• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Frujj

Ab: Grattis i efterskott!! Visste inte att det var din dag igår, men stor födelsedagskram till dig idag istället!

Nibla (och ni andra ) det är ju det som är fördelen med vår "låsta" blogg där är det bara vi som har lösen att komma in som kan läsa (och skriva), så där kan man ju vara mer säker på att vem som helst inte kan läsa, och det är ju bra om man vill skriva nåt mer "känsligt" eller så.

• Ab fab

Tack - nu är jag verkligen medelålders på riktigt*s*

jag haft en ensam hemma dag- hur skönt som helst. granen är ute, städat upp alla barr, skrapat en pall o gjort apelsinmarmelad. Nu läser jag födelsedagsbok- i kväll blir det satz-filmen - också det present igår.

• Carma07

Ab: Vad du hinner med.

Usch och burr vad kallt vi har det inne. Har fixat och trixat med pannan men det känns kallt ändå. Det får nog bli storstädning och bak idag så man får upp ångan lite.

• FruTez

Carma: Så det är inte bara vi som har svårt att få upp tempen i huset. Imorse stod mätaren på 18,5 grader inne. Det är liiite i det kallaste laget, för mig iaf. Jag skulle vilja ha runt 20 iallafall så man slipper sitta och huttra. Dumma värmepanna, varför funkar den inte som den ska???? *muttrar*

Kanske ska gå och sätta igång ugnen, bara för att värma upp mig lite, hihi!

• Carma07

Tezz: Mätaren stod på 15 grader förut, men då står den vid fönstret. Tror också att vi har runt 18 grader. Igår ställde vi oss och bakade och lagade mat och då blev det varmt och gott i köket. Har inte kommit igång ännu, men tänkte få upp värmen med storstädning. Det brukar hjälpa.

• Linum

Jaha...då var den härliga ledigheten slut då. Back to business igen. Ska jobba rumpan av mig den här vecka och nästa, hade jag tänkt.

Vi har varit på Hotell Skansen i Båstad på spa. Kan varmt rekommenderas! Vilket ställe! Kanonrum, supergod mat och väldigt vacker miljö. Dit ska vi nog bege oss igen om ett tag. Lite dyrt, men det var det värt.

• Nibla

God Mörrning!

Grattis i efterskott till Ab!

Har precis mumsat i mig en äggmacka. Har hämtat posten och var nära att lägga mig flera gånger, vilken isbana! Jag som planerat en långpromenad med lillan idag. Nu vågar jag mig inte ut med vagnen.....

• Ab fab

hej hopp
    tillbaka i grottekvarnen här med. Men älven badar i sol och vacker. Alltid något.

igår promenerade jag med Knut på isen. Så jäkla kul tyckte både han o jag

idag var jag på vårdcentralen o kollade leverfläck men det var inget. Skönt

tack för födelsedagshälsningarna. Nu är jag officiellt medelålders....

Spa Båstad... skall lägga på minnet

• Carma07

Halloj

Hade också planerat en långpromenad till jobbet idag för att tacka för julklapparna. Men maken avrådde mig och jag förstod vad han menade när jag gick ut till brevlådan. Men solen är framme och jag hoppas på att det tinar upp lite granna.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas