Polygami
Fortsätt polygamidiskussionen här.
Fortsätt polygamidiskussionen här.
Nej absolut inte.. Bara personliga!
Toticki: om diskriminering; det handlar återigen om vad som man faktiskt tycker om rätt och fel. Om man tycker det är ok men månggifte så tycker man det, men tycker man att det är fel, ja då vill man inte att det ska legaliseras.
Vad är det som är så konstigt med mitt resonemang om rätt och fel? Ingen som håller med? För mig är det självklart, alla kan inte tycka lika.
Personliga argument kan man ha. Jag anser t ex att vi borde förbjuda dansbansmusik. Men oavsett hur illa jag tycker om dansbandsmusik så inser jag att jag inte har några sakliga skäl till att det skulle förbjudas. Därför driver jag ingen opinion i frågan.
Jag har själv svårt att förstå både polyamori och polygami eftersom det ligger långt bort från min egen världsbild. Men det betyder ju inget mer än att jag borde försöka lära mig mer om detta.
Det intressanta är att alla som besökt denna tråd och lämnat ett spår efter sig verkar ha väldigt starka känslor kring detta men ingen kan säga VAD det är de tycker är fel! Usch och Bläh räknas inte!
hahaha! Det var rätt roligt..
Jo visst. Jag håller med dig helt.. Jag blir ju äcklad just för att det känns väldigt avlägset för just MIG. Jag vet ju inte alls hur de som vill ha flera partners fungerar eller hur dom känner/tänker.