090208 skrev 2008-09-13 18:15:52 följande:
Jag fattar anda inte, finns det inte VIKTIGARE saker att bekymra sig over??? Lagga energi pa sadant, nar folk svalter ihjal.Passa pa att fasta nu nar det ar Ramadan!! Forst da forstar vi hur jakla bra vi har det, underbar kansla.For bortskamda, det ar vi absolut. Oj, vad vissa skulle skratta at oss om dom horde talas om detta. At man har sana sma skit-problem... Livet ar for kort tycker jag.Kanske later hard, men... Jag fattar verkligen inte.
Vad jag inte riktigt förstår är om det inte finns viktigare saker för dig att tänka på än de som vill förstora sina bröst. Varför lägger du ner så oerhört mycket energi på att folk skall må dåligt för att de vill förändra sin kropp?
Den kollektiva skulden är så väldigt stor i samhället idag, men att använda argument som man hörde när man var liten "ät upp maten nu, tänk på barnen i Afrika" gör att man mår illa. Varför förminskar du andra människors problem, bara för att det finns hunger i världen? Du klagar aldrig på ditt liv själv alltså? att bussen är försenad, eller att mjölken är slut? Jag antar att du inte skulle bli förkrossad om din man lämnar dig, för det finns ju miljontals människor som har det värre än du ändå, så du har minsann ingen rätt att bli ledsen.