• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Frujj

Nibla: Trist med träningsvärk.. Har dom sån träning där man kan ta med sig bebisen på det där stora vattenstället i förorten där jag har för mig du går o babysimmar?

Igår var jag och O på babymassage, det var jättemysigt och han gillade det skarpt. Låg o pratade och hade sig och sen efteråt sov han som en stock.

• Nibla

Ja, en gång i veckan har de mamma-barn pass. Ett hårt pass! Bebisarna sitter i babyskydden eller ligger på en filt på golvet under tiden.

Om jag ska vara ärlig så är det en smula skönt med träningsvärk. hihi

• Frujj

Vad bra med såna pass, så man kommer iväg. Har spanat lite efter sånt här i närheten men det finns bara på ett ställe, som är svindyrt!! Först 1000 kr i medlemsavgift och sen 3-400 kr per månad... för att gå en gång i veckan, nä tack!

• Nibla

Fy vad dyrt!!!! Jag betlar 595 kr för ett 10-kort. Är nämligen inte sugen att binda upp mig på det gymmet.....

Just nu lyssnar vi på skivan från Den silvriga barnkammarboken. Gullig!

Trallar: *Detta är en liten vipp-på-rumpan-affär, vipp-på-rumpan-affär, vipp-på-rumpan-affär är det enda vi säljer här*

• Frujj

Ah är det det gymmet som börjar på N..?
    Kanske värt att åka ända dit om man slipper binda upp sig. Jag har inte heller lust att binda upp mig på nåt ställe, det är bara dyrt.

Är sugen på att gå ut en promenad i snön men nu sover O som en stock... funderar på att gå upp och bröta lite i sovrummet så han vaknar annars blir det snart dags för W att sova middag och så kommer man inte ut alls... hehe
    Dagens lyxpromlem: Lillebror gillar att sova på förmiddagen...

• Nibla

Ja, det är det gymmet.

Vi ska snart bege oss iväg till Allum, måste köpa nya strumpor till Lillan, nytt puder till mig och lite annat krims-krams inför morgondagens 30-årsfest.

• Frujj

Kul med 30-årsfest!
    Jag ska ev bege mig till Backaplan sen, ska köpa födelsedagspresenter till helgens kalas också behöver jag nya byxor. Har ett par som funkar...

En fråga till er som kan sånt här:
    Om man ska lämna en motion till en styrelse, ska det var skrivet på något speciellt sätt, eller kan man bara skriva "rätt upp och ner" vad man har för ärende? Måste man skriva "avsändare"?
    Nån som kan sånt här...

• Frujj

En grej till... när lillebror kom så köpte vi en dubbelvagn, den är jättebra men på en månad har vi haft punktering TRE gånger!! Väldigt frustrerande! Pratade med en kompis som fick tvillingar för ett halvår sen (de som är på bloggen ) och hon berättade att de haft punktering fyra gånger på sex månader. Det måste ju vara helt knas! Lagom kul att vara iväg på långpromenad med barnvagnen och få punktering, det är ju inte så att man ringer till barnvagnsbärgarn precis... Så igår gick jag till babyaffären här och frågade dem vad man gör.. då säger han först att köpa en ny slang ja det kostar 80 kr/st!!! Vilket jä..drans ockerpris för en liten fånig däckslang!! Sen påstod han att jag fått punktering så många gånger för att jag kör vagnen på ojämt underlag.. näpp sa jag , har bara kört asfalt och dessutom inte särskilt mycket. Jaha ja då skulle jag rekommendera dig att köpa punkteringsfria däck. Pris? undrade jag.. Jo 1200-1300 kr!!! Men hallå.... ska man först köpa en vagn för flera tusen och sen vara tvungen att byta hjul på den för dryga tusen spänn???
    Tror jag ska ringa Brio och klaga lite *morr*

• Carma07

Tjingeling

Idag blev det inställt besök hos bvc så vi knallade iväg till sångstund istället. En massa barn och rikigt roligt. Lilltjejen stupade på min axel när vi skulle hem så fort jag fått på henne overallen.

Nibla: Åh, den skivan har vi också. Visst är "vicka-på-rumpan-affär" rolig. Snacka om att bryta tungan ur led.

Frujj: Tycker det är helt vansinnigt att man ska köpa vagnen i tusen delar som kostar skjortan. Fattar inte varför alla vagnar har punkteringsfria däck från början.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas