• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • Red Scarlet

Usch själv sitter jag och försöker leta runt ifall någon av gästerna har tillgång till en videokamera som de kan ta med. Jag skulle så gärna vilja få videoupptagning i kyrkan så att man kan få återuppleva solistsångerna och våra JA:n! Men det verkar inte vara någon som har kamera.. och jag har ingen direkt lust att hyra kamera för upp till 1000:- när man redan lagt massa pengar på stillbildsfotografier.. så får väl släppa den tanken

• MulleNuh

Jag är spyless på festprogrammen!!! Men nu är dom iaf klara. Vi har gjort en testutskrivning. Så när vi hinner ska vi åka till karlns jobb och skriva ut...
    Men det blir ju lite meck eftersom vi ska ju skriva varje gästs namn på eget papper. Så man kan inte bara mata ut dom..

• nni

Vi har typ allt halvfärdigt. Med bordsplacering och festhäften. Men vi har en månad kvar.
    Mullenuh; kan tänka mig att man blir less. Det e en del jobb.

Red Scarlet; Fråga vidare. Vi hittade till sist en kompis som har en bra videokamera som han ska sköta vid vigsel o lite vid middagen t ex. Jag undrar om man ska ha en till för att få två vinklar?? Kanske inte så viktigt.

Ska ni göra beskrivning av varje gäst, det håller vi också på med. Ska va med lite humor så e lite klurigt ist för fakta bara.

Detta med möhippa. Vi kommer säkert få en alla. Helg som vardag kanske? Jag jobbar själv mycket helg...

• Red Scarlet

nni: Jo vi frågar för fullt, NÅGON borde ju lyckas fixa en..det löser sig nog. Jag hoppas att någon kompis el så har en och kan filma lite, då kan vi säga åt den att det gärna är deras bröllopspresent till oss att de filmar lite under vigseln/festen. Men får se hur det blir!

Vi är klara med bordsplacering, bordsplaceringskort, vigselprogram och festprogram (yes!), glad att jag började i tid. Började med grejerna typ i mars-april för att slippa stressa. Vi har skrivit typ 2-3rader om varje gäst, lite roligt, klurigt osv så att de har något att prata om. Det är svårt men det är bra om man kan hjälpas åt med det. Jag trodde att min kille var ännu sämre än vad jag är på sådana grejer men när jag för stunden gett upp och han tog över kom han på superbra grejer om folk! Så det blev kanon till slut

• älskarlivet

Min pappa ska egentligen filma vår vigsel, han och mamma köpte en ny kamera för någon vecka sen. Grejen är den att han ahr inte lärt sig den än och menar att det är lugnt och gott om tid kvar att lära sig den på..

Men kan de inte förstå att vi vill ha en bra filmning och inte någon skakig gjord av någon som inte vet hur kameran fungerar?? Sen blir de sura när vi säger att vi får se oss om efter någon annan som kan filma då..

• xmarsan

@ MulleNuh - det är rätt inställning, bara att släppa att de lyckats lura dig och vänta på när det är på riktigt. Men det kanske var en mycket trevlig lunch med systern iaf?

@ övriga - vi har också fixat för ullt i helgen. Rispåsarna är nästan klara. Tio stycken kvar att göra - riset tog slut
    Festprogrammen är nästan färdiga - bara två personbeskrivningar kvar! Festprogrammen är ju samtidigt bordsplaceringslappar - så i början av veckan kommer vi printa omslagen till att börja med.
    Vigselprogrammen är klara - ska bara stämma av med organisten om det är ok med våra låtval.
    Så det känns som vi är mycket närmare målet nu med 20 dagar kvar till bröllopet!

• xmarsan

@ Red Scarlet, älskarlivet och nni - vi kommer att ha min pappa som filmar. Så kvalitet är inte det viktigaste för oss. Även m pappa ska ha kameran på stativ för att säkra att det inte blir skakigt. Kanske kan vara ett tips
    Tycker att det viktigaste är att få med ljudet från vigseltalet, solosången och löftena och ja:na.

• älskarlivet

Fast det är ju viktigast att pappa kan kameran själv, annars spelar det ingen roll om han har stativ etc (stativ har min pappa alltid när han filmar så även denna gång)

xmarsan skrev 2009-05-24 21:29:31 följande:
    @ Red Scarlet, älskarlivet och nni - vi kommer att ha min pappa som filmar. Så kvalitet är inte det viktigaste för oss. Även m pappa ska ha kameran på stativ för att säkra att det inte blir skakigt. Kanske kan vara ett tips Tycker att det viktigaste är att få med ljudet från vigseltalet, solosången och löftena och ja:na.
  • xmarsan

Så sant så. Kan han inte ha med en gammal som backup då?

älskarlivet skrev 2009-05-24 21:35:45 följande:
    Fast det är ju viktigast att pappa kan kameran själv, annars spelar det ingen roll om han har stativ etc (stativ har min pappa alltid när han filmar så även denna gång)
  • älskarlivet

Den andre de har är inte alls bra, så då kan vi lika bra vara utan känns det som..

xmarsan skrev 2009-05-24 21:41:14 följande:
    Så sant så. Kan han inte ha med en gammal som backup då?
Svar på tråden Juni 2009 nr 4