändra det, så är det var och ens egen beslut..

och för dessa kvinnor är det viktiga saker..

• 090208

As...

Tycker du skulle ha skallt lite. Psykiska problem, sa dom sa???

Nightingale skrev 2008-09-22 16:45:37 följande:
    Jo de skulle betala för mig, men efter 4,5 års väntan så ringde jag och frågade hur jag låg till i kön och fick ett otrevligt svar om att jag måtte väl begripa att de med cancer går före mina psykiska problem, då insåg jag att jag fortfarande skulle väntat om jag inte tog saken i egna händer. Det kanske låter fint "landstinget betalar" men så lätt är det inte. Så jag hostade upp pengarna.
  • Nightingale
    090208 skrev 2008-09-22 18:58:36 följande:
    As...Tycker du skulle ha skallt lite. Psykiska problem, sa dom sa???
    Yess, de sa uttryckligen att jag borde gå till en psykolog istället. Det här var så pass känsligt för mig så det kändes som att jorden gick under.

Så jag ringde runt direkt och bokade så småningom tid.
Svar på tråden Varfor forstora brosten??