• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • FruTez

Frujj: Förstår att du är irriterad på barnvagnstillverkarn. Det låter ju inte helt klokt att man ska räkna med att få punka! Tycker gott att de kan få sig en dos av en mammas vrede. Maila dom!

Nibbla: Är det lasvegas festen imorgon?? Får man se kort på din utstyrsel isåfall?

Är så irriterad... Min f.d. bovärd ringde idag och frågade efter bomnyckeln. Jag lämnade nämligen över den tillsammans med ett sett nycklar till hon som skulle flytta in i lght efter mig. Jag var ganska sjysst också för de fick lyan en vecka tidigare utan att behöva betala något. Det enda var att vi slapp flyttstäda. Vi städade bara badrum och kylskåp. Då har hon, trots att jag verkligen poängterade att det var viktigt, inte lämnat tillbaka bomnyckeln!!! Dum som jag e, så litade jag på henne... I värsta fall säger hon att hon inte har fått den och då måste jag pröjsa 1000kr.... *svär* Jag sa som det var till bovärden och han verkade tro på mig så han skulle ringa till henne på måndag... *svär igen* VET att hon inte "glömt" bort det i tre månader... *jäddra typ*

Vill annars passa på att önska er en trevlig helg. Snart ska vi plocka fram lite smarrigt att tugga på och bänka oss framför Lets Dance! Hejja Hasse Aro och Magnus!!

• Frujj

Tezz: Oj är det redan tre månader sen ni flyttade?!?
    I värsta fall har jag en A-nyckel liggandes (hoppas jag, om inte den har fått fötter) men den nyckeln du hade kanske är numrerad? Du får börja med att pressa den där tjejen på nyckeln, 1000 spänn har man ju inte lust att bjussa dem på *grr*

Tezz igen: Jag ringer nog barnvagnstillverkaren, ett mail försvinner nog så lätt...

• Ab fab

Hej vänner
    Äntligen hemma. Har haft ett bra möte o hunnit med sightseeing. Urkul med med det sk gastrorally- guide o promenad med stopp på fyra restauranger. Satt en massa timmar på Kastrup innan jag ver hemma igår, drinkar i loungen är inte alltid fel

idag kommer maken hem, ja om de kommer fram till flygplatsen. Tydligen massor av snö igår så de visste inte. Men Knut kommer hit idag

Nibla- lycka till med party idag

jag skall hem till benbrottsdamen o titta på film i kväll.

• FruTez

Frujj: Tyvärr är det inte en A-nyckel till den bommen. De bytte låset förra året. Jag känner verkligen inte att jag har lust att bjussa på 1000 spänn. Speciellt inte eftersom vi bjussade på en 9 (!!) dagars hyra! Förresten, bra idé att ringa, det är som du säger, ett mail "försvinner" lätt!

• Frujj

Tezz: Vad synd, men hoppas tjejen är schysst nog att hon lämnar tillbaka den. 1000 spänn kan man ju göra roligare saker för.

Ni som bloggar på blogspot och har en "mina vänners blogg-lista" märker ni att uppdateringar inte hänger med? Förstår ni vad jag menar.. tex om jag kikar in på min blogg så står det överst i listan tex Tezz blogg - uppdaterades för en timma sen. men sen när man kikar in fem timmar senare så står det fortfarande så, hur får man den att "hänga med"?

En bloggrej till, Carma, du skrev att man kan ha överstättningsfunktion, men jag hittar bara för hindi och några andra "udda" språk, finns det för engelska också?? Nån som vet?

• Frujj

Förresten, jag har inte orkat, hunnit, haft lust att skriva nåt "klagan över tonårstjafs-mail" än som jag sa jag skulle göra... har bara haft lust att förtränga hennes surerier och därför inte orkat.

• Carma07

Frujj: Jag har sett en sådan översättning från google på bloggar som översätter till engelska. Jag kan maila dig en länk till en blogg som jag har sett den på så kan du klicka dig vidare därifrån. Men det blir imorgon.

• Frujj

Carma: Skicka gärna en länk när du har tid

Hoppas alla har en trevlig helg, vi har just varit ute på långpromenad och snart ska vi på kalas.

• Linum

Vi var på Operan i fredags och såg Mary Poppins. Kanonbra! Ta lite ledigt en kväll och gå och njut. Fantastisk upplevelse!!

• Ab fab

va roligt att den var bra. har hört så mycket positivt om den

lugn helg. middag med väninnorna igår. maken kom hem från skidsemester igår. idag promenad o fika med vänner. bra mix

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas