• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Ab fab

Trevlig helg på er.
    Idag har vi shoppat på stan o sen spelat biljard. Nu väntar matlagning o spel. Hämtat mina gummistövlar. Jag har nu världens finaste stövlar. Tack snälla Bauti för hjälpen!

Linum- är det redan ettårsdag... wow Grattis o hoppas maten blir härlig ikväll!

• Frujj

Godkväll
    Har vart tråk-dag hemma idag. Frostat av frysen och mest varit trött.. Zzzzz
    Inatt/imorgon ska det ju tydligen blåsa en hel del så håll i hatten brudar!

• Frujj

Nibla: ja jag sa lite på halvskoj till N att lilleboo kan ju få heta Lillebror i andranamn... hehe fick en väldigt konstig blick av honom...

• Frujj

Jösses vad jag är godissugen idag... sitter här o fantiserar om godis, choklad, glass och chokladbollar... *mums*

• Bauti

Heluu

Vaknade utsöv och vackrare
    Stormen som var här igår och hälsade på har dragit med sig en del från balkongen. Alla skynken som vi har där hänger och ser väldigt ledsna ut.
    Får kolla om min lilla bil står kvar.

Ni har fått mail ang den #(:´§@ datorn.
    (inga svordomar då vi nu mera har baby ögon här på tråden oxå)

Idag skall jag hämta maken på Landvetter.
    Det är nog det som händer idag, förutom att jag brottas med datorn.

• Frujj

Bauti: Har tyvärr inget bra svar på din datafråga.
    Trist med alla balkonggrejor som flygit omkring, hoppas du hittar dem i alla hörn och skrymslen på balkongen, välbevarade trots allt
    Inatt har jag (och lilleman) varit vakna i princip hela natten. Det började med ett W vaknade vid ett och skrek hysteriskt och var otröstlig, så han fick dyka ner mellan oss i sängen. Vid tre vaknade den lille gubben och ville ha mat. Satt och ammade och lyssnade på stormen och regnet som piskade mot rutan. Sen när han hade ätit klart var det mest ett grymtande och skrikande fram till kl 6, då han vaknade till ordentligt och skrek i högan sky vilket ju väckte W som då började babbla om välling och bolibompa... Var väl vaken till 8 sen slumrade jag till och vaknade till vid 10 och fantiserade om frukost... Tur det är helg så att maken är hemma, annars hade jag nog fortfarande gått runt här ohc sett ut som ett mumintroll...

• Frujj

Bauti: Några fynd på IKEA?
    Vi var på Backaplan igår och köpte cykelhjälm till W, på det dagis där han går nu har de cyklar som ser ut som trehjulingar fast lite större, ungarna åker runt runt som galningar på dessa cyklar och de flesta utan hjälm! Vi ifrågasatte detta och den ena fröken svarade att nääää det har inte hänt nåt än.. eller jo förresten det var en kille som ramlade med en sån cykel och bröt lårbenet för ett tag sen, men det var fel på den cykeln... ehh hallå?? Fel på cykeln?? Jag tänker då inte komma dit och hämta ett barn med spräckt skalle eller nåt annat hemskt!! Fattar inte hur de får lov att ha det så?

• FruTez

God morgon tjejer!

Nibbla: Va duktig du är som kan baka paj med en hand! Snacka om att vara händig! *fniss*

Låter som att ni alla haft en trevlig helg, ja, förrutom Frujjs sömnbrist förstås!

Har varit vid huset och planerat tomten. Vi hyrde in en man med en jättestor grävmaskin som var där hela helgen. Visste inte att det var SÅ mycket arbete att planera en tomt. Massa jord som skulle grävas bort och bytas ut mot annat mer bärande material. Vi har berg i trädgården som skulle skala av och buskar som skulle tas bort och flyttas på. Vår tomt är nästan klar nu, bara lite mer fylle som ska på plats. Resultatet blev jättebra, fastän allt ser ut som en stor lerpöl! Ska så lite gräs och hoppas på att det blir en mild höst, så kanske något tar sig innan vintern. Bara för att få lite bärhet på leran. Ska försöka lägga upp bilder i veckan!

• Ab fab

God morgon
    En bra helg med mycket vila, hemfix o umgänge.

I fredags röjde jag hemma, bakade pizza o skruttade runt. R hade varit på konferens o var trött. Tonårs A var på party i stan. Lördagen blev det trädgårdsröj o sedan shopping. Skor o stövlar till både R o mig. Mina syns på bloggen. Sen spelade vi biljard. Tonårs A tog modellbilder- så fina. Sen blev det middag hemma- bastu o asiatisk kyckling. Igår kom vännorna hem. Vi promenerade till fiket på Aspenäs säteri. Så mysigt fik. Ni måste gå dit (jag följer gärna med....*s*) Öppet lördag o södnag 11-16. Precis vid sjön, gammalt hus med takstockar o öppen spis

Sen blev det broccolisoppa hemma, hembakt bröd och kantarellröra. Lite rödvin o allmänt mys.

• Frujj

Hej på er
    Ab: Låter som en trevlig helg. Fikar gärna där nån gång Kanske en BT-fika nån söndag?

Min helg var mindre trevlig, har haft lite besvär från ni-vet var i slutet på förra veckan, och igår fick jag så ont i magen att jag låg dubbelvikt i sängen med frossa och fick plötsligt feber, så jag fick åka in till sjukhuset och kolla upp det och det visade sig att jag fått livmoderinflammation
    Inte kul alls, gjorde ungefär lika ont som att föda barn.. hua mig! Så nu sitter jag här och käkar antibiotika och är mest yr i huvudet.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar