• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Igia

Låter konstigt... Jag har beställt en klänning från Millys men den har inte kommit än, men jag betalade 5300kr för en brudklänning, två tärnklänningar, en annan klänning till mig, underkjol och frakt. Brudklänningen jag beställt är den andra klänningen i mitt galleri och då kommer jag att ha svarta broderier på den istället.

De som är mellanhänder i sverige för kinaklänningar tar ju oxå sin del av kakan. Kan ju vara en klänning som någon inte blev nöjd med och att hon fått den "över"...

Bra ändå att du får prova den. Då blir du iaf inte blåst på pengarna om du skulle betalat den innan, men konstigt att hon vågar skicka den utan betalning oxå. Hade jag aldrig gjort...

Rebellen75 skrev 2009-04-29 11:01:02 följande:
    Gick in och tittade på bilderna hon skickat och såg att hon lagt upp massa andra klänningar och det rör sig om ett företag. Om det skulle vara en kina klänning hur mycket ska man betala för en sådan? Funderar om det kan vara typ andra sortering hon fått tag i eller varför tar man bort lapparna annars? Jag har sagt att hon kan skicka upp den till mig så jag får prova den åtminstone och se hur den ser ut i verkligheten. Det jag förlorar är frakten på 260 kr om jag inte tar den. Kommer imorgon eller på måndag.
  • carolaj83

Emmy1982 - VÄLKOMEN VI HAR SAMMA DATUM
    oj sonen varit o ytyckt på caps igen

vi ska väl ta tag i musik biten och festprogramet, sen väntar vi på svar från gästerna har satt osa redan 1 juni

• Igia

Välkommen!

Boka frisör och fotograf kan vara bra att göra så fort som möjligt så man får den man vill ha. Nu är ju inte slutet på september jättepoppis datum så det kan vara lättare men iaf...

Har ni skickat inbjudningar? Annars kanske börja fundera på hur ni vill att de ska se ut och andra trycksakers utfomning. Toastmaster, tärnor och bestman om man vill ha sånna kan vara bra att tillfråga.

Kläder- ffa klänning kan vara svårt att få tag på om man är kinkig och har en bild i huvudet. Bra att börja prova och fundera på vad man vill ha. Om man hittar en i butik eller ska sy upp så kan det ta 3-4mån innan man får den.

Ngr tips, men det kanske inte var riktigt sånt här du tänkte på...

Emmy1982 skrev 2009-04-29 10:21:29 följande:
    Den 26 september gifter vi oss i en vacker kyrka kl 14.30 och festen hålls på ett värdshus i närheten, alldeles vid vattnet. Jättevackert!Vi betalar 1200 kr per kuvert och då ingår välkomstbubbel, förrätt, huvudrätt, efterrätt och bröllopstårta med dryck till. De sköter allt! Efteråt ska vi ha fri bar. Värdshuset har också vandrarhem så vi hoppas så många som möjligt vill sova kvar!Nu är det lite nervöst bara, vad ska man mer göra? Hindersprövning 4 mån innan vet vi ju. Boka fotograf, frisör... Men när gör man det?Ja, vi är inte ute 1.5 år innan men hoppas ändå få ihop ett härligt bröllop =)
  • MyochErlend

I nästa vecka ska vi börja skicka/ge ut våra inbjudningar :)
    Det ser jag verkligen fram emot... att bara få dem ur världen :):)
    *Tjo ho :)
    ...De blir väldigt fins och nu när jag skrivit färdigt alla på skrivmaskin så är jag glad att vi lagt ner så mkt arbete på dem :)

• TesshjärtaFred

Roligt att ni är klara MyochErlend. Vi ska göra klart våra i helgen, för jag är ledig då. Sen åker jag till Moskva i en vecka så vi vill få ut dem innan jag åker.
    Hoppas att ni får en härlig valborgshelg allihop.

• thildamy

I DAG HAR VI BESTÄLLT RINGARNA!!!!

Och ka´non pris fick vi!!! går att pruta hos juvelaren

• TesshjärtaFred
    thildamy skrev 2009-04-30 17:38:43 följande:
    I DAG HAR VI BESTÄLLT RINGARNA!!!!Och ka´non pris fick vi!!! går att pruta hos juvelaren
    Åh så roligt. Hur ser de ut? Har du någon bild? Jag har haft min ring hemma sedan i februari. Ni kan ju gissa att jag har provat den några gånger...
  • Trudilutt

Ju fler ju roliagare!

Emmy1982 skrev 2009-04-29 10:17:01 följande:
    Hej, får man vara med? :) Vi gifter oss 26sept!
  • Trudilutt

Idag ska jobba lite, sen ska jag pilla klart det sista med inbjudningskorten, ska bli sååå skönt att få iväg de, så det inte blir så mycket hysch hysch...

Vi börjar bli riktigt många i tråden! Roligt

Ska åka och titta på festlokalen nästa vecka och mäta hur långa borden blir, och sen ska jag sy löpare. Spännande!

Nu kan man snart skicka in hindersprövning och anmälan om namnbyte också Jippi!

Kram på er alla!

• carolaj83

vi skulle ju få låna vår lokal gratis, men nu måste vi tydligen betala 1500:- pga att vi vill ha den från fre-sön, bara gratis om man har 1 dag...men vi vill ju fixa lokalen dagen innan och sedan kunna städa dagen efter

Svar på tråden September 2009 del3