Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Halloj
Har haft en kompis på besök och haft en lång, härlig frukostfika.
Frujj: Jag hade planerat att överraska maken med en trerätters på alla hjärtans och hade skrivit i min almanacka "date med J trerätters". Sedan glömde jag av att jag hade skrivit ner det och lånade ut min almanacka till honom. När han lämnade tillbaka den sa han "den där daten kan du glömma eller så får vi ta den på distans. Jag är inte hemma då" Och så var det med den överraskningen. Vilken tur ändå att jag hade skrivit hans namn så han inte trodde att jag planerat att gå på date när han är bortrest.
Ab: Mysigt med London trots att det regnar.
Frujj: Skulle gärna gå en sån kurs men är rädd för att skaffa mig ännu fler hobbys. Har redan fullt upp med dem jag har.
Caqrma- vi kan ha el liten fikadejt i vårt förortcentrum kanske den 14? R lär ju inte överraska med något... Han är inte lagd åt det hållet Vaniljhjärtan på lokala fiket kanske
Ab: Låter som en mycket trevlig date.
Hej på er!
Min mormor och morfar har varit på besök. Vi har fikat och varit på Allum och shoppat. Jag kom hem med två blockljus och sex löpare. Löparna pröjsade mormor för.
På vägen hem var L ledsen i bilen. Mitt under färden ser jag henne i backspegelen, då har mormor, som satt bak med henne plockat ur henne ur stolen och har henne i famnen. Dock hade vi inte så långt kvar hem, och jag litar på min egen bilkörning, men jag litar inte på alla andra.
Jag bet mig i läppen och teg, jag menar mormor som uppfostrade barn under 50- och 60-talet hade väl sina ungar hej vilt i baksätet.......GAH!
Nibla: Det räcker att gå tillbaka en generation så hade de inte barnstolar. När vi var barn härjade vi fritt i baksätet och bråkade om vem som skulle hänga fram mellan framsätena. Idag kan vi inte tänka oss annat än att de ska sitta säkert i bilen så jag förstår din reaktion. Jag hade nog haft svårt att hålla tyst. Tur att ni inte hade så långt kvar hem iaf.
Godmorgon! Idag när jag slog upp GP så fanns där en artikel som intresserade mig. Kommer ni ihåg när jag pratade om detta i våras coh var jättearg?
www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=473056
Nästan så jag har lust att ringa journalisten och säga att precis samma sak förekommer i Gbg oxå.
ja gör det fruJJ. en jätteviktig diskussion
var på cool restuarang igår. idag är det bara möten
Carma: Det fanns en artikel på gp:s hemsida som jag tror intresserar dig oxå. Finns i pappersbilagan med!
Köpte GP idag för att läsa artikeln. Jag har ju missat alla tidigare artiklar och tv-reportage om det.
Frujj: Hittade ännu en länk med översättningsverktyget och mailade det till dig.
Nu ska jag faktiskt vara så duktig och gå och lägga mig. Är så trött på dagarna så jag nästan känner mig yr.