• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Ab fab

Jag försökte men varken orkade eller fattade nåt §

• Linum

Vi hade en kanonnyår!!! Superb mat i väldigt goda vänners lag.
    Ostron och rosa champagne till amuse bouche.
    Oxfilécarpaccio med jordärtskockspuré och ruccola till förrätt.
    Saffransdoftande fisk- och skaldjurssoppa med hummer, havskräfta, havskatt, hembakat böd och hemmagjord aioli till huvudrätt.
    Jordgubbstårta med pannacotta inuti, italienska maränger och färska jordgubbar ovanpå till dessert.

Jag kan nog lugnt säga att jag aldrig haft en bättre nyår! Vi var hemma halv sex på morgonen, och var bakfulla i ett dygn ungefär, så roligt hade vi!!!

Nibla: Ni får satsa på nästa nyår istället eller ha en kul fest så att ni glömmer det snabbt... Tråkigt med folk som inte kan vara som folk borde vara

Det verkar ju som om man ska fira nyår utan barn i alla fall...

• Ab fab

WOW vilken meny. Ingen doggiebag till mig

• Linum

Nej, men recepten finns! Carpaccion var suverän (men det var väl bara för att det var vi som gjorde den... ) Marinerad i citronvodka, ingefära, salt, socker, chili, stjärnanis, apelsinjuice och färsk mynta. MMmmmmmm

Nu ska vi snart åka till vår julklapp... Vi ska på spa på Hotell Skansen i Båstad. Trevligt! Senare i helgen ska vi vidare till Malmö och några goda vänner.

Abbe: 10:e? Mmm

• Frujj

Linum: Låter som om man skulle firat nyår med er
    Lägg gärna recepten på receptbloggen om du vill

Ha det så gött på spa!

• Bauti

Hej
    Idag skall vi ta bort allt julpynt. Det är lika bra att det försvinner.

Vi får väll samla i hop oss nästa nyår och parta. Det brukar (hitills i alla fall) bli en hit.

• Bauti

Ja visst e det. Antagligen sitter de flesta med småbabysar eller stora magar kan jag tänka mig.

• Carma07

Linum: Låter som en toppennyår. Menyn lät väldigt fin coh mattant som jag är så fattar jag knappt vad ni ätit, men det lät smarrigt. Spa igen? Härligt!! ( inte alls avis )

Nibla: Orkar inte ens läsa inlägget.

Frujj: Visst är det trist med sådana personer. Vissa saker tycker jag att man håller inom förhållandet och inte bara spottar ut till alla andra. Och sen undrar jag...varför tjafsa om disken på nyårsfton? Jag har lärt mig genom åren att den går ingenstans utan väntar snällt på en.

Homemakeover fortsätter här i huset. Nu är ena väggen i köket målad också. Har lite vidare planer för den sedan, men en mycket god start.

• Ab fab

Så kul att hemmet förnyas Carma. Det skall bli spännande att se.

Min väninna gjorde volontärjobb hos Stadsmissionen idag så vi var i deras second hand butik- gamla Dojan. Fyndade kängor för 100 kr. Min väninna hittade en drop-dead-snygg svart vampklänning. 80 kr....

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas