Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Gooooood Morning!!
Sitter här med min kära äggmacka och tittar ut på snön som faller utanför fönstret. Bredvid mig har jag en bebis, pigg som en mört, som tittar på mig med blåbärsögonen mellan varven. Hon försöker bita ihjäl en leksakskanin med sina icke-existerande tänder.
Idag ska vi in till stan. Ska åka om ca en timma så man är inne när affärerna öppnar. MÅSTE få tag på en baddräkt till mig själv. Har visserligen en bikini som jag kan använda i absolut nödfall, men jag vill verkligen inte visa min fula mage. Den är inte riktigt vad den varit....slapp och randig. Förut var den i alla fall inte randig.......
I helgen blir det livat. Niclas moster kommer ner från Uppsala. Jag älskar den kvinnan!!! Hon är så rolig att umgås med. Hon är rätt ungdomlig av sig, trots sina 57 år. Hennes intressen är silversmycken och vintageshopping, så hon har alltid nåt roligt att visa upp. Hon är en jäkel på korsord också så när vi ses på somrarna brukar vi sitta under ett parasoll och lösa de allra svåraste tillsammans. Haha!
God morgon!
Det tar vanligtvis 45 min att åka buss till jobbet, idag tog det en timme! Snön är jättefin och så, men synd att trafiken ska bli lidande. Det som är allra mest tråkigt är att det tydligen ska bli 4 plusgrader i eftermiddag så all den fina snön försvinner!
Nibla: Hoppas du inte fastnar i långa köer på väg in till stan!
Mornings.
Såg ut som Bambi när jag gick av tåget igår. jag o de andra tanterna halkade omkring på stationen hemma.
Hej
Igår var jag och såg Marry Poppins. Vilken underbar föreställning!
Rekommenderas!!!
Nu har vi bara 2 dagar kvar här hemma. P har blivit sjuk, typiskt. Förkyld och feber. Bra taimat, not.
Nibla
Jag köpte en badräkt från miss mary www.missmary.se/catalog/bad/9300/kjolbaddr%C3%A4kt
Så fin på och skön.
Nu skall jag ut och skotta snö
Puss
Åh, jag älskar när det är lite snö. men idag är den inte rolig och jag vågar mig nog inte ut med vagnen idag när man inte kan se isen.
Min lilla piggelin var hungrig och sedan somnade på min axel och då somnade även jag. Bara det att hon vaknade ännu piggare och jag ännu tröttare. Hade planerat att jag skulle dricka kaffe först på eftermiddagen, men det får nog bli redan nu.
Bauti: Hoppas din P hinner krya på sig innan den långa resan. Idag när jag fryser är jag även avis på värmen.
Hej alla glada,
Hoppas att alla mår bra. Själv mår jag väl lite illa då och då.
och förkyldningen har inte velat släppa heller.
Igår läste jag äntligen mina mail o såg att ní skulle ha fikat. Men jag läste ju för sent.
Här försöker jag hitta lite rutiner. Det är riktigt jobbigt att inte ha nåt att göra.
Nides: Illamående??
Nides: Kul att du är här igen. Mår illa då och då? Vi kom aldrig iväg på den fikan. Det passade inte i riktigt i tid. Förstår att det måste vara jobbigt att vara hemma nu. Vill du fördriva tiden lite är du alltid välkommen på fika och promenad om du vill.
Men vi måste få ihop en fika (även om bauti sviker oss)
Kan ni
lördag 17/1?
eller någon annan dag. vill verkligen träffa er
Japp.. illamående, då o då!!!
Jag kommer gärna på fika o promenad. Så fort jag mår lite bättre.
Nu ska jag till Ikea. Tjohoo.
Kram kram