• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Rebellen75

Alltid kul med nya brudar.

Imorgon kommer klänningen, hoppas verkligen att de överens stämmer med mina förväntningar.

Idag har jag varit ute i solen på fotbollsmöte och tänkte mig inte för, så nu är jag knallröd i ansiktet.

• Trudilutt

Välkommen StillÅ!

Nu la vi våra inbjudningskort på lådan igår!! Va spännande!

Jag har börjat kika lite på fotograf och har nog bestäm mig. Hon tar 5500 kr i startavgift för 1 timmesfotografering. Då får man 80-120 bilder på CD skiva och en förstoring. På detta ska vi välja tryckta tackkort, som är suuuperfiina! De kostar 2500 för 50 st med kuvert. Så summan är alltså 8 000 kr. Tycker ni det låter mycket eller lite? Prisvärt eller dyrt?

Hur har ni andra gjort med fotograf?

• TesshjärtaFred
    StillÅ skrev 2009-05-03 22:03:09 följande:
    Hej! Får man va med i tråden. Gifter oss den 5 september i år.Helt fantastiska!! Fyra månader kvar!!! Det närmar sig med stormsteg. Vi har stannat till i planeringen men nu måste vi komma gång igen. Ska ringa cateringstället imorgon...Ring har jag nog också bestämt mig för. En smal med stenar tätt runt i vitguld.En skön vecka önskar jag er!
    [/citat]

Välkommen! Samma datum som vi. Spännande!
    Trudilutt skrev 2009-05-04 07:54:51 följande:
    [citat]
    Välkommen StillÅ!Nu la vi våra inbjudningskort på lådan igår!! Va spännande!Jag har börjat kika lite på fotograf och har nog bestäm mig. Hon tar 5500 kr i startavgift för 1 timmesfotografering. Då får man 80-120 bilder på CD skiva och en förstoring. På detta ska vi välja tryckta tackkort, som är suuuperfiina! De kostar 2500 för 50 st med kuvert. Så summan är alltså 8 000 kr. Tycker ni det låter mycket eller lite? Prisvärt eller dyrt?Hur har ni andra gjort med fotograf?
    Personligen tycker jag att 8000 låter mycket eftersom ni bara får en timmes fotografering, men man ska ju känna sig bekväm med fotografen också. Svårt det där. Vi ska anlita en gammal skolkompis som är utbildad fotograf och har egen firma. Men hon tar bara 2500 och då är hon där flera timmar.
  • Rebellen75
    Trudilutt skrev 2009-05-04 07:54:51 följande:
    Välkommen StillÅ!Nu la vi våra inbjudningskort på lådan igår!! Va spännande!Jag har börjat kika lite på fotograf och har nog bestäm mig. Hon tar 5500 kr i startavgift för 1 timmesfotografering. Då får man 80-120 bilder på CD skiva och en förstoring. På detta ska vi välja tryckta tackkort, som är suuuperfiina! De kostar 2500 för 50 st med kuvert. Så summan är alltså 8 000 kr. Tycker ni det låter mycket eller lite? Prisvärt eller dyrt?Hur har ni andra gjort med fotograf?
    Tycker också det är svårt med fotograf. Den vi bokat tar 2800 för en timmes fotografering men vi får inga kort. Så alla kort kostar utöver. Man får väll räkna med några 1000kr till. De andra brudarna i västerås har hittat en fotograf som tar mellan 2500-3500 kr för hela dagen + cd med högupplösta kort de får göra vad de vill med. Bara de skriver att de är han som tagit bilderna. Så nu börjar jag vela om man ska byta men Porträttstudion har tagit våra kort i familjen i 10 år. Men man vill ju inte betala överpris bara för det - svårt.
  • Igia

Vi betalar 5540:- för porträttfoto, en timme mingel och TTD bilder. Vi får alla bilder högupplösta på DVD ca 700st, ett album med 15 bilder och en förstoring. I priset ingår oxå reseersättning.
    TTD bilder tar vi på måndagen efter...

• alexandraopatrik

Vi betalar 7500 kr för fotograf i 10 timmar och vi ska fotografera på ca 5 olika ställen totalt. Vi får då ett album med 20 bilder samt alla bilder högupplösta på cd skiva. samt körningen ingår. Mycket bra tycker vi iaf=) vi bokade i onsdags då vi var på "möte" med honom i hasn studio och tittade på bilder och diskuterade hur vi ville ha det

• StillÅ

Vi ska köra budgetvarianten men absolut inte den sämsta. Två av våra vänner är fantastiskt duktiga fotografet. Vi hyr en reflexduk (som tar bort skuggor) det gör bilderna snäppet bättre. Idéer till bilder får jag både här och av vännerna. Ska bara hitta fina miljöer att ta i...

Har ni beställt ringar? Tar det lång tid att få dem? Hur ser de ut? Och vad kostar de?

Som jag skrev har jag äntligen bestämt mig. Jag är verkligen ingen smyckestjej , framförallt inte ringtjej, men utan min förlovningsring känner jag mig naken och då ska ju inte vigselring vara något problen heller.

Cateringstället fick jag inte tag på. Det är svårt när man jobbar och inte kan gå ifrån och ringa...

...får försöka imorgon igen.

Ha det så gott allihop!

• carolaj83

thildamy -fina skor och ring.

vi har varken fixat våra kläder eller ringar än

på fredag åker vi till åland och köper sprit till bröllopet

apropå fotograf har vi bokat in en gamal klass kompis, hon tar 2000:-

• MyochErlend

jag börjar känna mig lite stressad :( inte bra...
    jag känner att jag bara längtar tills allt är över och man kan gå över till vanlig vardag igen UTAN ngn bröllopsplanering...

Någon mer som känner som jag eller lever alla i sjunde himlen ?? ;)

• Emmy1982

Stressad? Vi har knappt börjat planera vårt bröllop. Kyrka och festlokal bokad (vi köper ett "all inclusive" med middag och fest och behöver ju förvissa inte göra så mkt kring det). Men kläder, dj, fotograf, inbjudningar... Öh, kanske ska stressa lite ;)

Är det bara jag som funderar på ett par ìcke-traditionella´bröllopsskor? Jag hade tänkt mig nåt sånt här..
    have2have.se/product.asp

Ang fotograf hopppas jag verkligen att min farbror kan tänka sig att ställa upp. Han är fotograf men har mest jobbat med dokumentationer av krig och sånt. Hoppas dock att han kan variera sig lite

Svar på tråden September 2009 del3