Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Jag ska beställa namn-nappar till storebror, perfekt att ha på dagis så de slipper blanda ihop barnens nappar (uäääk)
Här fanns en massa annat roligt bebis-lull lull oxå..www.babyrum.dk/shop/Sve/frontpage.html
Har precis kommit hem från en riktig långpromenad. Först gick jag från Kallebäck till Ekmanska Sjukhuset (vid Synvillan). Där tog de bort stygnen på mig (skönt!). Sedan gick jag till Korsvägen och köpte en flaska vatten och fortsatte till Maxi på Mölndalsvägen för att handla vaniljvisp och bröd. Efter det gick jag hem. Nu är jag heeelt slut!
Bauti: Jag undantog ju dyxläskiter...
Ikväll blir det middag och äpplekaka hos vänner. Imorgon kördag och på kvällen firar vi 1 år (i förskott...) på Heaven och söndag högmässa (zzzzz...).
Frujj: Elin är en egenkomponerad koppling till min farmor som hette Ellen.
Linum: Härligt med långpromenad i det här härliga vädret.
Försöker komma iväg till jobbet för att hämta bilen för att ta mig en tur till Allum. Men lillsessan är inte riktigt med på noterna just nu. *suck*
Ha en trevlig helg om jag inte hinner kika in mer ikväll.
Linum- är stygnen borta? Va roligt! är du frisk nu?
Stygnen är borta och jag är hemma! Om ni bara visste hur mycket äppelkaka det luktar i mitt kök... *sniffar lite*
Hmm... läskande det låter
men det blir att åka hem istället. Skall handla o sen slappa ordentligt. Baka pizza med tomat o mozzarella. I botten lägger man en kräm på kronärtskockor. Mums
Åh... Jag tror att jag promenerar till Lerum istället och smaskar pizza...
Min käre make ska baka kanelbullar imorgon.
Du är så välkommen
God morgon!
Idag kommer kompisar på besök, har skickat iväg N och köpa kanelbullar, dagen till ära!
Om gästerna åker hem i något sånär tid kanske jag beger mig till pysselmässan i Partille.
Vi köpte en Babybjörn på Blocket igår, en svart för 400 spänn. Lillan slocknade direkt när jag satte ner henne i den så den verkar ju fylla sin funktion. Igår när hon gnällde på eftermiddagen lyckades jag göra en västerbottenpaj med en hand medan hon hängde på axeln. (Detta var alltså INNAN köpet av bärselen)
På frågan vad det blir för andranamn på lillan blir det mitt förnamn. Hade velat att hon skulle heta Agnes också, eftersom det finns på både min och N's sida, men det vore ju som att "slösa" ett bra namn om man skulle få en till dotter i framtiden. Hehe!
Frujj, det vore ju faktiskt lite skoj att ge honom Lillebror som andranamn!
Nu ska jag köra en express-sminkning innan lillan vaknar och vill käka.
Trevlig lördag till er alla!
Hej.
Äntligen gräsänka. Mannen har åkt till huvudstaden för att gå på hockey.
Skall tillbringa dagen med att bara gör det JAG vill.
Skall börja med att åka till ikea sedan göra nya naglar och till slut en skön kväll hos min syster med god mat.
Och så skall jag försöka ta ett sådant härligt kort som visar höstens alla färger. Håll utkik på bloggen.
Ha en skön helg!! :-P