• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Sanniis

Det där med nervositet har jag tänkt på. Jag har en förmåga att bli ordentligt nervös, så nervös att jag mår fysiskt illa. Men det är oftast inför jobbiga saker och bröllopet är ju något underbart som jag längtar efter så jag hoppas att nervositeten håller sig i schack

Igår var vi och lyssnade på trubadurerna som vi ska ha. Vi var väldigt nöjda med dem! De kommer nog bli perfekt underhållning på bröllopet!

Imorgon ska vi köpa min klänning som är undanhängd i butiken. Känns såå kul!! Frågan är bara om jag ska låta den hänga kvar där eller om jag ska ta hem den. Hur gör ni andra?
    De ska ju göra vissa ändringar i den nån månad innan bröllopet, så den kan ju egentligen hänga kvar. Min sambo vill dock ha hem den, men bara för att han är nyfiken på hur den ser ut. Men har får ju inte se den innan bröllopet

På tisdag ska vi åka och kolla på kläder till mannen. Hoppas att han hittar det ha vill ha. Ska iaf bli kul, har ju varit så mkt fokus på mina kläder och nu är det äntligen hans tur.

Känns så roligt med alla förberedelser, särskilt när man känner att det går framåt!

• Cookie27

Min tärna kommer att ta med min klänning till sig så får den hänga där fram till den stora dagen :)

Ska hämta klänningen den 9/5!

• TesshjärtaFred

Jag har inte ens beställt min klänning än. Ska göra det i slutet av maj har jag bestämt med ateljén.

I går var vi och tittade på lokalen igen där vi ska vara. Eller ja, slottet är det faktiskt.
    Det var jättekul att komma tillbaka, vi har inte varit där på ett år.
    På kvällen träffade vi vår vigselförrättare också och det kändes verkligen toppenbra. Känns skönt att det klickade med henne. Hon hade helt rätt inställning och vill att vi ska få vår vigsel som vi vill ha den. Mycket skönt. I helgen ska vi förhoppningsvis göra klart inbjudningskorten så att vi kan skicka ut dem i början på nästa vecka. Vi kommer att ha osa 1 augusti eller något sånt.

• Rebellen75

Hej tjejer

Har hittat en klänning här på BT i min storlek för en gång skull. Har lagt in den i mitt galleri den första vit/svarta. Hon som säljer den vill ha 4500 ( privat ) men nu har jag hittat den på en annan sida för 4150 helt ny. Hon ska skicka den till mig i morgon med posten så jag kan få prova den, så om jag vill ha den bjuder hon mig på frakten annars får jag betala frakten tillbaka. Börjar fundera på om jag håller på bli lurad. SÅ nu har jag skickat ett mail till henne och frågat om hon kan tänka sig gå ner till 3500. Hur ska man tänka? Mobilnr tillhör en man, annonsen stod det johanna, i mailet ester. Känns inte helt rätt. Har ni några tips?

• Rebellen75

Detta fick jag till svar när jag undrade om hon kunde sänka den. Tror helt klart att det inte är en privatperson.

Hej

Klänningen är också helt ny. Denna är fr. Maggie Sottero fast det finn ingen märkelapp på klänningen. Därför är pris mycket billigare. Tyget och spetsen är så unika. Kopian kan inte vara lik fin som en märkesklänning.

Du får prova klänningen och lämna tillbaka till mig om du inte är nöjd. Kan du göra det med den för 4150kr? Jag kan tyvärr inte sänka pris men du kan få en slöja på köpet som är värd 500kr. Går det bra?

• Trudilutt

Nä, det låter itne som en privat person, utan ett företag som säljer kinaklänningar... Gå på magkänslan om det inte känns bra, så det inte blir fel... Det är mitt råd

• Emmy1982

Hej, får man vara med? :) Vi gifter oss 26sept!

• Emmy1982

Den 26 september gifter vi oss i en vacker kyrka kl 14.30 och festen hålls på ett värdshus i närheten, alldeles vid vattnet. Jättevackert!

Vi betalar 1200 kr per kuvert och då ingår välkomstbubbel, förrätt, huvudrätt, efterrätt och bröllopstårta med dryck till. De sköter allt! Efteråt ska vi ha fri bar. Värdshuset har också vandrarhem så vi hoppas så många som möjligt vill sova kvar!

Nu är det lite nervöst bara, vad ska man mer göra? Hindersprövning 4 mån innan vet vi ju. Boka fotograf, frisör... Men när gör man det?

Ja, vi är inte ute 1.5 år innan men hoppas ändå få ihop ett härligt bröllop =)

• Rebellen75

Gick in och tittade på bilderna hon skickat och såg att hon lagt upp massa andra klänningar och det rör sig om ett företag. Om det skulle vara en kina klänning hur mycket ska man betala för en sådan? Funderar om det kan vara typ andra sortering hon fått tag i eller varför tar man bort lapparna annars? Jag har sagt att hon kan skicka upp den till mig så jag får prova den åtminstone och se hur den ser ut i verkligheten. Det jag förlorar är frakten på 260 kr om jag inte tar den. Kommer imorgon eller på måndag.

Trudilutt skrev 2009-04-29 07:12:12 följande:
    Nä, det låter itne som en privat person, utan ett företag som säljer kinaklänningar... Gå på magkänslan om det inte känns bra, så det inte blir fel... Det är mitt råd
  • Rebellen75

Välkommen det är bara att haka på.

Emmy1982 skrev 2009-04-29 10:17:01 följande:
    Hej, får man vara med? :) Vi gifter oss 26sept!
Svar på tråden September 2009 del3