Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
hej Snygging
hade ni en bra bröllopsdag?
Jobbar du?
Hej
Underbart väder idag. Har dock inte kommit ut så mycket mer än två korta promenader till och från dagis. Men ändå...
Ab: Du kan väl smitta mig lite av din "brevskrivaranda", jag ska ta och ringa om mitt mobilabbonemang oxå, behöver lite pushning... hehe
Ringde ju dem förra måndagen eftersom min telefon gått över till enbart "endast nödsamtal" då sa de att de har stängt ner 2G-masterna för att enbart gå över till 3G och 4G. Påpekade då för dem att 3G aldrig har funkat för mig där jag bor, så nu kommer ju inte min telefon att fungera alls då. Hon sa att en tekniker skulle ringa mig. När ingen ringt i fredags så ringde N till dom och frågade och då säger han som svarade att jag skulle "söka nät" i telefonen annars fick jag åka ner till en TRE-återförsäljare ohc så skulle de testa om SIM-kortet var svagt. Hmm har aldrig hört talas om att ett sim kort kan vara svagt, och det är ju bara 3 mån gammalt... Sen iaf, så ringde N dem i lördags och då sa hon att de hade inte ens antecknat att jag ringt i måndags, var väl därför ingen ringt tillbaka.... Sen sa hon i sin tur att de skulle ringa tillbaka på söndagen för att säga vad som var fel. Ingen ringde i söndags.. inte i måndags heller men idag fick jag ett sms (hur puckade är de som skickar sms när jag ändå sagt att det inte funkar att ta emot sms här hemma) där det stod att de stängt ner 2G masterna har och därför dålig inomhustäckning och de håller på att bygga upp nya 3G master men det finns ingen tidsbestämning på när det ska vara klart.
*morr*
Visst låter det som ett giltligt skäl att få säga upp abbomenanget pga att de inte kan "leverera" det som står i avtalet.. ett fungerande abbonemang??
Frujj,
FY vad irriterande med kundtjänster som inte tar tag i ens ärende....*suck*
Tycker det mycket väl låter som ett giltigt skäla att häva köpet.
Nu kom grannens pappa in här (gubbe mellan 90 och döden typ). Han frågade för ett tag sen om han och frugan fick ta fallfrukt från vårt äppelträd. Vi sa att de fick ta så mycket de ville, även från trädet. Så nu kom han förbi och lämnade tre burkar äppelmos, gulligt va?
Idag är jag en sann husfru! Har städat, skött vårt barn exemplariskt, (dvs matat, bytt blöja, promenerat och sjungit sånger ur svenska sångboken), tvättat tre maskiner tvätt, handlat, lagat mat och betalat räkningar.
Ska snart ta med lillan och bänka oss framför Top Model på TV3.
Carma, vad sägs om att stråla samman nån dag framöver och umgås lite med våra små fiselisor!
(frujj får gärna komma ut till förorten också om du vill! )
Frujj- hjälper gärna till med att skriva ilskan brev. har definitivt kommit i åldern där manskriver till generaldirektören
Men Nibla- vilken perfekt hemmafru du är. Desperate housewifes ikväll
Ab,
Javisst, i sann Bree-anda! Självklart missar jag inte DH ikväll.
har du blommigt förkläde? ( du kan få låna av mig. Fick ett av mina vänner när jag flyttade till förorten*s*)
Ab,
Fasen också, måste det vara blommigt? Jag har ett som det står TV4 på. Duger?
nej nej nej
det måste vara midjeförkläde, nå till knäna och vara blommigt med volang. Gärna rosa
Frujj: Mycket irriterande. Tycker absolut det låter som ett giltigt skäl att få häva köpet.
Nibla: Tänkte fråga dig detsamma och strålar gärna samman någon dag. Imorgon och torsdag är dumma dagar för mig, men annars är det fritt fram. Verkligen exemplarisk hemmafru du varit idag. Jag har tvättat iaf och matat lilltjejen och nu är det dags att byta på henne igen. Fastän hon fortfarande sover som en gris. Hmm...gris glömde jag skriva i min blogg.
Frujj igen: Om du inte tycker det är för långt kan du väl stråla samman med oss?
Här jobbas det halvtid numera, fast idag har det blivit lite mer eftersom det är svårt att slita sig från saker när man väl har börjat. Gillar inte att lämna saker halvfärdiga. Tror alltid att jag ska glömma en massa saker till nästa gång då...