• 090208

Varfor forstora brosten??

Jag maste bara fa fraga...

Jag har verkligen jattesma brost. Men anser att jag har viktigare saker att bekymra mig over. Jag tycker dom ar fina faktiskt. Dessutom sa svalter folk ihjal overallt. Och! Jag aker hellre pa en mysig semester an spenderar tusenlappar pa tuttar.

Jag vill inte kritisera nan, hoppas ingen blir sur nu... Men jag funderar bara var tankarna kommer ifran, att man vill ha storre brost.

Bara nyfiken, inte elak...

• Svar på tråden Varfor forstora brosten??
  • harthurs

xxs: Jag kanner sa val igen mig! Nar jag var ca 20 var jag sa smal!! Folk undrade om jag var sjuk.. vilket var superdrygt att hora eftersom jag at allt och var frisk! Efter ett par ar kande jag att jag verkligen ville ga upp i vikt, gick till lakare och de kollade olika grejer som kan paverka amnesomsattningen men de hittade inget.
    Brosten led jag inte sa mycket av, hade liten B-kupa, men mina armar och ben var som spett.
    Nu idag (tio dagar fran att fylla 30 gaaaah), forsoker jag ga ner i vikt sa min klanning ska sitta lite battre, och har 75 D i bh-storlek! Forutom att trana, ata som jag alltid har gjort gick jag plotsligt upp i vikt. Kanns lustigt nar jag tanker tillbaks pa hur jag kampade for att ga UPP det dar extra kilot

Sa, mitt rad ar att vanta ett tag till.. ge din kropp lite mer tid.

Lycka till!

• tolonta

Jag kunde äta precis vad som helst, i vilka mängder jag ville när jag var yngre, utan att gå upp i vikt. Första gången jag märkte att jag kunde gå upp i vikt var under ett längre träningsuppehåll, då var jag 23 år. Min mamma var också väldigt mager, fram till 23-24 års ålder. Nu har hon i och för sig förknippat det med att hon fick sitt tredje barn, men så behöver det ju inte vara...

Så jag sällar mig till kören som rekommenderar att du ger din kropp litet mer tid... Kan ju också vara bra för ekonomin, när du studerar, att skjuta upp bröstförstoring.

• Aleta

Jag hoppas att det går bra för dig hur du än gör xxs.

• xxs

Får hoppas att det blir likadant för mig, att jag också går upp i vikt. Iallafall lite, men det kan man ju inte bestämma över ;)

• xxs

Tack Aleta. Det var kul att diskutera detta med er, men jag tvivlar inte på att jag vill förstora dem.

• 090208

Jag fattar anda inte, finns det inte VIKTIGARE saker att bekymra sig over??? Lagga energi pa sadant, nar folk svalter ihjal.

Passa pa att fasta nu nar det ar Ramadan!! Forst da forstar vi hur jakla bra vi har det, underbar kansla.

For bortskamda, det ar vi absolut. Oj, vad vissa skulle skratta at oss om dom horde talas om detta. At man har sana sma skit-problem... Livet ar for kort tycker jag.

Kanske later hard, men... Jag fattar verkligen inte.

• pitesara

Finns det inga VIKTIGARE saker att tänka på än varför man beslutar att förstora brösten?
    Folk är skapta olika och det är en jävla tur. Vill folk förstora/lyft brösten .. Låt dom (oss).

• Golfkillen
    090208 skrev 2008-09-13 18:15:52 följande:
    Jag fattar anda inte, finns det inte VIKTIGARE saker att bekymra sig over??? Lagga energi pa sadant, nar folk svalter ihjal.Passa pa att fasta nu nar det ar Ramadan!! Forst da forstar vi hur jakla bra vi har det, underbar kansla.For bortskamda, det ar vi absolut. Oj, vad vissa skulle skratta at oss om dom horde talas om detta. At man har sana sma skit-problem... Livet ar for kort tycker jag.Kanske later hard, men... Jag fattar verkligen inte.
    Vad jag inte riktigt förstår är om det inte finns viktigare saker för dig att tänka på än de som vill förstora sina bröst. Varför lägger du ner så oerhört mycket energi på att folk skall må dåligt för att de vill förändra sin kropp?

Den kollektiva skulden är så väldigt stor i samhället idag, men att använda argument som man hörde när man var liten "ät upp maten nu, tänk på barnen i Afrika" gör att man mår illa. Varför förminskar du andra människors problem, bara för att det finns hunger i världen? Du klagar aldrig på ditt liv själv alltså? att bussen är försenad, eller att mjölken är slut? Jag antar att du inte skulle bli förkrossad om din man lämnar dig, för det finns ju miljontals människor som har det värre än du ändå, så du har minsann ingen rätt att bli ledsen.
  • Jonna83

Golfkillen

Håller med. Det finns alltid såna som har det värre. För de som verkligen lider av sina små bröst tas det mycket tid o energi att tänka o lida pga det. Så om de nu får operera sina kroppar för att må bättre, då kanske de kan få tid över till barnen i afrika istället?

• Elide

Stora bröst är inte allt. Har haft det i hela mitt vuxna liv och inte är det alltid så trevligt. Man ska nog tänka igenom sitt beslut två ja tre gången inna man fattar det. Är det så att man då väljer att göra det, gör det då med måtta. Tänk på hur er kroppsbyggnad ser ut. Tänka också på vilka rygg problem man kan få om man överdriver storleken. Har själv 95 F och det tar på ryggen. Är nog snarare så att jag skulle tänka mig att göra en bröstförminsking.

Vill tillägga att jag har själv aldrig gjort någon bröst förstoring.

Svar på tråden Varfor forstora brosten??