• Hammerman

Polygami

Fortsätt polygamidiskussionen här.

• Svar på tråden Polygami
  • chokladflingan
    Undertecknad skrev 2008-12-11 21:53:12 följande:
    Jag anser att det inte är vi själva som skapar liv. Konsekvensen av att jag tror detta är att jag även tror att vi inte har rätten att ta liv. Och vilket liv än barnet får är det inte min sak att avsluta det. Jag kommer aldrig ändra mig på den punkten. Skulle ha väldigt svårt för att ha ihjäl en uteliggare bara för att jag anser att han har ett skitliv. Tycker det är lite samma sak.Och jag menar inte att döma dem som genomgått en abort. Det är inte min uppgift eller min ambition.
    Måste säga att jag håller med dig, och, om man tror att ett embryo inte är en människa men blir det sedan, hur vet man då säkert när det blir en människa? Ska man chansa?
  • MulleNuh

För mig är en människa någon som ser ut som en människa. ELle när barnet har blivit ett BARN.
    Ett embryo är bara celler.

chokladflingan skrev 2008-12-12 09:05:00 följande:
    Måste säga att jag håller med dig, och, om man tror att ett embryo inte är en människa men blir det sedan, hur vet man då säkert när det blir en människa? Ska man chansa?
  • chokladflingan
    MulleNuh skrev 2008-12-12 09:34:14 följande:
    För mig är en människa någon som ser ut som en människa. ELle när barnet har blivit ett BARN.Ett embryo är bara celler.
    När barnet har blivit ett barn? hur menar du då? Var bras gränsen?
  • MulleNuh

Det vet jag inte.. Men det vet en läkare eller barnmorska om man frågar.
    Det jag vet är att ett embryo inte är ett barn utan celler.

chokladflingan skrev 2008-12-12 09:39:48 följande:
    När barnet har blivit ett barn? hur menar du då? Var bras gränsen?
  • MulleNuh

och det är oftast i det stadiet man gör en abort,.

• Tooticki

Barnet är ett embryo mellan 2 och 8 graviditetsveckan.

• Sebastiána

Jag tycker att tråden har spårat ur. Du får nog starta en ny Hammerman1.

• Tooticki

Vi kan väl gemensamt styra över diskussionen på polygami igen så kan de som vill diskutera abort starta en sån tråd?!

• chokladflingan

Nåja det kan jag väl förstå att man litar på läkare och barnmorskor, men jag säger bara det; Nåde den som skulle påstå att mitt barn inte är ett barn utan bara celler när jag väl blir gravid!

• chokladflingan
    Tooticki skrev 2008-12-12 09:44:44 följande:
    Barnet är ett embryo mellan 2 och 8 graviditetsveckan.
    Jag vet väldigt OT, men vad är det innan andra veckan då?
Svar på tråden Polygami