• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Frida1987

av Stavmixern blir det klumpfritt. Jag brukar mixa allt med 1DL vatten ett tag, sen häller jag i de resterande 1,5-2 DL:rarna och blanda ytterligare en pytte stund, då blir det klumpfritt så prova.

• Pinac

Frida 1987

Tack, har övergått till det =) Bara lite bökigt när man är ute på fältet och jobbar på dagarna... men det får ordna sig =)

• bongen80

Dag nr 2.Morgondrink på 1dl vatten, 2dl kaffe o cappucinoshaken ordentligt skakad. Supergott!

Knorrade lite i magen när jag la mig igår, men det kändes ganska skönt att veta att jag för en gång skull inte sprängt magsäcken med massa onyttigt skräp.
    Kunde inte hålla mig, utan klev upp på vågen imorse. Hur är det möjligt att tappa nästan 2 kg sen inskrivningen i onsdags? Jag vet att det mest är vatten, men jag trodde aldrig att det skulle vara så påtagligt. Tog fram måttbandet så jag vet hur stor jag var när jag började. Inte kul just nu, men senare när det känns tungt kan jag ta fram mina papper o få motivation igen. Tänker även spara en byxa, trosa eller liknande i avskräckande syfte. Jag har inget slutmål ännu, jag kör ren kur så länge jag orkar sen kommer jag förmodligen äta middag med familjen o köra resten ck. När jag känner att jag trivs med mig själv så stannar jag på den vikten.

• Rahel

Hej alla glada!
    Harligt att se att ni peppar varandra, det behovs.. Jag beslutade mgi igar att ga ner i vikt, narmare bestamt 11 kg till juni manad.

LÄNGD:165
    ÅLDER:22
    VIKT START: 76
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: kombinerad
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:4 manader
    SLUTMÅL:65 kg
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:att se fantastisk ut i sommar
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION: minst 30 minuter promenera/jogga, 30 minuters latt styrketraning varje dag.

tror du det ar uppnaeligt? Jag har aldrig gatt ner sa mycket och jag vill heller inte ata en kost (svalta ihjal) och leva pa ett visst satt som bara haller i 4 manader. Detta ska bli min nya livsstil, annars kommer jag val ga upp alla kilon plus extra..

En fraga: Vad ar bast att jogga eller promenera snabbt? Maste bli av med extra kilon pa mina lar..

HA det bra!

• 1augusti2009

blivandefru2009: jag 0,1 i från haha, lite retligt

Pinac: ok, vad synd, jag tar 1 1/2 dl vatten först skakar rejält å sen resten av så mkt vatten man vill ha, jag har totalt 3dl. Vardagsmotion, alla gånger

Rahel: Välkommen och lycka till

Idag kom ringarna var och köpte dem i Borlänge... Nu vill jag bara sätta på mig dom så nu får det gå snabbt...

• blivandefru2009

I dag fick jag min shaker och lite mintpastiller på posten

Pinac - Skönt att du mår bra på ren kur? HAr du använt CK förut?
    Jag började hösten -07. Men av olika anledningar så kunde jag inte ge det 110% då så jag slutade.
    Nu finns det mycket bättre förutsättningar att klara detta, och första målet är ju bröllopet den 25 april. Tills dess ska jag vara under 100kg. Vägde mig idag och då stod vågen på 107,9...ett minus på 3,4kg på 3dgr. Det sporrar
    Sen är väl slutmålet igentligen att komma ner till min måbra vikt på ca 80kg. Som sagt ett steg i taget

1aug: Vad kul att få ringarna!! Längtar tills vi kan hämta våra!!

Trevlig fredag kväll allihopa!

• Lillaztina

Funderar lite kring det här med ketosen. Vad jag förstår så är det kolhydrater som kan avbryta ketosen. Innebär detta att man kan äta t.ex enbart protein och då stanna kvar i ketos? Funderar nämligen på vad jag ska äta senare då jag går över till kombinerad kur. Det vore ju kanon om man kunde äta sallad och typ kyckling/lax och fortfarande bränna fett:)

Har även kollat i ena broschyren där tallriksmodellen beskrivs. Där står det att tallriken ska bestå av 50% grönsaker alternativt rotfrukter. Är inte potatis en rotfrukt? Har hört att potatis inte är särskilt bra att äta om man ska gå ner i vikt... *undrande*

• Lillaztina

Jag tror att ditt mål är fullt uppnåeligt:) Lycka till!

Rahel skrev 2009-03-13 11:26:24 följande:
    Hej alla glada!Harligt att se att ni peppar varandra, det behovs.. Jag beslutade mgi igar att ga ner i vikt, narmare bestamt 11 kg till juni manad.LÄNGD:165ÅLDER:22VIKT START: 76REN KUR EL. KOMBINERAD?: kombineradHUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:4 manaderSLUTMÅL:65 kgDELMÅL:BELÖNINGAR:att se fantastisk ut i sommarHUR SKA DU TRAPPA UPP?: MOTION: minst 30 minuter promenera/jogga, 30 minuters latt styrketraning varje dag.tror du det ar uppnaeligt? Jag har aldrig gatt ner sa mycket och jag vill heller inte ata en kost (svalta ihjal) och leva pa ett visst satt som bara haller i 4 manader. Detta ska bli min nya livsstil, annars kommer jag val ga upp alla kilon plus extra.. En fraga: Vad ar bast att jogga eller promenera snabbt? Maste bli av med extra kilon pa mina lar..HA det bra!
  • Heloise

Dag 10 och - 7kg
    Jag gick kanske upp ca 5 kg när jag slutade röka( gud vad jag önskar jag rökte nu). Det var itne så svårt att sluta som jag trodde , precis som det här inte är så svårt som jag trodde haha.
    Fast idag känns som det kan bli en dryg dag, jag är hungrig har ont i huvudet och är allmänt grining. Kan ju vara för att ajg måste jobba hela helgen
    Vad ni är duktiga alla tjejer( killar med om ni läser men inte skriver)
    Hej alla nya
    Kram

• 1augusti2009

Har startat en blogg nu om resan mot bröllopsdagen, där skriver jag även om vikten med kort mm.

Kolla gärna brollop.mikkola.se till höger finns en kategori som heter Helenas viktresa.

Det kommer mer inom kort så fort jag får lite ledig tid över

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!