• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Carma07

Frujj: Fortfarande snorigt och hostigt. Hon har lite högre temp än vad hon brukar, men ingen feber. Har pratat med barnmottagningen och fick rådet att ge henne mycket koksaltlösning.

Jobbigt med vattkoppor men är det inte lika bra att han får det så är det gjort sedan?

Måste vara jobbigt med migrän. Hoppas du får ordning på den snart. Även om du måste gå vägen via vårdcentralen.

• Frujj

Carma: Ja vattkoppor är inget kul. Inte säkert han får det nu men man vet ju aldrig. Fast som du säger, lika bra att ha haft det när man är barn. N fick det för 4 år sen och han låg bokstavligen deckad i 14 dagar. Missade en svensexa, en resa-bort-kurs med jobbet och sin egen födelsedag. Trist värre.

Min stora E hade det när hon var 8 mån o fick bara 3 koppor så hon kom lindrigt undan. En del olyckskorpar sa att "då får hon det säkert nu när N har det för man är inte helt skyddad om man bara haft så lite" men hon fick det inte då när han hade det så det räckte visst med tre koppor. Skönt det!

Idag har vi babysimmat, trodde det varma sköna vattnet skulle göra under för min onda skalle men det blev ingen skillnad. Ikväll när jag ska lägga mig tänkte jag gå på de starkare grejorna i skåpet... Panocod here I come!!

Ska bara läsa på FASS först så det inte blir krångel med amningen.

• Ab fab

usch så mycket jobbiga grejer ni har. hoppas huvud o prickar o snoriga näsor snart är förbi

• Carma07

Tjingeling

Idag har vi varit en sväng till farbror doktorn med lilltjejen. Hon fick feber igår kväll och hade ont någonstans. När jag ringde sjukvårdsupplysningen bad de mig att trycka henne på öronen för att se om hon hade ont där. Hon började tjuta som en stucken gris så det blev alvedon igårkväll och ett besök hos läkaren idag för att kolla hur öronen mådde. Tack och lov så såg allt bra ut. Vill inte att öronen ska börja krångla.

• Carma07

Nu är det bokat att dopet blir helgen 21 mars. Det betyder att jag kan hänga med den 7 mars på en liten träff. Och kanske gå på mässa.

• Frujj

Carma: Skönt att det inte var nåt med öronen.
    Lille O hade ju en spräckt trumhinna före jul och det var inte så kul.

Roligt att dopet är bokat!

• Carma07

Frujj: Ja, det känns bra. Äntligen känns det inte som att det rinner en ur händerna.

Hur är det med dig? Något bättre idag?

• Frujj

Nja har fortfarande ont huvudet och känns som om jag har en burk över huvudet. Hör jättekonstigt på ena örat, brukar få "öronsymtom" när jag har migrän men aldrig så här som nu... jättekonstigt. Känner mig yr ibland oxå och mår lite illa då och då. Skumt. Och hypokondriker som jag är så har jag vid det här laget inbillat mig det mesta.

• Carma07

Usch, vad jobbigt. Hjälper inte dina starka tabletter?

• Frujj

Jag har inte tagit dom. Man "får" inte det när man ammar sa hon när jag ringde igår och de rekommenderar bara alvedon, i värsta fall Panocod. Har dom hemma men läste på Fass att barn som ammas när man tar Panocod kan få massa symtom, typ bli allmänpåverkade mm. Inte så trevligt. Men det är väl pest eller kolera, eller så får jag pumpa o ha mig.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas