• Hammerman

Polygami

Fortsätt polygamidiskussionen här.

• Svar på tråden Polygami
  • MulleNuh

Nej absolut inte.. Bara personliga!

Duchess skrev 2008-12-11 10:51:35 följande:
    Har du några sakliga argument till varför polygami skulle vara förbjudet i lag?
  • Tooticki
    chokladflingan skrev 2008-12-11 10:53:05 följande:
    Visste jag inte. Kan inte säga att vi borde göra nåt nytt. Kanske har jag fel, men min känsla är att majoriteten ofta får som den vill, eller så är det de som hörs mest som får som de vill kanske?
    Jag utgår från att du tycker att homosexuella inte skall få gifta sig, stämmer detta?
  • chokladflingan

Toticki: om diskriminering; det handlar återigen om vad som man faktiskt tycker om rätt och fel. Om man tycker det är ok men månggifte så tycker man det, men tycker man att det är fel, ja då vill man inte att det ska legaliseras.

Vad är det som är så konstigt med mitt resonemang om rätt och fel? Ingen som håller med? För mig är det självklart, alla kan inte tycka lika.

• Tooticki
    chokladflingan skrev 2008-12-11 10:56:57 följande:
    Toticki: om diskriminering; det handlar återigen om vad som man faktiskt tycker om rätt och fel. Om man tycker det är ok men månggifte så tycker man det, men tycker man att det är fel, ja då vill man inte att det ska legaliseras.Vad är det som är så konstigt med mitt resonemang om rätt och fel? Ingen som håller med? För mig är det självklart, alla kan inte tycka lika.
    Problemet är väl att det är svårt att diskutera med en person som framhåller "känsla för rätt och fel" som ett argument. Då tar det liksom stopp där.
  • Duchess

Personliga argument kan man ha. Jag anser t ex att vi borde förbjuda dansbansmusik. Men oavsett hur illa jag tycker om dansbandsmusik så inser jag att jag inte har några sakliga skäl till att det skulle förbjudas. Därför driver jag ingen opinion i frågan.

Jag har själv svårt att förstå både polyamori och polygami eftersom det ligger långt bort från min egen världsbild. Men det betyder ju inget mer än att jag borde försöka lära mig mer om detta.

MulleNuh skrev 2008-12-11 10:54:45 följande:
    Nej absolut inte.. Bara personliga!
  • chokladflingan
    Tooticki skrev 2008-12-11 10:55:26 följande:
    Jag utgår från att du tycker att homosexuella inte skall få gifta sig, stämmer detta?
    Jaså? Jag ska svara så ärligt jag kan. Vet inte, men jag får nog säga att jag lutar mer mot att de ska få gifta sig än inte. Tycker det är en jättesvår fråga.

Varför antar du det?
  • Tooticki

Det intressanta är att alla som besökt denna tråd och lämnat ett spår efter sig verkar ha väldigt starka känslor kring detta men ingen kan säga VAD det är de tycker är fel! Usch och Bläh räknas inte!

• MulleNuh

hahaha! Det var rätt roligt..

Jo visst. Jag håller med dig helt.. Jag blir ju äcklad just för att det känns väldigt avlägset för just MIG. Jag vet ju inte alls hur de som vill ha flera partners fungerar eller hur dom känner/tänker.

Duchess skrev 2008-12-11 10:59:06 följande:
    Personliga argument kan man ha. Jag anser t ex att vi borde förbjuda dansbansmusik. Men oavsett hur illa jag tycker om dansbandsmusik så inser jag att jag inte har några sakliga skäl till att det skulle förbjudas. Därför driver jag ingen opinion i frågan. Jag har själv svårt att förstå både polyamori och polygami eftersom det ligger långt bort från min egen världsbild. Men det betyder ju inget mer än att jag borde försöka lära mig mer om detta.
  • Tooticki
    chokladflingan skrev 2008-12-11 11:02:12 följande:
    Jaså? Jag ska svara så ärligt jag kan. Vet inte, men jag får nog säga att jag lutar mer mot att de ska få gifta sig än inte. Tycker det är en jättesvår fråga.Varför antar du det?
    För att du inte ger uttryck för någon åsikt utan slingrar dig med snack om rätt och fel.
  • chokladflingan
    Duchess skrev 2008-12-11 10:59:06 följande:
    Personliga argument kan man ha. Jag anser t ex att vi borde förbjuda dansbansmusik. Men oavsett hur illa jag tycker om dansbandsmusik så inser jag att jag inte har några sakliga skäl till att det skulle förbjudas. Därför driver jag ingen opinion i frågan. Jag har själv svårt att förstå både polyamori och polygami eftersom det ligger långt bort från min egen världsbild. Men det betyder ju inget mer än att jag borde försöka lära mig mer om detta.
    Nej men allvarligt! Det är väl stor skillnad på polygami och dansbandsmusik? Menar du att alla ska få göra precis hur de vill då alltså?
Svar på tråden Polygami