• Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • Diz

Låter suveränt! Jag kommer definitivt att registrera mig på denna sidan. En liten kommentar dock, hur gör vi med vi som inte gifter oss ännu på ett tag. Jag kommer ju att låna ut allt möjligt när vi gift oss, men eftersom det är långt fram i tiden så vet jag ju inte hur mycket. Eftersom man måste låna ut innan man lånar (vilket jag absolut håller med om), ska jag då registrera "okänt antal lakan, att användas som duk" tex eller måste jag vänta tills jag vet precis vad jag har att låna ut (och då i praktiken redan "ordnat" det mesta redan)?

• Jojjo82

Som det kommer att fungera nu för tillfället, så har jag inte satt någon begränsning som gör att man måste låna ut för att få låna. Det är en bra funktion, men lite trixig att implementera, så det tar nog en liten stund innan funktionen finns...
    Alltså tillsvidare, så kommer alla att kunna låna av alla utan krav på att man har lånat ut tidigare.

Diz skrev 2009-04-17 11:47:37 följande:
    Låter suveränt! Jag kommer definitivt att registrera mig på denna sidan. En liten kommentar dock, hur gör vi med vi som inte gifter oss ännu på ett tag. Jag kommer ju att låna ut allt möjligt när vi gift oss, men eftersom det är långt fram i tiden så vet jag ju inte hur mycket. Eftersom man måste låna ut innan man lånar (vilket jag absolut håller med om), ska jag då registrera "okänt antal lakan, att användas som duk" tex eller måste jag vänta tills jag vet precis vad jag har att låna ut (och då i praktiken redan "ordnat" det mesta redan)?
  • marriage09

Jag tycker också att man skall låna ut för att få lov att låna, men det är nog svårt att låna ut först och sedan låna eftersom man ju gärna vill låna till bröllopet för att sedan låna ut efteråt. Kanske, när den funktionen väl kommer, att man skall registrera något att låna ut för att få lov att låna. Hur som helst, superbra idé och jättebra sida!!!!

• miac

Vilken jättebra sida. Tack för allt engagemang och tid du har lagt ner på sidan! Hoppas den kommer igång ikväll!

• giz83

självklart måste man ha nått att låna ut, men det är svårt när man inte har allt tillgängligt än... gifter mig inte förrän augusti 2010...så för mig blir det svårt att låna ut o sen få låna av någon annan...

• 20090725

så är det ju för alla, jag vill ju inte låna ut saker INNAN vi gifter oss, men gärna efteråt, men jag tror det kommer att bli svårt att kontolera att folk verkligen lånar ut efter om de ahr lånat innan!

• giz83

ja det håller jag också med om...
    jag vill ju vet att det går att låna när jag själv ska leta efter saker

• giz83

sen vill ju jag vara först med att använda sakerna som vi ska ha....
    e jag ensam om det?

• 20090725

jag känner samma här! och vi är nog inte ensamma om det heller!

• giz83

nej vad skönt...hihi
    hemskt vore ju det...om vi var ensamma.

Svar på tråden Jag lånar ut...