• Hammerman

Polygami

Fortsätt polygamidiskussionen här.

• Svar på tråden Polygami
  • Undertecknad

Om jag verkligen vill döda någon borde jag få göra det. Jag lägger inga värderingar i det, de ligger i känslorna.

Stardusty skrev 2008-12-11 16:08:31 följande:
    Jag lägger ingen värdering i hur många man är, om man är av två kön eller inte, utan värderingen ligger i känslorna. Om man älskar varandra och vill ingå ett äktenskap/partnerskap/whatever så anser jag att man ska få göra det.
  • Stardusty

Nu missförstod du mig, jag menade inte mina egna känslor, utan personernsas känslor.

• feministbrud
    Undertecknad skrev 2008-12-11 16:19:40 följande:
    Om jag verkligen vill döda någon borde jag få göra det. Jag lägger inga värderingar i det, de ligger i känslorna.
    Är det inte lite osmakligt att jämföra att älska med att döda? Eller tycker du att polygami och mord är lika hemskt?
  • Undertecknad

Njaaa... kanske inte lika hemskt, nu när jag tänker efter.

feministbrud skrev 2008-12-11 16:38:42 följande:
    Är det inte lite osmakligt att jämföra att älska med att döda? Eller tycker du att polygami och mord är lika hemskt?
  • feministbrud
    Undertecknad skrev 2008-12-11 16:41:37 följande:
    Behöver du tänka erfter...?
  • Stardusty

Vad är det som är så hemskt med polygami då? Det är inget påhopp utan jag vill bara veta hur du tänker eftersom du och jag verkar tycka så olika i frågan.

Undertecknad skrev 2008-12-11 16:41:37 följande:
  • Undertecknad

Ja, känner att båda är ganska hemska. Vem är jag att rangordna?

feministbrud skrev 2008-12-11 16:46:30 följande:
    Behöver du tänka erfter...?
  • feministbrud
    Undertecknad skrev 2008-12-11 16:49:20 följande:
    Ja, känner att båda är ganska hemska. Vem är jag att rangordna?
    Jag hoppas att du förstår vidden av det du säger. Att döda och att älska två är i dina ögon nästan lika illa. Fruktansvärd inställning till andra människors kärlek! Jag skunna nästan kalla det ondska.
  • Undertecknad

Ok, jag erkänner att jag drev lite. Sorry...

Däremot så kan jag ju säga att jag:
    - är emot homosexuella äktenskap
    - är emot polygami
    och så OT, men jag tar med det ändå så att ni kan få förfasas lite extra:
    - tycker abort är det grövsta av alla övergrepp en människa kan utsättas för. Man bestämmer sig för att ta en annan människas liv. Och samtidigt sitter man och förfasas över mord och andra hemskheter i världen.

Japp, i dagens samhälle har jag väl väldigt kontroversiella åsikter. Känner att jag ändå vill slå ett slag för dem, då de hörs för sällan idag.

feministbrud skrev 2008-12-11 16:53:50 följande:
    Jag hoppas att du förstår vidden av det du säger. Att döda och att älska två är i dina ögon nästan lika illa. Fruktansvärd inställning till andra människors kärlek! Jag skunna nästan kalla det ondska.
  • Stardusty

Något som slår mig är att du tycker väldigt mycket men inte kan svara på varför. Varför är du emot homosexualitet och polygami? Varför är två bögars kärlek mindre värd än två hetersosexuella människors? För jag antar att du "godkänner" någon sorts kärlek eftersom du hänger här på BT.

Undertecknad skrev 2008-12-11 17:00:02 följande:
    Ok, jag erkänner att jag drev lite. Sorry...Däremot så kan jag ju säga att jag:- är emot homosexuella äktenskap- är emot polygamioch så OT, men jag tar med det ändå så att ni kan få förfasas lite extra:- tycker abort är det grövsta av alla övergrepp en människa kan utsättas för. Man bestämmer sig för att ta en annan människas liv. Och samtidigt sitter man och förfasas över mord och andra hemskheter i världen.Japp, i dagens samhälle har jag väl väldigt kontroversiella åsikter. Känner att jag ändå vill slå ett slag för dem, då de hörs för sällan idag.
Svar på tråden Polygami