• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Sanniis

Kul att det är så många september-brudar här nu!

Problemet med hår och make-up är nu löst. Har bokat in uppsättning och sminkning på en bra salong här i Krstd. Skönt att få det gjort på samma ställe, så man slipper gå genom hela stan. I augusti nån gång är det dags för provuppsättning/ sminkning. Spännande!

Mirfak: Jag och min sambo har varit ett par i över 8 år, så vi är inte så nervösa. Tror inte att det bli någon jätteskillnad.
    Vi kommer säkert känna ännu mer samhörighet... Det känns ju så fint att lova att älska och leva med varandra för resten av våra liv.

• september2009bröllop

Oj vad mycket aktivitet det har varit är inne idag..

Här har projekt vikt nedgång på gått halv som halv i två månader och jag har gått ner 5,5 kg av de 10 jag tänkt gå ner..

Mina skor finns bild på i gallerier för er som inte redan tittat in

Här är det också e hel del kvar.. Idag va jag inne i den enda bröllopsbutiken som finns här i stan och hörde om underkjolar så imorn efter jobbet ska jag nog titta in och prova de olika modellerna med klänningen så man ser ordentligt.. Sen har jag kikat lite smått efter tärnklänning.. tyvärr vill min tärna inte ha en "traditionell" tärnklänning så det är inte så lätt.. blir nog en tripp till gbg i helgen igen och leta..

• MyochErlend

JA !! Hår uppsätnnign och smink för 1000 kr :) ja.. det känns väldigt bra :)

• september2009bröllop

Oj vad billigt!

MyochErlend skrev 2009-05-05 20:08:59 följande:
    JA !! Hår uppsätnnign och smink för 1000 kr :) ja.. det känns väldigt bra :)
  • MyochErlend

ja.. känner mig väldigt lyckigt lottad... 600:- för hår.. och jag är ganska säker på att mitt inte tar längre..
    smink 400 :- .. vill INTE ha ngn onaturlig sminkning... Eneklt och fräscht är bäst...

• Rebellen75

Har fått hem min klänning nu. Provade den i går och kände mig som en flookooo. Är tyvärr inte klänningens fel men helt ofixad kände jag mig inte vacker. Måste köpa en underkjol annars försvinner den svarta brodyren helt. Klänningen kommer jag att behålla men inte den hiskilikt fula slöja hon skickade med. Hoppas på att gå ner lite i vikt på dessa 19veckor som är kvar. Nakdelen är att jag inte gått ner något än fast jag vetat om att jag ska gifta mig i 1,5 år måste verkligen lägga i en högre växel.

• manice

Tid för håruppsättning och smink är även beställt här :) dessutom har vi haft en jäkla tur med maten. Pappa är bundis med bästa krögaren i stan och när han hörde att vi ska gifta oss sa han direkt att han fixar käket (och vi betalar bara inköpspriset för råvarorna). Först funderade vi på buffé men nu när han ska laga maten så känns det som om vi väljer något annat. Dessutom har han alla dukar och allt porslin vi kan tänkas behöva :)

Nu måste vi ta tag i det här med inbjudan. Har ni skickat ut era?

• TesshjärtaFred

Jag satt i går och skrev adresser på 49 kuvert. Är helt trött i händerna, trots att jag har som yrke att skriva.
    Drar till Amsterdam i dag så jag hinner inte fixa det sista, men förhoppningsvis får vi iväg dem innan söndag då jag drar till Moskva. Mycket annat som händer, så det blir inte så mycket tid över till bröllopsfix just nu. Tur att det är långt kvar.

Vi har lite trubbel just nu då vi förmodligen måste tänka om angående maten. Vi hade redan bestämt oss för att anlita en kvinna, men ett annat par som hade henne i helgen var väldigt missnöjda, så nu måste vi hitta en ny cateringfirma. Trist, men egentligen bättre att få veta innan än att vara den som varnar andra, så som jag ser det.

• TesshjärtaFred

smink och hår har jag också bokat. Jag betalar 2500, men då kommer tjejen, som är utbildad makeupartist och jobbar på MAC, till mig på slottet där vi ska vara som ligger långt ute på vischan. Det ingår också ett provtillfälle där hon gör både smink och hår så att jag ska känna mig trygg och nöjd. Känns kanon.

• Igia

Vad roligt att klänningen passade. Svårare det där med vikten. Håller med dig fullt. Har oxå vetat länge men det verkar som om att det är nu som jag får lite press på mig som det börjar funka ordentligt. Har gått ner lite då och då och sen stått stilla, men nu är det slut på det

Rebellen75 skrev 2009-05-05 21:58:07 följande:
    Har fått hem min klänning nu. Provade den i går och kände mig som en flookooo. Är tyvärr inte klänningens fel men helt ofixad kände jag mig inte vacker. Måste köpa en underkjol annars försvinner den svarta brodyren helt. Klänningen kommer jag att behålla men inte den hiskilikt fula slöja hon skickade med. Hoppas på att gå ner lite i vikt på dessa 19veckor som är kvar. Nakdelen är att jag inte gått ner något än fast jag vetat om att jag ska gifta mig i 1,5 år måste verkligen lägga i en högre växel.
Svar på tråden September 2009 del3