• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • alltidvi

Jag kommer ha ett par gröna mockapumps som jag har hemma, tänkte göra dem lite tjusigare med ett "shoe clip". Fram för mer färgade skor!! Framförallt om man har längre klänning och skon bara kikar fram lite under fållen. Jag har visserligen kort klänning, men jag hoppas att det kommer se bra ut ändå, tänkte mest på att jag skulle kunna ha skorna länge utan att behöva byta för att jag får ont i fötterna.

Emmy1982 skrev 2009-05-05 10:32:26 följande:
    Är det bara jag som funderar på ett par ìcke-traditionella´bröllopsskor? Jag hade tänkt mig nåt sånt här..have2have.se/product.asp
  • TesshjärtaFred

Jag kommer nog att ha vita eller champagnefärgade skor, men inte traditionella bröllopskor för det. kommer att köra på hööööga klackar. Eftersom jag troligtvis kommer att bli trött i fötterna safear jag upp med ett par söta vita ballerinaskor att ta på mig på nattkröken.
    Jag har inte handlat några skor än, men så ser planen ut iaf.

• Igia

Jag kommer att ha ett par svarta satin skor. Har beställt men inte kommit än. Hoppas att jag kan ha de. KOmmer att ha ett par jumpaskor till kvällen sen. Har hallux valgus så jag vet att fötterna inte kommer må bra efter ett antal timmar i högklackat... Men alla vet att det är jag så det gör inget. Det är en vanlig procedur.

MyochErlend: Jag kan oxå känna så att det skulle vara skönt om det var över eller att man bara var där och allt är klart. För det första så vet jag knappt vad vi behöver göra och det andra så vet jag knappt vad vi behöver göra

• carolaj83

MyochErlend-här har du en till, vet knappt vad vi har kvar att göra, känns bara som allt är halv färdigt....tur att vi tagit sem veckan före o efter bröllopet

• thildamy

jag känner som du my!!!

Just nu e jag stressad över buketten och musiken tur att jag har perioder då jag oroar mig för olika delar i bröllopet och inte allt på en gång

MyochErlend skrev 2009-05-05 10:16:14 följande:
    jag börjar känna mig lite stressad :( inte bra...jag känner att jag bara längtar tills allt är över och man kan gå över till vanlig vardag igen UTAN ngn bröllopsplanering...Någon mer som känner som jag eller lever alla i sjunde himlen ?? ;)
  • thildamy

Vad har ni kvar att fixa / köpa ? ? ?

vi har oklart
    ~ tårta varken tittat eller bokat
    ~ chafför / bil till gästerna
    ~ chafför / bil till oss
    ~ buketterna
    ~ alkohol planering hur mycket osv...
    ~ dekorationer kvar att köpa
    ~ boka tid med vf och kolla om allt vi vill fungerar.
    ~ boka nagelsalong
    ~ och jag ska gå ner 10 kg hur ska det bli möjligt ???

Känns som det finns mycket mer att göra
    tur att jag gjort mycket av trycksakerna klara

• alltidvi

Hmm..
    Jag får nog skriva det vi har gjort istället,

- bokat fotograf (ska faktiskt träffas imorgon"på plats" för att gå igenom vilka foton vi vill ha och vart vi vill ta dem.
    - bokat festlokal
    - bokat vigselförättare
    - klänningsmönster, slöja, skor och underkläder klara. Däremot är inte klänningen påbörjad än..
    -inbjudningarna är nästan klara
    - hemsidan är klar
    - kock bokad

- (att gå ner 10 kg vore ju inte så dumt det heller

Det är tur att allt annat är på G att bli klart, annars så skulle jag nog börja bli lite stressad...

• Sanniis

Vi har faktiskt inte känt oss särskilt stressade med planeringen. Allt har flutit på bra. Men igår fick jag besked om att tjejen som skulle fixa hår och makeup inte har tid. Så nu måste jag ge mig ut och leta. Det känns en smula stressigt.. eller iaf jobbigt.

På måndag ska vi provsmaka bröllopstårtor. Det ser jag framemot!!

Vi har ju en del kvar att dona med, men det är ingen brådska. Vi ska ju vara på en restaurang som ordnar allt och det känns himla skönt. Och tryggt framför allt. Kan tänka mig att det är en hel del extra jobb när man ordnar mkt själv.

Ang det där med skor så vill jag inte ha ett par traditionella bröllopsskor. De jag har sett i butik har verkligen inte varit i min smak. Funderar på en enkel pumps i passande färg. Gärna skor som man kanske kan använda vid fler tillfällen.

• MyochErlend
    Igia skrev 2009-05-05 12:12:17 följande:
    Jag kommer att ha ett par svarta satin skor. Har beställt men inte kommit än. Hoppas att jag kan ha de. KOmmer att ha ett par jumpaskor till kvällen sen. Har hallux valgus så jag vet att fötterna inte kommer må bra efter ett antal timmar i högklackat... Men alla vet att det är jag så det gör inget. Det är en vanlig procedur.MyochErlend: Jag kan oxå känna så att det skulle vara skönt om det var över eller att man bara var där och allt är klart. För det första så vet jag knappt vad vi behöver göra och det andra så vet jag knappt vad vi behöver göra
    var har du beställt dem ??
    :)
    vad kostar de ?? Ska också ha svarta skor :)
  • Igia

Har beställt de från matildas fest. Kostar 450:-

matildasfest.dinstudio.se/

Samma som finns på pernillas brudbutik och heter gabriella...

MyochErlend skrev 2009-05-05 13:43:16 följande:
    var har du beställt dem ??:)vad kostar de ?? Ska också ha svarta skor :)
Svar på tråden September 2009 del3