• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • xmarsan

Skönt att det löste sig iaf!

MulleNuh skrev 2009-05-27 15:37:50 följande:
    Jo men går man till en privat smed direkt går det nog snabbt. Dom kan ju göra när man väntar. Men går man till en kedja som tex guldfynd så är det ju en massa leveranser som tar tid.Lämnade iaf in dom på Smycka. Skulle ta 1 vecka.
  • Twixiee

Imorgon ska vi träffa prästen för första gången, och det står helt stilla i huvudet på mig nu om vad som är viktigt att fråga/prata om. Vad tycker ni man ska ta upp, som är viktigt?

• MulleNuh

Hmm han/hon sköter det mesta av pratet...
    Det enda vi tog upp var egentligen detta med att gå in med sin pappa... Och det hade vi en liten diskussion om!

Twixiee skrev 2009-05-27 18:39:10 följande:
    Imorgon ska vi träffa prästen för första gången, och det står helt stilla i huvudet på mig nu om vad som är viktigt att fråga/prata om. Vad tycker ni man ska ta upp, som är viktigt?
  • Twixiee

Det ska vi också ta upp Får se hur det går.. Om han säger nej, så är det ingenting mer med det. Då får jag gå in själv *nervöst* och om han säger ja så frågar jag min pappa om han vill. Så är det upp till honom

• MulleNuh

Vår sa JA! Eller han kunde absolut inte förstå varför man ville gå in med sin pappa, men det har kommit hit med stormsteg sa han också.. Och sen övade vi och prästen låtsades vara min pappa! haha

Men jag ska iaf gå in med min karl.. Blev så till slut..
    Tänk att så mycket kan hända. När jag blev medlem här så fanns det INGET annat alternativ för mig än att gå in med pappa. Det var liksom det enda som fanns...
    Jag blev SÅÅÅ shockad när jag märkte hur ANTI många här inne är..

Twixiee skrev 2009-05-27 19:21:11 följande:
    Det ska vi också ta upp Får se hur det går.. Om han säger nej, så är det ingenting mer med det. Då får jag gå in själv *nervöst* och om han säger ja så frågar jag min pappa om han vill. Så är det upp till honom
  • Twixiee

Min karl vill inte se mig före, så alla kort och det måste tas efteråt. Han vill stå framme vid altaret och se mig första gången då jag kliver in genom portarna, gulligt

Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att det fanns så mycket runt omkring ett bröllop att tänka på. Det är allt från Save the date till vilka sorts trosor som är "riktiga" brudtrosor. Jag höll på att få fnatt ett tag här inne.. Men tur att man kan sålla bort och se vad som är mer eller mindre viktigt. Jag har lärt mig att tänka på mig, på min karl och på vårt bröllop och att det inte är någon annans.

• MulleNuh
    Ja så är det... Min vill också helst stå där framme när jag kommer in...
    Men nu fick det bli så här. Och jag kommer säkert tänka på det ofta och undrat varför jag inte gjorde som jag först ville..
    Twixiee skrev 2009-05-27 19:30:32 följande:
    Min karl vill inte se mig före, så alla kort och det måste tas efteråt. Han vill stå framme vid altaret och se mig första gången då jag kliver in genom portarna, gulligt Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att det fanns så mycket runt omkring ett bröllop att tänka på. Det är allt från Save the date till vilka sorts trosor som är "riktiga" brudtrosor. Jag höll på att få fnatt ett tag här inne.. Men tur att man kan sålla bort och se vad som är mer eller mindre viktigt. Jag har lärt mig att tänka på mig, på min karl och på vårt bröllop och att det inte är någon annans.
  • Twixiee

Huvudsaken är väl att du och din älskade kommer att stå framför prästen och lova att älska varandra i nöd och lust
    Så fort du sätter fötterna innanför dörrarna så har din tanke om att gå in med din pappa försvunnit

• nni

Vi pratade med prästen idag. Eller rättare sagt kyrkoherden. Hon är himla tillmötesgående och trevlig, så det känns bra!
    Ang brudöverlämning, jag som e nyfiken tog upp det, och frågade vad hon anser om det. Hon tycker det e upp till var o en. Men att det kan anses negativt för innebörden det hade innan (och i andra länder). Men upp till var och en.
    Vi ska gå in tillsammans. Hoppas på att vi kan viga oss i den fina kyrkoparken, men annars e kyrkan himla fin den med.
    Det känns så verkligt! Vi var en sväng o kollade festlokalen med. Åhh, jag drömmer mig bort nu... !
    Allt fick godkännande av de nyfikna som var med idag också.

• Flisa80

Finns det riktiga brudtrosor??????

Svar på tråden Juni 2009 nr 4