• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Bauti

Hej mina darlingar!!!

Linum:
    Jag har dock inte pratat om asia spa

Fick veta igår att jag får skaffa barn om jag vill stanna kvar här hemma, när jag söker jobb. Får hoppas på att kunderna står på kö till dess.
    Idag hade jag en tjej för nytt sett på naglar. Hoppas hon är nöjd!

Linum (igen)
    Jag kan vara erat fadderbarn på fetsen, ta med mig!!!!!!!!!!!

• Ab fab

*host* *snörvel* *attjooooo* Genomsnuvig Abbe sitter på konferens men vill snart åka hem

Bauit- fattade inte riktigtig vad AF menade. Skall du få praktik menar de? Tur för dig att de får 3000 volvoiter att ta hand om....

• Ab fab

skriver som en kråka.. .menar tur för dem att de får 3000 volvoiter att ta hand om. Du vet ju vadf du vill o har ju startat din egen rörelse

• Linum

Jag tror att hon menar att om hon vill vara kvar hemma får hon skaffa barn istället. Hon måste med andra ord börja jobba igen. Eller?

Idag har jag ingen jobblust så jag väntar nog till i eftermiddag med att jobba

• Nibla

God Mörrning!

Har varit vaken sen kl 7 då jag öppnade "mjölkbaren".
    Gick upp, sminkade mig, klädde på mig, bäddade sängen och la mig under en filt på överkastet. Känns på nåt sätt mer ok än att ligga och dra sig under täcket till kl 10.

Ringde svärmor precis, tänkte bjuda hit henne ikväll eftersom hon är gräsänka. Hon jobbade dock hemifrån idag så vi blev ditbjudna istället vilket betyder promenad in till stan och bjudlunch. Hahha!

Apropå detta med varsel på Volvo PV och AB Volvo. Jag borde vara orolig eftersom det kontor som jag är anställd på (konsultföretaget) enbart inriktar sig på fordonsindustrin. Kanske har jag inget uppdrag kvar när jag ska återgå till jobbet. Men jag känner att det är onödigt att elda upp sig inför detta ett ÅR i förväg, eftersom jag ändå skall vara mammaledig såpass länge.

• Linum

Nibla: Du gör helt rätt i att inte oroa dig över jobb. Helt onödigt ett år i förväg.

• Bauti

Hej

Äntligen fredag!!!!

Är helt slut. Vaknade kl 03.00 i natt och kunde inte sova. Tack för det televerket.
    Så det har inte varit en jätte rolig dag med två kunder.

Jag menar att när jag börjar jobba och i så fall måste söka jobb, så måste jag flytta om det erbjuds ett arbete tex i Säffle.
    Man kan dock få despans om man har barn eller närstående att ta hand om.
    Få se till att P blir omhändertagen

• Linum

Jaha. Helg igen. Härligt väder att inte gör anågot speciellt i! Vi ska bege oss in till stora staden och köpa oss ett nytt väggur till köket. Det gamla (8 månader!) går helt konstigt. Vill ju ha ett snyggt med flytande visare, så vi får väl lägga lite krut på att hitta ett nytt.

Ikväll blir det fest i Halmstad och imorgon bakfyllefilm eller nåt annat kul

Må gott allihop!

• Frujj

Mmm vilket gött väder vi har här idag. Har lyssnat på blåsten inatt. Nu är det höst!

Linum: Kul med fest, ta hand om skallebanken imorgon...

Åh igår blev jag så irriterad på tonårsdottern. Hade (ja just HADE) en tub med ansiktsrengöring, en sån där svindyr tub som man använder en droppe av åt gången. Dyr men dryg m a o. Häromdan slog det mig att det var värst vad fort tuben började ta slut. Sen igårkväll slog det mig att hmm undra vad tonårsE tar bort sin mascara med. Frågade henne och fick liksom inget riktigt svar, utan mer "ja den där ehh nä förresten, öhh, den som står där, äh nä jag vet inte, ähhh" och sen blev hon skitsur.
    Frågade igen och jovisst då använde hon den till att ta bort sin mascara med.. kul..! Not...*grr*
    Sa lite pedagogiskt att jag hade uppskattat om hon frågade mig först vilken kräm hon skulle använda, (hon började med mascara ganska nyss, tyå när hon började sjuan nu) givetvis blev hon skitsur och gapade och skrek o hade sig (tonåring javisst).
    Jättekul när en ap-dyr tub försvinner på sånt men det som irriterar mig mest är att hon inte kan vara ÄRLIG. Bara säga att "jag tog den krämen med rosa lock för att ta bort min mascara med" och sen "ojdå det visste inte jag, vilken ska jag använda?".
    GAHHHH varför kan inte tonåringar bete sig som folk!!!

Kommunikation vore trevligt.. och inte undansmitande... *morr*

• Nibla

Hej på er!
    Hade slapparkväll igår, var hos svärföräldrarna och kollad Idol och blev uppassade.
    Idag är svärmor här, vi har varit på Allum. Nu har vi precis bakat äppelmuffins med havretopping. Luktar gudomligt gott!
    Ska kolla på film nu, sen blir det en helkväl framför TV:n.

Ska göra canelloni med gorgonzolasås till middag. Mmmm!

Frujj,
    Åh vad irriterande! Förstår vad du menar med kommunikation.
    Kommer ihåg när jag bodde hemma, då använde min pappa mitt Matrixschampoo som dushcreme......

Imorgon ska det bli kanonväder, då ska vi greja i trädgården.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar