• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • RonjaR

Hej alla pirriga(?)!

Det är jag som är TIDSMAKIN, men har glömt lösenord och vilken mailadress jag anmälde mig på.

Jag blev hippad i lördgas!

Mina fina vänner stormade in hemma hos oss och jag fick fyra minuter på mig att packa en väska och klä mig i rosa tyllkjol, vingar och krona. Först bar det av till ett grustag där jag fick köra lastbil med kran. Skulle fylla flaket med jord, köra ett varv, backa och tippa! Så himla roligt!

Sedan var det planerat för pickninck. I bilen dit fick jag i uppdrag att komponera en sång om min blivande. Efter picknicken var det en tur på stan där jag fick be främlingar om äktenskapsråd, kul för de flesta gav råd från hjärtat! Sedan dansade vi alla afrikansk dans till levande musik - fantastiskt roligt!

Efter det var vi hemma hos en av tjejerna och de hade fixat med champagne och cateringmat. Där fick jag frågesport om min blivande, samt måla hans porträtt. Kväll avslutades med singstar! Jag var hemma halv fem på morgonen - helt uppe i varv och mycket lycklig efter en minnesvärd dag med mina fina vänner.

• AIE
    nni skrev 2009-05-26 12:02:40 följande:
    Ja, jag tror vi väntar tills vi anländer till festlokalen vi med!Hur ska ni ha det, slöja eller inte slöja?Jag vill ha halvutsläppt hår. Lockar.Om jag ska ha slöja ska det va mer utsläppt o med pärlor under, tar av slöjan under vigseln. Men har hittat en snygg frisyr med rosor i håret. Och det räcker nog med både vit klänning, handskar o tiara. Gillar både blommor i håret tanken på ett sommarbröllop (förhoppningsvis utomhus vigsel) men slöja e också vackert.Hur ska ni göra??
    Jag ska sätta i extensions så jag får långt blont hår(har till axlarna nu). Sen blir det en halvuppsatt lite slarvig uppsättning med tiara.(bild finns i galleriet. det är bilden tagen bakifrån)
    Hade först tänkt ha slöja, ändrade mig och sålde slöjan för att nu vela om det igen..
    Förmodligen blir det utan...
  • nni

Tack alla för svar. Ni e bra på råd.

AIE; precis så jag känner, slöja e fint men jag vill nog ha utan med blommor i håret. Både och gillar jag, med slöja eller utan. Åh. Jag får prova med slöja väl men blir nog utan...haha, vi får se!
    Gillar din frisyr, den var lite ovanlig.

• nni
    RonjaR skrev 2009-05-26 14:02:20 följande:
    Hej alla pirriga(?)!Det är jag som är TIDSMAKIN, men har glömt lösenord och vilken mailadress jag anmälde mig på.Jag blev hippad i lördgas!Mina fina vänner stormade in hemma hos oss och jag fick fyra minuter på mig att packa en väska och klä mig i rosa tyllkjol, vingar och krona. Först bar det av till ett grustag där jag fick köra lastbil med kran. Skulle fylla flaket med jord, köra ett varv, backa och tippa! Så himla roligt!Sedan var det planerat för pickninck. I bilen dit fick jag i uppdrag att komponera en sång om min blivande. Efter picknicken var det en tur på stan där jag fick be främlingar om äktenskapsråd, kul för de flesta gav råd från hjärtat! Sedan dansade vi alla afrikansk dans till levande musik - fantastiskt roligt! Efter det var vi hemma hos en av tjejerna och de hade fixat med champagne och cateringmat. Där fick jag frågesport om min blivande, samt måla hans porträtt. Kväll avslutades med singstar! Jag var hemma halv fem på morgonen - helt uppe i varv och mycket lycklig efter en minnesvärd dag med mina fina vänner.
    Underbart! Jag undrar verkligen vad som väntar mig. Jag vill hellre hitta på olika roliga saker än t ex spa. Men blir glad för vad som !
  • nni

Förresten, frisyr med rosor jag e mest för finns i galleriet. Säg gärna vad ni tycker!

• zeddy

Jag ska ha uppsatt med slöja lixom under eller nedanför frisyren om ni förstår Och ett mycket smalt diadem. Blir jättefint tror jag!!
    Fint med rosor i håret!

nni skrev 2009-05-26 12:02:40 följande:
    Ja, jag tror vi väntar tills vi anländer till festlokalen vi med!Hur ska ni ha det, slöja eller inte slöja?Jag vill ha halvutsläppt hår. Lockar.Om jag ska ha slöja ska det va mer utsläppt o med pärlor under, tar av slöjan under vigseln. Men har hittat en snygg frisyr med rosor i håret. Och det räcker nog med både vit klänning, handskar o tiara. Gillar både blommor i håret tanken på ett sommarbröllop (förhoppningsvis utomhus vigsel) men slöja e också vackert.Hur ska ni göra??
  • zeddy
    nni skrev 2009-05-26 15:51:17 följande:
    Förresten, frisyr med rosor jag e mest för finns i galleriet. Säg gärna vad ni tycker!
    Jättefint med rosorna! Jag gillade pärlorna (eller vad var det?) där bak också
  • nni
    zeddy skrev 2009-05-26 16:38:18 följande:
    Jättefint med rosorna! Jag gillade pärlorna (eller vad var det?) där bak också
    Tackar. Ja, jag gillar pärlorna med. tror jag ska ha några såna liknande i både bukett o hår.

Kan ju säga att din frisyr låter himla fin den också.
  • älskarlivet

Ska ni göra något speciellt med era naglar?
    Jag är lite sugen men ändå inte.. Skulle vara skoj att höra hur ni ska göra!

• MulleNuh

Jag har en tid bokad hos en nageltjej. Har bara tänkt att göra lite manikyr och lackning.. Men jag skiter nog i det. Har u köpt en massa grejer som stärker så jag får ut friska naglar. Så gör jag själv..

älskarlivet skrev 2009-05-26 21:42:35 följande:
    Ska ni göra något speciellt med era naglar?Jag är lite sugen men ändå inte.. Skulle vara skoj att höra hur ni ska göra!
Svar på tråden Juni 2009 nr 4