• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Heloise

Jag tror det är olika vad man gillar, jag har provat nurtilett och mådde jättedåligt på ren kur med dem, tycker även att de smakar avskyvärt( ck är 100ggr bättre i mitt tycke)naturdiet har jag oxå provat och gillade inte dem alls, men om du tycker om dem så kör på det, som sagt jag mådde inte alls bra på nutrilett och var tvungen att avbryta, nu är jag på dag 9 och det har inte varit nå direkt problem alls förutom dag 6.

Hungern, ja jag har faktiskt inte känt nått direkt( så att jag inte trott att jag skulle klara det) utom dag 6 som var min värsta dag. De brukar säga första 3-4 dagarna är värst, men man äter/dricker 3 fjuttpåsar om dagen klart att man är hungrig mer eller mindre hela tiden, konstigt vore väl annars. Men det avtar och nu är jag inte hungrig på samma sätt längre och jag tänker inte längre på det inte ens när m2b lagar mat eller äter framför mig. Det går kolla på 1 aug och Pentan bla, bit ihop och kom över de första dagarna så blir det bättre!

För mig underlättar det att jag faktiskt inte satt ett stoppdatum, utan jag tänker jag äter i morron och så blir det morron oxå tänker jag äh jag tar en dag till det gick ju bra igår. Precis så gjorde jag när jag slutade röka och det är mer än ett år sen

• 1augusti2009

Pinac: Jag shakar min med en shaker från CK med nätlock som slår sönder pulvret, inga klumpar kostade mig 50: - hos en konsulent.

Har firat med lite nya kläder även gamla som ajg nu kan ha Fick även en present av min konsulent, en cd med insprerande saker på som jag ska lyssna på i ett bad med badolja som jag även fick

Heloise: Tack för ditt positiva
    Har lite samma tänk som dig, har inga måste veckor framför mig utan att jag köper 1 vecka i taget å då ser jag ju även att påsarna tar slut som är underbart.
    Och kommer jag att klara 18v så är det bara en bonus
    Men 1 vecka i taget är perfekt

Ha det gött, nu ska jag äta min kycklingsoppa, det blev lite sent å nu kurrar magen på

KRAM

• lönnsjö

Tjohooo,jag klarade av trivselkvällen med jobbet. Beställde ingen mat. Bara ett glas cola light Känns väldigt bra. Tänkte på er alla duktiga här inne och att jag nu kommit till dag 9. Vill inte bryta nu ju. Ha det så gott allihopa. Kram

• 1augusti2009

Skitbra jobbat
    Visst växer man å känner sig stolt å vilken belöning man får när det är - på vågen istllet för +

Sov gott, å ni.... ännu en dag klarad!

lönnsjö skrev 2009-03-12 22:30:11 följande:
    Tjohooo,jag klarade av trivselkvällen med jobbet. Beställde ingen mat. Bara ett glas cola light Känns väldigt bra. Tänkte på er alla duktiga här inne och att jag nu kommit till dag 9. Vill inte bryta nu ju. Ha det så gott allihopa. Kram
  • lönnsjö

1augusti2009 skrev 2009-03-12 22:57:39 följande:
    Skitbra jobbat Visst växer man å känner sig stolt å vilken belöning man får när det är - på vågen istllet för + Sov gott, å ni.... ännu en dag klarad!

Tack Ja man blir så stolt och känner sig stark.

Idag är det dag 10. Hoppas att alla får en bra dag, kämpa på allihopa. Ni är så duktiga och guld värda. Kram på er

• Lillaztina

Dag 5. So far so good. Kommer att klara av att vänta med frukosten till kl 10 idag *jippie*. Helgen kommer att bli jobbig det vet jag.. Men ska försöka...

• blivandefru2009

Fredag - dag 4... Känner mig fortsatt starkt motiverad.
    Inga problem med vare sig humör, hunger eller ngt, mår bara bra.
    Ska jobba inatt, första sedan jag började på ren kur, få se hur det går. Ska därför dra ut lite på tiden på min första shake till kl 10 och den blir en ½ påse, sen blir det vid 15 & 20. Resterande ½ tar jag vid 23-24 på jobbet.
    Blir det vettigt tror ni?

1aug: Så liiiite från hela 20kg! Men det var ju igår så då är det kanske 20 idag Fantstiskt iaf!

Jag försöker nog tänka lite som Heloise. En dag i taget. Men ssamtidigt har jag siktet inställt på minst 2v ren kur.
    Men känns det bra då så kommer jag säkert köra en dag till...och en till...och en till...vem vet?

Det är så roligt och inspirerande att läsa om stora och små mål i tråden!

• Pinac
    lönnsjö skrev 2009-03-12 22:30:11 följande:
    Bra jobbat! Det var starkt gjort! =)

Fasar lite inför kvällen imorgon hos min syster då jag vet att det serveras underbar lax... har visserligen sagt till mig själv att det är helt ok att äta, den dagen var planerad långt innan jag fick för mig att börja med det här men OM jag nu ska äta så gäller det att hålla nere intaget... hmm... inte min starkaste sida det där med små portioner. Hoppas att jag kan vara iaf hälften så duktig som du =)

Kram
  • lönnsjö

Pinac skrev 2009-03-13 10:12:47 följande:
    Bra jobbat! Det var starkt gjort! =)Fasar lite inför kvällen imorgon hos min syster då jag vet att det serveras underbar lax... har visserligen sagt till mig själv att det är helt ok att äta, den dagen var planerad långt innan jag fick för mig att börja med det här men OM jag nu ska äta så gäller det att hålla nere intaget... hmm... inte min starkaste sida det där med små portioner. Hoppas att jag kan vara iaf hälften så duktig som du =)Kram

Tack Men du kommer klara det bra.  Ät lax och mycket grönsaker kanske? Hejja dig, vi tror på dig.

• Pinac

Heloise

Ja, du har helt rätt! Ta en dag i taget. Jag har inte heller ett visst datum satt som jag ska klara utan jag vill så nära min målvikt som möjligt helt enkelt. Om det sen ska ske på bara pulver eller en kombination spelar mindre roll. Jag kör rent så länge jag orkar och sen fortsätter jag bara med bra mat och en del påsar.

Är faktiskt, märkligt nog, inte heller hungrig. De har dagarna har inte varit några problem alls. Var lite groggy igår men det berodde nog mer på sömnbrist än på påsarna. Dag fyra idag iaf =)

Gick du upp i vikt när du slutade röka? Tänkte gå ner de 10 kilona jag gick upp när jag slutade för ett år sedan men tyvärr har jag börjat igen och vill inte sluta förrän jag gått ner alltihopa. Den här gången hoppas jag att viktökningen inte blir lite stor...

1augusti2009
    Hej! Testade det häromdagen men tyckte det var klumpigt ändå. Kanske måste lära mig att skaka lite mer ;o) Kan det kallas som vardagsmotion måntro? ;o)

Blivandefru2009
    Vi är på samma dag =) Hoppas du mår lika bra som jag! Helgen kommer att gå strålande ska du se. När ska du gifta dig och hur mycket ska du ner tills dess? (Svara bara om du vill).

Kram

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!