• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • manice

Ahhiiiooohhhhhhaaaaa *glädjetjut* får man vara med här??!! Idag blev det alltså bestämt att jag (äntligen) blir fru S i september :) Har under förmiddagen lyckats fixa en massa bestyr som att boka kyrka, fixa med lokal (väntar besked på den) och bestämt hur det blir med mat etc. Gästlistan är nedpräntad sedan länge och ikväll åker den fram för att kontrolleras. Klänning ja.. den har jag provat ut tidigare och nu ska den bara beställas. Som ni ser så hr vi tjuvstartat lite innan (men utan att ta beslut på om vi skulle slå till nu i höst eller vänta ett år till). NU är det iaf bestämt och jag hoppas vi hinner jobba ifatt :)

• TesshjärtaFred

Men ta det lugnt tjejer! Det är ju över fyra månader kvar (i mitt fall exakt fyra månader). Ni hinner!

• Emmy1982

Kul att fler kör på icke-traditionella brudskor. Jag ska ge mig ut idag och leta ett par knallröda pumps, hoppas jag hittar :)

• Mirfak

Jag måste bara få berätta om mina skor! Jag hade drömt om att vara barfotabrud, men att vara det i september uppe i Norrland känns inte så varmt. Så jag har köpt ett par genomskinliga skor!
    -> howcool.com/catalog/popup-images/PL-CRYSTAL-103.jpg
    Jag älskar dom! Det kan bli lite varmt i dom, det är ju plast så det här med material som andas... ja, ni fattar :)
    Möjligen ska jag ha med nåt till par, kanske ett utan klack så man får vila fötterna lite. Men jag tror inte att det kommer att bli så mkt man är uppe och går på festen innan dansen börjar. Jag hoppas mest att alla andra går och vi får sitta ner :)

Har några här börjat känna av nervositeten med att dela resten av livet med en och samma person? Jag tror jag känner av litegrann, men samtidigt så kan jag inte säga att jag vet av nån annan kille än min som är så bra som han är :)

• Igia

Låter coolt. Me njag måste ha nåt fel med min webläsare för när jag klickar på din länk så får jag bara upp ett nytt fönster med denna tråd...

Mirfak skrev 2009-05-05 15:24:20 följande:
    Jag måste bara få berätta om mina skor! Jag hade drömt om att vara barfotabrud, men att vara det i september uppe i Norrland känns inte så varmt. Så jag har köpt ett par genomskinliga skor!-> howcool.com/catalog/popup-images/PL-CRYSTAL-1...Jag älskar dom! Det kan bli lite varmt i dom, det är ju plast så det här med material som andas... ja, ni fattar :)Möjligen ska jag ha med nåt till par, kanske ett utan klack så man får vila fötterna lite. Men jag tror inte att det kommer att bli så mkt man är uppe och går på festen innan dansen börjar. Jag hoppas mest att alla andra går och vi får sitta ner :)Har några här börjat känna av nervositeten med att dela resten av livet med en och samma person? Jag tror jag känner av litegrann, men samtidigt så kan jag inte säga att jag vet av nån annan kille än min som är så bra som han är :)
  • TesshjärtaFred

Samma här, får också bara upp den här tråden i ett nytt fönster.

• carolaj83

känns redan som vi kommer dela våra liv ihop har varit ett par i 8 år och har varit med om så många motgångar som förstärkt oss men också väldigt mycket positivt

detta har vi kvar:
    *beställa min klänning, samt justera lite detaljer på den.
    *beställa kläder till min m2b
    *köpa kläder till sonen+hans kusin
    *kolla ut vad jag ska ha för smycken
    *åka o kolla på bröllops ringar.
    *köpa underkläder
    *kolla av med en släktning som ska stå för all blomster, kommer inte veta hur buketten ser ut förrens på bröllops dagen
    *åka o reka lokalen
    *bordsplacering
    *festprogram
    'placeringskort
    *köpa dekorering till lokalen
    *köpa dryck
    *beställa tårta
    *hitta 2 st till som vill hjälpa till med mat, disk, bar
    *fixa musik och underhållning
    *hindesprövningen

+ massa saker inför resan som sker 2 dagar efter bröllopet

• Igia

My: jag har lagt ut bilder på mina skor nu, fast de hade ingen bild på svarta men du kan iaf se modellen. Kommer en bild på de riktigt skorna när de kommit hem. Sitter de bra så ska jag beställa ett par i blått oxå. Det var de jag ville ha från början men nu ska jag ju inte ha nåt blått i klänningen utan svart....

• Trudilutt

My - Jag har lite olika perioder, ibland vill jag bara sticka iväg och dra täcket över huvudet... Ibland får jag full fart med saker och ting. Så det går som sagt upp och ner i planerandet. Men nu känns det lättare med planerandet när inbj. korten är ute Då behöver man inte smyga så med allt

• Trudilutt

Välkommen. Vi blir samma då... Fru S

manice skrev 2009-05-05 13:53:49 följande:
    Ahhiiiooohhhhhhaaaaa *glädjetjut* får man vara med här??!! Idag blev det alltså bestämt att jag (äntligen) blir fru S i september :) Har under förmiddagen lyckats fixa en massa bestyr som att boka kyrka, fixa med lokal (väntar besked på den) och bestämt hur det blir med mat etc. Gästlistan är nedpräntad sedan länge och ikväll åker den fram för att kontrolleras. Klänning ja.. den har jag provat ut tidigare och nu ska den bara beställas. Som ni ser så hr vi tjuvstartat lite innan (men utan att ta beslut på om vi skulle slå till nu i höst eller vänta ett år till). NU är det iaf bestämt och jag hoppas vi hinner jobba ifatt :)
Svar på tråden September 2009 del3