• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Telemarkgrrl

En fråga till er som åkt Highway 1, har ni bokat boende i förväg eller har ni bara stannat där ni känt för det?

• feministbrud

En resetråd! Jag är med!

Jag kan ge tips om obskyra europeiska länder samt lite Afrika och lite Asien (Men Thailand har ju alla varit i ändå).

När det gäller Afrika så kan jag rekommendera Sydafrika och Senegal. Har dock inte turistat där, men skulle gärna återkomma och göra det.

• Tooticki
    feministbrud skrev 2009-01-08 20:56:02 följande:
    (Men Thailand har ju alla varit i ändå).
    Inte vi, och vi vill inte åka dit heller
  • Telemarkgrrl

Jag har inte heller varit i Thailand. Skulle väl inte ha något emot att åka dit men det finns andra ställen som kommer före på ställen-jag-vill-åka-till-listan.

• feministbrud
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-08 21:01:37 följande:
    Jag har inte heller varit i Thailand. Skulle väl inte ha något emot att åka dit men det finns andra ställen som kommer före på ställen-jag-vill-åka-till-listan.
    Grejen med Thailand är att det är så billigt för så bra boende. Har jag märkt nu när vi inte ska åka dit. Först här hemma förstår jag allas hets...
  • Lapinette

Jag har varit där och det var rena rama paradiset. Ska kanske tillägga att jag var där för typ 15 år sedan.

• Lapinette

Telis - är det sommarens USA resa som håller på och planeras? Själv har jag lagt vår på is då maken tycker vi ska hålla lite extra hårt i plånboken i år, dvs ingen långresa.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja det är det! Fast vi har inte bokat nåt än. Det kanske är ekonomiskt oansvarigt att åka på långresa i år men vi har ju pengarna och vill gärna åka.

• Lapinette

Telis - så klart ni ska åka! Jag är själv oansvarig och drömmer om både USA och Namibia medan maken min som är den som står för 2/3 av ekonomin stampar ned foten och säger nej.

• Lapinette

Senast tillskottet i Excel är om vi ska ned till svärmors 60-års middag med bil och då ta Amsterdam, Normandie och Champagne på vägen. Maken gillade idén... men då tänke jag mig sedan en vecka till Grekland efter det för att köra så långt är inte "riktig" semester.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut